Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Korleis har deres voksne barn det på rommet? Har en sønn som har det mildt sagt som ett grisehus på rommet. Har prøvd og overse det. Han jobber, så da får han ikke lommepenger av meg. Føler det er en måte å teste meg på. Han er veldig nøye med daglig dusjing og pene klær. Men rommet ligger det rene og skitne klær, tomme brusflasker, rester av frukt osv.

Skrevet

Høres veldig velkjent ut. Begge mine hadde det slik på rommet da de bodde hjemme.

Jeg lukket døra og latet som jeg ikke så det.

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet bry meg, det er hans rom. Ikke gå inn på rommet hans og hente skittentøy heller, la ham selv sørge for å få det inn på vaskerommet om han ikke også vasker det selv.

Skrevet

Hvis han er voksen og jobber kan han vel flytte hjemmefra også?

Skrevet

Gutten min på 16 må rydde rommet en gang i uken, dagen før vaskehjelpen kommer! Det er faktisk helt ufattelig hvor mye boss, tomflasker, skittentøy og aviser som kan samle seg opp på en uke... Men å rydde en gang i uken ser han heldigvis nytten av selv!

mvh

Skrevet

Hva er voksen i dette tilfelle da?

Våre barn har hatt det rimelig ryddig og fint på rommene sine etter at de ble ungdommer.

Skrevet

Jøss, skulle tro du snakket om min eldste! Ja sånn er det her også... Når jeg ber han rydde så gjør han det, på sin måte. Skulle tro han trodde at dersom man ser mere av gulvet, så er det ryddigere. Jada, han skyver det til sidene og kaster litt søppel. Hett tema for tiden her for det må endres!

Skrevet

Hvis han er voksen og jobber kan han vel flytte hjemmefra også?

Han er 18 år og lærling. Eg pleier og overse det. Eg går kun inn på rommet for og dra for gardin og lukke opp vindu.Han må selv passe på at skitne klær må til vask og rene klær må han ta inn på rommet selv.

Skrevet

Ikke at jeg er glad for at dere har det sånn altså, men litt lettet over å høre at det ikke er bare på rommet til min 14-åring det ser ut som %&/?¤#!!!

Har ukentlige små samtaler om dette problemet, og han kan skjerpe seg noen dager, også er det påan igjen.

Bryr meg ikke noe om rotet, for det er han som må bo oppi det, men når gamle fat og matrester og koagulert sjokomelk får regjere tror jeg ikke det er sunt for helsa.

Gjest girl with no name
Skrevet

Høres kjent. Jeg sluttet å rydde og hente skittentøy og skitne tallerkner og glass. Så av og til tar han en sjau selv. Og så fant han ut at han plutselig ikke hadde noen av favorittklærne rene, for de lå alle i en haug på gulvet. Han har nemlig fått klar beskjed om at jeg bare vasker det som er i skittentøydunken. Så han er såpass jålete at det kommer på plass i dunken nå, men første er det nok et par-tre dager på gulvet eller over en stol. og ikke h engt opp må du tro, selngt på den måten som gir aller mest krøller. Det gjelder også gensere han bruker flere ganger. Det er han som må gå i krøllete klær. Jenter liker ikke gutter med krøllete og flekkete klær, sa jeg da. Merkelig du, men etter det bedret det seg merkbart. hehe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...