Gå til innhold

Familie og senere livsstil.

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

I hvilken grad tror dere at familen man er født inn i styrer interesser og livsstil?

Skrevet

Vet ikke - vi 3 søsken har samme humor -men vi lever 3 meget ulike liv :)

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Vet ikke - vi 3 søsken har samme humor -men vi lever 3 meget ulike liv :)

Hvorfor tror du dere har ulike interesser og slikt?

Skrevet

Hvorfor tror du dere har ulike interesser og slikt?

Fordi vi er 3 ulike individer - og i 3 ulike aldre - 44, 38 og 26 år.

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Så du tror ikke familien (foreldre) har noe å si? Hva med "klassen" dere er født inn i?

Skrevet

Jeg tror det har stor innvirkning. Hvordan familie og slekt man vokser opp i bestemmer de fleste påvirkningene vi blir utsatt for i oppveksten. Fx kan e familie generelt være involvert i 2 sysler, der den ene bror pga hans personlighet liker å utøve den ene, mens den andre broren den andre. På den måten kan de virke veldig forskjellige, men når alt kommer til alt er det familiens påvirkning, og hadde personligheten til den ene vært litt annerledes kunne begge valgt det samme. Hadde ikke familien hatt forhold til de syslene i utgangspunktet ville de kanskje ikke holdt på med det i utgangspunket, for man driver ikke med sysler man ikke kjenner til.

Og et xempel om livvstil. Da jeg vokste opp hadde vi alltid snop og godter hjemme. Så jeg er vant med den livsstilen, og har også alltid godter hjemme, men fra andre påvirkninger så spiser jeg ikke snop hele tiden lenger. Men det forandrer ikke det at jeg er vant med å ha snop hjemme, så derfor har jeg det( til en vinternatt liksom..:P).

Et eksempel til er at de som er vokst opp med kjæledyr i nærheten er mer tilbøyelig til å ha det også når de blir voksen.

Skrevet

Det tror jeg nesten har alt å si.

Om det er flere søsken som er ulike så tror jeg likevel at dette er påvirket av familie. Foreldrene endrer seg også og barna blir oppdratt forskjellig.

Barn lærer av sine omgivelser og ikke minst av sine foreldre og den oppdragelsen de får og hva som er foreldrenes livsstil.

Skrevet

Så du tror ikke familien (foreldre) har noe å si? Hva med "klassen" dere er født inn i?

Jeg tror heller det er TIDEN :)

det sies at man blir påvirket veldig i det året man fyller 17 år.

Jeg var 17 år i 1979 - med Grease, Saturdaynight Fever, "Raining in my heart" - plastøredobber, Petterøes, lipgloss etc. - hehe

Søstra mi var 17 år i 1985, med svært hår, skulderputer, Limal, kruspermanent.

og broren min var 17 år i 1997, og det var jo nærmest i går - med mobil og all ting....

Skrevet

Vi er tre søsken som er født med ganske mange års mellomrom. Da jeg var fldt var foreldrene tidlig i 20-årene, nygifte, usikre, lite penger, dyutdannet osv. Da lillesøster kom til verden var de i slutten av 30-årene, erfarne, veletablerte, god økonomi, osv.

Vi tre er veldig forskjellige, og har valgt veldig ulike liv.

Skrevet

Vi er tre søsken som er født med ganske mange års mellomrom. Da jeg var fldt var foreldrene tidlig i 20-årene, nygifte, usikre, lite penger, dyutdannet osv. Da lillesøster kom til verden var de i slutten av 30-årene, erfarne, veletablerte, god økonomi, osv.

Vi tre er veldig forskjellige, og har valgt veldig ulike liv.

... de livene vi lever er veldig ulike våre foreldres. Så jeg tror det er mye som spiller inn i livsvalgene. Foreldrenes livstil er bar ett moment.

Skrevet

Da må jeg undre meg litt tilbake- - - jeg tenker på min egen datter på 15 -hun bor 50% hos to meget ulike familier...hvordan vil det gå med henne? hehe

Slik det ser ut nå - så er hun meget klok og reflekterende - en god menneskekjenner rett og slett :)

Skrevet

Det var stor aldersforskjell! Har dere mye glede av hverandre i dag? *lurer på om jeg skal ha en til*

Gjest Annilinn
Skrevet

Jeg kjenner til et tilfelle der 5 søsken vokste opp hos en alkoholisert far og ei mor som var psykopat.

Av de 5 ble to alkoholikere, to psykopater og ei som er det mest fantastiske menneske på jord. Hun har ikke så veldig godt forhold til søskenene kan du si, og hun spøker om at hun ble forbyttet ved fødselen.

Så det er egentlig utrolig hvor forskjellige søsken kan være, selv om de er vokst opp med samme foreldre.

Skrevet

Det var stor aldersforskjell! Har dere mye glede av hverandre i dag? *lurer på om jeg skal ha en til*

Ja - vi har det KJEMPEMORSOMT! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...