Gå til innhold

Forslag til julegave til de ansatte?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

hva slags kaffe bruker du til presskannen? Når jeg har brukt den så er kaffekornene for små og går gjemnnom filteret...

Jeg kjøper kaffen på Kaffebrenneriet (du finner naturligvis også andre kaffespesialister). Du sier bare at du skal ha kaffe til presskanne hvorpå de knuser den for deg.

Selv pleier jeg å prøve ut ulike merker. Jeg blir aldri skuffet. Hver kaffekopp er en nytelse.

Det er jo dyrere enn på Rimi, men kvaliteten er som Peppes vs. Bagatelle.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

6

• ShitDiddelyDo

5

• Speak

1

• Meg1365380063

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hva slags kaffe bruker du til presskannen? Når jeg har brukt den så er kaffekornene for små og går gjemnnom filteret...

Jeg kjøper kaffebønner og maler selv.

Men du kan også få den malt i butikken, på presskanne-innstilling.

Gjest Persille
Skrevet

Pst: de har veldig ålreite presskanner på Ikea til en mye lavere pris. Og da får du råd til å slenge på en pose god kaffe og evt litt sjokolade, noen lys el.l.

Bra poeng - det tenkte jeg ikke på!

Takk :)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Blomster altså?

Glemte å si at en del reiser hjem til jul, så det er kanskje litt teit...

Men takk for tipset!

OK, ja det er jo litt kjedelig når man reiser hjem.

Men tenk så koselig om de fikk det feks 1. desember? Kanskje en oppsats med fire adventslys i?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det har jeg jo ikke råd til - da vil de bare ha luksuskaffe på jobb :)

Jeg kjenner en som driver i bransjen, så jeg skal be ham om en god pris på kanne, kaffe/te og to kopper. Og så skal jeg finne ut hva de drikker før de får gaven :)

Du er vel en engel!

Det er nummeret før jeg gror vinger. :)

Skrevet

vet du at dine ansatte drikker kaffe? jeg drikker ikke kaffe og mange på jobb hos meg gjør heller ikke det.

Skrevet

vet du at dine ansatte drikker kaffe? jeg drikker ikke kaffe og mange på jobb hos meg gjør heller ikke det.

Enig!

Har inntrykk av at det blir mindre og mindre kaffedrikkere, kanskje røyking og kaffe har en sammenheng?

Skrevet

Presskanne er utmerket for te også.

Skrevet

Presskanne er utmerket for te også.

jeg drikker ikke te heller og trur vi er flere, syns julegave til de ansatte bør være noe som alle kan bruke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

jeg drikker ikke te heller og trur vi er flere, syns julegave til de ansatte bør være noe som alle kan bruke.

Det er vrient å finne en julegave alle liker. Men de fleste drikker kaffe.

Julegaver man ikke har bruk for er det bare å gi videre neste år. :)

Gjest Persille
Skrevet

Selv om du ikke drikker verken kaffe eller te, så er sannsynligheten stor for at du en eller annen gang får besøk av noen som gjør det...

Skrevet

Og du serverer aldri verken kaffe eller te til gjester?

Å finne en gave som absolutt alle har like mye glede av er vanskelig - da ender man vel opp med universalgavekort.

Men langt de fleste drikker enten kaffe eller te, og de jeg kjenner som ikke drikker særlig mye av det, serverer det i hvert fall til gjester av og til.

Gjest Persille
Skrevet

OK, ja det er jo litt kjedelig når man reiser hjem.

Men tenk så koselig om de fikk det feks 1. desember? Kanskje en oppsats med fire adventslys i?

Hm, det var en god plan - det hadde jeg tenkt på!

*noterer*

Skrevet

Et fenalår eller en røkelaks? En kurv med god frukt og julegodt og pålegg? Fikk en stund mye spesielle kjøkkengreier, ikke alle har slike behov, derfor tenker jeg heller noe man kan spise og kose seg med. Jeg savnet ofte et fenalår.

Skrevet

Og du serverer aldri verken kaffe eller te til gjester?

Å finne en gave som absolutt alle har like mye glede av er vanskelig - da ender man vel opp med universalgavekort.

Men langt de fleste drikker enten kaffe eller te, og de jeg kjenner som ikke drikker særlig mye av det, serverer det i hvert fall til gjester av og til.

Og derfor er et universalgavekort midt i blinken, da er det hvertfall ingen som blir skuffet.

Hadde jeg fått en presskanne hadde den havnet innerst i et skap - eventuelt blitt neste års julegave til noen kaffedrikkende venner.

Skrevet

Og derfor er et universalgavekort midt i blinken, da er det hvertfall ingen som blir skuffet.

Hadde jeg fått en presskanne hadde den havnet innerst i et skap - eventuelt blitt neste års julegave til noen kaffedrikkende venner.

Resirkulering av gaver er undervurdert. :o)

Skrevet

Resirkulering av gaver er undervurdert. :o)

Eksen min fikk en bok i julegave av onkelen. Inni permen på boka var det en hilsen til onkelen fra en eller annen ;)

Skrevet

Eksen min fikk en bok i julegave av onkelen. Inni permen på boka var det en hilsen til onkelen fra en eller annen ;)

Hehe. Litt vanskelig å ro seg unna den der.

Men jeg har faktisk resirkulert et par ganger. Om jeg feks får en bok jeg allerede har, gir jeg den videre. Ulest, naturligvis.

Skrevet

Hehe. Litt vanskelig å ro seg unna den der.

Men jeg har faktisk resirkulert et par ganger. Om jeg feks får en bok jeg allerede har, gir jeg den videre. Ulest, naturligvis.

Det blir noe annet da, men det er lurt å sjekke permen om det er en hilsen der først ;)

Skrevet

Hver jul fikk vi noe dill eller faktisk kostbart dall vi ikke hadde bruk for. Vi etterlyste noe spiselig, og hver jul etter dette har vi fått det. En liten kurv med frukt, nøtter og godterier feks. Spekemat o.l blir vel litt dyrere da...Du må velge innhold etter økonomien.

Lidl har billig frukt og grønt! Ellers kan kurven fylles med håndsåper, shampo, kluter osv også hygieneartikler er noe alle bruker.:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...