Gå til innhold

Visa Mastercard med nettbank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 0,- på brukskontoen min plutselig (skjønner det vel når de får somlet seg til å få det opp på nettbanken (DnB)). Problemet er at jeg ikke får fylt det opp før om to dager.

På den annen side har jeg penger på Mastercardet mitt. Det kan imdlertid ikke brukes i de tre butikkene jeg trenger i dag: matbutikken, apoteket og polet.

Kan det flyttes noen tusen fra mastercardet mitt over på den tomme brukskontoen pr. nettbank? Jeg finner ingen rubrikk for slik flytting.

Helsike, mangler viktig medisin, og skal ha noen venner på besøk i kveld og mannen min er på tre dagers jobb i utlandet. Og 0.- på kontoen.

:((

Gjest av og til blakk jeg også
Skrevet

De fleste butikker tar da mastercard?!

Anyway-vi får ikke overført penger fra mastercard til vanlig konto via nettbanken.

Men vi pleier å ta ut i minibank om det skulle knipe.

Gjest mastercard-bruker
Skrevet

Har du ikke pinkoden til Mastercardet da ? En får jo brukt det i minibanker også ....

Trodde da alle butikker her i landet tok mastercard .... det gjør det iallefall i de butikkene jeg bruker.

Skrevet

Vet ikke noe om overføring mellom konti, men du kan ta ut kontanter med Mastercard. Du betaler riktignok 4% gebyr, men....

Vet ikke om du får tatt ut overalt, altså. Muligens bare i enkelte minibanker, husker ikke helt.

Skrevet

Om du har DNB nor så får du det ja.

Klarte det. Men det viser seg at det bare er DnB Nors egne uttak som går med på å bli brukt med Mastercard.

Matvarebutikken og polet og apoteket ville bare bruke det vanlige kortet. Men helsekosten tok Mastercard.

Det har noe med (sa damen på polet) at det vanlige kortet avvises straks om det ikke er dekning, mens det andre ...

nei, jeg har visst ikke skjønt det likevel.

Skitt au. Jeg fikk det jeg skulle ha, likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...