serenity777 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hei, NHD Jeg er veldig bekymret over at jeg øker vekt hele tiden. Jeg går på zyprexa. Jeg har følgende diagnoser, schizotypal med ocd, ocd med vrangforestillingers styrke, paranoid psykose, kun OCD. Mange leger, mange diagnoser. Aktuelt. Jeg går på 10 mg zyprexa og det funker fint, men jeg begynner å nærme meg 125 kg nå. Jeg har prøvd solian, seroquel og zyprexa og gått opp på alle de. Jeg hadde en 3-4 måneders periode på zeldox, var rimelig grei medisin, og jeg gikk ned til 98 kg, som er en passe matchvekt for meg. Men ble innlagt, med brekningstvangstanker og luringen på psyk ga meg diagnosen paranoid, noe jeg selv er veldig tvilende til. Så her er altså ståa, fungerer nesten greit på zyprexa, går opp i vekt, vil ikke ende opp med diabetes. Vil prøve zeldox. Synes du det er en god ide? Jeg har vært ustabil på zyprexa også. Og selv mener jeg at mine værste symptomer er tvangstanker, magisk tenkning og trang til ro og det å være alene. Jeg mangler fullstendig trygghetsfølelsen i hverdagen. Tror selv at ocd er det jeg lider av, som er min største problem. Men det har sklidd over i virkelighetsbrudd noen ganger, eller vært veldig extremt, på den måten at folk legger merke til meg, og tror at jeg er forrykt. Blandt annet skreket til tvangstankene osv. Aldri hallusinert. Jeg kan ikke fortsette å gå opp i vekt, og nå skal jeg slutte å røyke igjenn, og sist jeg gjorde det, gikk jeg opp 7 kg. Jeg har trimmet og forsøkt spise mindre, men ikkek noe særlig resultat. Jeg er heller ikke særlig ambisiøs. På zeldox som jeg nå ønsker å begynne på, hadde jeg insomnia, kombinert med litt somnolens som eneste bivirkning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252871-nhd-viktig-please-svare/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg synes det må være mest nærliggende å prøve Risperdal - helst Risperdal Consta, gjerne i kombinasjon med et SSRI. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252871-nhd-viktig-please-svare/#findComment-1997593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.