Gjest På forhånd:Takk for hjelpen Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Fagarbeider Hjelpepleier Omsorgsarbeider miljøarbeider etc. Jeg vet ikke hva forskjellen går ut på i forhold til hva man jobber med og hvilken utdannelse man trenger. Er det noen sider på nettet eller vil du svare meg som kan litt om dette? Har lyst til å videreutdanne meg i en jobb med mennesker. 0 Siter
Gjest søk på nettet Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 http://www.startsiden.no/skole_og_utdanning/ Du kan snakke med rådgiver på videregående skole. Hjelpepleierutd. og omsorgsarb. utd. blir nå slått sammen til en utdanning. Da får du fagbrev. Jeg tror miljøarbeider lønnes som assistent, mens miljøterapeut er utd på høyere nivå. Du er nok ganske så sikkert sikret jobb etter (eller før) utdanning. 0 Siter
cecily Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Assistent = ingen relevant utdanning Miljøarbeider = relevant fagbrev fra vgs (omsorgsarbeider, barnepleier, hjelpepleier) Miljøterapeut = relevant 3-årig høgskoleutdannelse (sykepleier, vernepleier, ergoterapeut, sosionom, fysioterapeut, barnevernspedagog, lærer). Lønnen her er stigende med graden en har. 0 Siter
cecily Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Assistent = ingen relevant utdanning Miljøarbeider = relevant fagbrev fra vgs (omsorgsarbeider, barnepleier, hjelpepleier) Miljøterapeut = relevant 3-årig høgskoleutdannelse (sykepleier, vernepleier, ergoterapeut, sosionom, fysioterapeut, barnevernspedagog, lærer). Lønnen her er stigende med graden en har. Svarte ikke helt på hva de enkelte yrkesgruppene faktisk er rettet mot, ser jeg. Anbefaler deg å ta kontakt med en studiekonsulent og få sendt studiekatalog for videregående nivå + høgskole/universitet - der står det mer spesifikt om de ulike utdanningene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.