Gå til innhold

miljøarbeider, hjelpepleier osv.

Gjest På forhånd:Takk for hjelpen

Anbefalte innlegg

Gjest På forhånd:Takk for hjelpen
Skrevet

Fagarbeider

Hjelpepleier

Omsorgsarbeider

miljøarbeider etc.

Jeg vet ikke hva forskjellen går ut på i forhold til hva man jobber med og hvilken utdannelse man trenger.

Er det noen sider på nettet eller vil du svare meg som kan litt om dette? Har lyst til å videreutdanne meg i en jobb med mennesker.

Gjest søk på nettet
Skrevet

http://www.startsiden.no/skole_og_utdanning/

Du kan snakke med rådgiver på videregående skole.

Hjelpepleierutd. og omsorgsarb. utd. blir nå slått sammen til en utdanning. Da får du fagbrev. Jeg tror miljøarbeider lønnes som assistent, mens miljøterapeut er utd på høyere nivå.

Du er nok ganske så sikkert sikret jobb etter (eller før) utdanning.

Skrevet

Assistent = ingen relevant utdanning

Miljøarbeider = relevant fagbrev fra vgs (omsorgsarbeider, barnepleier, hjelpepleier)

Miljøterapeut = relevant 3-årig høgskoleutdannelse (sykepleier, vernepleier, ergoterapeut, sosionom, fysioterapeut, barnevernspedagog, lærer).

Lønnen her er stigende med graden en har.

Skrevet

Assistent = ingen relevant utdanning

Miljøarbeider = relevant fagbrev fra vgs (omsorgsarbeider, barnepleier, hjelpepleier)

Miljøterapeut = relevant 3-årig høgskoleutdannelse (sykepleier, vernepleier, ergoterapeut, sosionom, fysioterapeut, barnevernspedagog, lærer).

Lønnen her er stigende med graden en har.

Svarte ikke helt på hva de enkelte yrkesgruppene faktisk er rettet mot, ser jeg.

Anbefaler deg å ta kontakt med en studiekonsulent og få sendt studiekatalog for videregående nivå + høgskole/universitet - der står det mer spesifikt om de ulike utdanningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...