Gå til innhold

Barnetillegg som ufør - 25.000 ????

Anbefalte innlegg

Gjest Midlertidig ufør
Skrevet

Kom over en artikkel hvor det påstås at uføretrygdede får 25.000 i året for hvert barn under 18 som barnetillegg-. Jeg er 100% midlertidig ufør, og får 17,- pr dag , dvs 85 kr i uka i tillegg.

Det er sikkert behovsprøvd da?, men rart at de går ut en sum og sier at trygdede får..... når ikke alle får likt??

http://e24.no/makro-og-politikk/article1517623.ece

Skrevet

Det er forskjell på varig og midlertidig ufør. Men med varig ufør så får man 25 000 kr i året, Jeg synes det er urettferdig men jeg har ikke laget reglene.

Og det er behovsprøvd, har man høy trygd så får man ikke så mye utbetalt av barnetillegget. En annen ting er hvis man er gift eller bor med barnefaren så får man som regel ikke utbetalt da heller.

Skrevet

Eg er også midlertidig, og fikk brev i mai eller deromkring om endring i reglane for barnetillegg, slik at i tillegg til grunnsatsen på 17 kr/dag så er det også eit behovsprøvd tillegg. Eg har ikkje søkt om det behovsprøvde tidlegare, men trur eg må gjere det, for her går det på stumpane. Men ein må vel ikkje håpe for mykje. Litt dagleg hunger får meg kanskje til å bli slank ;-)

Veit ikkje kor tallet 25.000 kjem inn i bildet, det ser eg no ikkje for meg på nokon som helst slags måte. O_o Da må ein vel ha veldig låg stønad frå før, og totalsummen blir ikkje så veldig høg likevel.

Tenker

Gjest fibrodama
Skrevet

Det er forskjell på varig og midlertidig ufør. Men med varig ufør så får man 25 000 kr i året, Jeg synes det er urettferdig men jeg har ikke laget reglene.

Og det er behovsprøvd, har man høy trygd så får man ikke så mye utbetalt av barnetillegget. En annen ting er hvis man er gift eller bor med barnefaren så får man som regel ikke utbetalt da heller.

Jeg er varig ufør og får IKKE 25000 ekstra i året selv om jeg fortsatt har et barn under 18! Kan det ha noe med at jeg også har en mann, noe jeg har forstått at du ikke har? Altså at dette tillegget er behovsprøvd utifra husstandens inntekter.

Gjest fibrodama
Skrevet

Jeg leste visst ikke hele innlegget ditt jeg. Beklager! hehe...

Skrevet

Jeg er varig ufør og får IKKE 25000 ekstra i året selv om jeg fortsatt har et barn under 18! Kan det ha noe med at jeg også har en mann, noe jeg har forstått at du ikke har? Altså at dette tillegget er behovsprøvd utifra husstandens inntekter.

Det er det, og man skal ikke ha så stor trygd heller før barnetillegget forsvinner

Skrevet

Jeg leste visst ikke hele innlegget ditt jeg. Beklager! hehe...

Det er pga barnetillegget jeg får så lavt bidrag da. Egentlig skulle jeg ha 2900 men får 550 fordi barnetillegget blir trukket fra. Så det er ikke så lukrativt som det høres ut :o)

Gjest mandoline
Skrevet

Det er en ytelse som ble innført fra 1. juni i år, og det må du søke om.

Ytelsen er behovsprøvd.

Hilsen

Skrevet

Det er en ytelse som ble innført fra 1. juni i år, og det må du søke om.

Ytelsen er behovsprøvd.

Hilsen

Men finner du hva øvre grense er for å få fullt barnetillegg? Det finner nemlig ikke jeg og jeg har leita :o)

Jeg liker ikke de nye sidene til NAV, den gamle siden av mye enklere.

Gjest mandoline
Skrevet

Men finner du hva øvre grense er for å få fullt barnetillegg? Det finner nemlig ikke jeg og jeg har leita :o)

Jeg liker ikke de nye sidene til NAV, den gamle siden av mye enklere.

Barn som bor sammen med begge sine foreldre:

For 1 barn: Fribeløp i kr pr. år 235.002 og øvre grense pr. år som fører til at forsørgingstillegg faller bort kr 285.316.

Barn som ikke bor sammen med begge sine foreldre:

For 1 barn: Fribeløp i kr pr. år 166.242 og øvre grense pr. år som fører til at forsørgingstillegg faller bort kr 216.556.

Vennlig hilsen

Skrevet

Barn som bor sammen med begge sine foreldre:

For 1 barn: Fribeløp i kr pr. år 235.002 og øvre grense pr. år som fører til at forsørgingstillegg faller bort kr 285.316.

Barn som ikke bor sammen med begge sine foreldre:

For 1 barn: Fribeløp i kr pr. år 166.242 og øvre grense pr. år som fører til at forsørgingstillegg faller bort kr 216.556.

Vennlig hilsen

Tusen takk skal du ha :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...