Gå til innhold

Er film med på å endre oppfatningen din...

Anbefalte innlegg

Gjest funderine
Skrevet

... av verden?

Tror du filmer er med på å skape "deg" (identiteten din)?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• mumitrollet

8

• Mrs. Wallace

3

• morsan

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvsagt. Film, musikk, litteratur. Det meste av det vi ser og leser er med på å gjøre noe med vårt bilde av virkeligheten.

Gjest post scriptum
Skrevet

Definitivt ikke, jeg har da hjerne og egne tanker og meninger.

Gjest funderine
Skrevet

Definitivt ikke, jeg har da hjerne og egne tanker og meninger.

Men ser du ikke noe av og til som får deg til å se noe i nytt lys, eller som får deg til å tenke over nye ting?

Gjest funderine
Skrevet

Selvsagt. Film, musikk, litteratur. Det meste av det vi ser og leser er med på å gjøre noe med vårt bilde av virkeligheten.

Er det noe du har tenkt over?

Gjest lumelia
Skrevet

Det kommer vel helt ann på hvilke filmer det er snakk om, og hvordan psyken din klarer å forholde seg til de. Jeg har en psyke som faktisk tar skade av skrekkfilmer..ikke bare at jeg blir skremt, men får vrangforestillinger og tror visse ting kan skje meg, og blir veldig ustabil de neste dagene...Så,,ja, til en viss grad..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei.

Hvordan går det an å svare nei på det?

Du ser en dokumentar om andre verdenskrig eller hva det nå måtte være, men du lærer ingenting?

Gjest post scriptum
Skrevet

Men ser du ikke noe av og til som får deg til å se noe i nytt lys, eller som får deg til å tenke over nye ting?

Film er ikke akkurat fakta da. Jeg har vært såpass mye rundt omkring på ting at jeg vet at film og virkelighet er to ulike ting.

Gjest post scriptum
Skrevet

Du ser en dokumentar om andre verdenskrig eller hva det nå måtte være, men du lærer ingenting?

Dokumentar er vel ikke film som innleggskriver her mener? Hu nmener vel fiktive filmer, ikke faktisk opplysnings materiell.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dokumentar er vel ikke film som innleggskriver her mener? Hu nmener vel fiktive filmer, ikke faktisk opplysnings materiell.

Hun skriver "film".

Dokumentar går inn under film.

Skrevet

Når noen sier "film" så oppfatter jeg det som de hovedsaklig mener fiksjon. Snakker du om alle typer TV-programmer generelt, uansett genre (dokumentar, debattprogrammer, dokumentarer, serier osv.), så er det klart at mye kan være interessant, evt underholdende.

Personlig liker jeg egentlig bøker (fag- og skjønnlitteratur) bedre enn film.

Skrevet

Hun skriver "film".

DET kan vi diskutere til vi bliblå i trynet... Dokumentar er en helt egen genre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når noen sier "film" så oppfatter jeg det som de hovedsaklig mener fiksjon. Snakker du om alle typer TV-programmer generelt, uansett genre (dokumentar, debattprogrammer, dokumentarer, serier osv.), så er det klart at mye kan være interessant, evt underholdende.

Personlig liker jeg egentlig bøker (fag- og skjønnlitteratur) bedre enn film.

Film er så mangt. Selv fiksjon kan være basert på virkelige hendelser. F.eks. filmer fra andre verdenskrig. Dette er ikke engang dokumentarfilmer, men det er klart man kan lære noe av dem.

Serier og tv-debatter er naturligvis ikke film.

Gjest post scriptum
Skrevet

Hun skriver "film".

Nå er du vanskelig, det var vel ikke vanskelig å skjønne at hun ikke mente ting som er ment fo rå lære oss ting? Det er jo selvsagt at man kan lære noe av det.

Film er for meg spillefilm, og altså noe fiktivt.

Dokumetar er dokumentar.

ShitDiddelyDo
Skrevet

DET kan vi diskutere til vi bliblå i trynet... Dokumentar er en helt egen genre.

Nei, det kan vi ikke diskutere til vi blir blå i trynet.

Det å si at dokumentarfilm ikke går under film er som å si at pop ikke går under musikk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå er du vanskelig, det var vel ikke vanskelig å skjønne at hun ikke mente ting som er ment fo rå lære oss ting? Det er jo selvsagt at man kan lære noe av det.

Film er for meg spillefilm, og altså noe fiktivt.

Dokumetar er dokumentar.

Jeg er ikke vanskelig. Det finnes haugevis av dokumentarfilmer der ute. Det er en egen genre under film, som grøsser, action og komedie også er det.

Det finnes også haugevis av filmer som er basert på virkelige hendelser, men som likevel går under "thriller", "drama", "action", osv, og disse er ikke engang dokumentarfilmer, men underholdningsfilmer.

Men kan lære noe av dem.

Skrevet

Helt enig med deg! Skjønner ikke at det går an å mene noe annet;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Helt enig med deg! Skjønner ikke at det går an å mene noe annet;-)

Det går ikke an å mene noe annet.

Skal man svare nei på et sånt spørsmål må man ta mange forbehold. Det funker ikke å bare skrive "nei".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...