Gå til innhold

GU

Gjest NotAtAll

Anbefalte innlegg

Gjest NotAtAll

Jeg er en jente på 27 år som aldri har tatt en gynekologisk undersøkelse før. Nå bare må jeg fordi jeg har lyst til å begynne med p-piller og fordi det er kreft i familien. Jeg har en voldsom frykt for en sånn undersøkelse pga. seksuelle overgrep i barndommen. Det er ikke aktuelt å gjøre det i våken tilstand så jeg vurderer å gjøre det i narkose. Jeg vet ikke om jeg kommer til å tørre i narkose heller for da har jeg jo i hvert fall ikke kontroll!

Men det jeg lurer på: Er det veldig vanskelig å få gjennom en søknad om narkose? Jeg har hørt skrekkhistorier om at kvinner i narkose blir brukt som prøvekaniner for legestudenter. Skjer dette virkelig? Eller er det sånn som vanlig, at det er EN lege og EN kontordame/sykepleier? Det må kanskje være en anestesilege der også?

Jeg lurer på så mye, men tør ikke spørre legen min for da tror hun at jeg tør å gjøre det, men jeg er livredd :-( Det er så ille å tenke på hva som skjer mens jeg bare er helt forsvarsløs! Jeg er ikke redd for overgrep eller noe sånt, men at det er flere folk der som ser på meg og at jeg ikke vet hva som har skjedd etterpå.

Huff, tror ikke jeg kommer til å gjøre det, men det er ikke aktuelt å gjøre det i våken tilstand i hvert fall så jeg er interessert i info om hvordan det foregår ift. narkose.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252690-gu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...