Gjest Iron Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Hei, Kan du fortelle meg "Hva og Hvor mye" jeg skal spise av hva for å fylle opp glykogenlagrene? Dette blir et problem for meg dersom jeg ikke har fyllt de opp (klarer bare et par serier på en øvelse og etter det HELT tom) Jeg trener svært tung muskelbygging (styrketrening). Info: 17 år, 186 høy og 70 kg Medisinsk tilstand: Er mulig diabetiker. (Legene har ikke fastslått ennå om jeg er det eller ei. Blodsukkeret stiger til 8-11 mmol/L etter måltider. Pleier å ligge på 5-7 fastende. (ikke noe mat på noen timer)) Jeg har prøvd druesukker etter trening og da stiger blodsukkeret til ca. 15. Tør derfor ikke bruke druesukker mer. Eller er det vanlig for friske mennesker at blodsukkeret stiger drastiskt ved å ta druesukker? Jeg tok cirka 2-3 skjeer. Nå trenger jeg virkelig hjelp fra deg. Håper du kan hjelpe meg med dette ang. trening/kost i forbindelse med diabetes. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Hei, angående diabetis, så bør nok en lege svare deg på det. Diabetis er en sykdomstilstand hvor både kosthold og fysisk aktivitet har stor innvirkning. Jeg kan generelt si at du bør holde deg til mat som gir et stabilt blodsukker, og treningen bør ikke være utmattende. Dersom du går veldig fort tom på trening, er det meget sannsynlig at du er overtrenet og mangler overskudd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.