Gjest jeg fryser Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Dere som har varmepumpe, er dere fornøyd??? Holder den HELE huset varmt i 20-30 kuldegrader?? Vi bor i 2 etasjes hus med kjeller i tillegg. Vil varmepumpen varme både første og andre etasje, og hva med kjelleren?? Hadde vært så deilig om også soverommene i andre etasje ble varme så vi slipper disse radiatorene som sluker strøm der!! 0 Siter
Gjest lumelia Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Hei! faren min har varmepumpe, den holder iallefall hele etasjen hjemme god og varm..synes den fungerer fint vi!! 0 Siter
meg__123! Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Jeg synes varmepumpa hjelper.. hadde vi ikke hatt den hadde vi vel fryset ihjel anbefaler å kjøpe en hvertfall.. 0 Siter
Elis31 Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Tror du må ha rimelig åpen løsning for å få varme i hele huset. Vi har ganske åpent i andre med stue og kjøkken og trapp ned til underetasejen. Hvis vi monterer den under trappen i underetasjon, regner jeg med at dørene til soverommene nede må stå oppe for å få varme. Ihvertfall sånn luft til luft greier. 0 Siter
Tonette Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Vi har nylig fått varmepumpe. Har montert den i trappa mellom første og andre etasje. Vi håpet på at den kunne varme opp begge etasjene, og det gjør den :-) Vi er kjempefornøyd. Den varmer ikke opp kjelleren, naturlig nok siden varmen stiger oppover. Hvor mye den varmer i 20 minus vet vi ikke ennå. Men nå er det veldig sjelden det er så kaldt her vi bor. 0 Siter
petter smart Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Hvis dere har en luft/luft varmepumpe vil den slutte å fungere ved ca 20 minusgrader (effekten reduseres gradvis fra ca 7 minusgrader). 0 Siter
mrxx Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 I 20 til 30 kuldegrader vil du få lite ut av den. Da må du nok spe på med annen type varme. Men ved høyere temperaturer har den bra virkningsgrad. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.