arnebujordet Skrevet 20. april 2001 Del Skrevet 20. april 2001 Heisan. Jeg var på treningstur på ski i påska. Etter ca. 6 km ramlet jeg og fikk en vridning i høyre kne. Det var veldig vondt med en gang men jeg fullførte turen på ca 10 km til. Etter 14 dager i ro (uten trening) er det fremdeles sårt på innsiden av kneet. I går prøvde jeg meg på å løpe på flatt underlag. Det gikk greit men det var vondt å løpe venstre svinger. Spørsmålet mitt er: Hvordan kan en vite at ett korsbånd er røket,hvordan kjennes det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaSa Skrevet 20. april 2001 Del Skrevet 20. april 2001 jeg rev av fremre korsbånd under et fall med langrennsski. Foten vred seg voldsomt - stoppet deretter opp - før den slapp helt - nærmest med et smell. Jeg hadde grusomme smerter og kunne knapt bruke beinet og hjemturen gikk uhyre sakte. Deretter brukte jeg støttebandasje en tid og det roet seg. men jeg oppdaget at jeg ikke lenger kunne sitte på kne. Og det var umulig å hoppe. Hoppet jeg over en bekk opplevde jeg at det glapp når jeg la vekt på foten. Kjempevondt - og hovent kne i flere dager. Min opplevelse varat det ble veldig slakt i kneet. et var liksom ikke hold i det og jeg kunne ikke gjøre brå bevegelser eller hoppe. Etter noen måneder sviktet kneet da jeg var på vei ned en trapp og det ble så ille at jeg måtte til lege. Da fant de ut at korsbåndet var revet av og jeg ble etterhvert operert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 jeg mener du må have en indre menisklæsion. bliv artroskoperet og opereret, om det er korrekt. mvh jvbruun, ortopæd, dk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 27. april 2001 Del Skrevet 27. april 2001 Mest sannsynlig höres dette ut som en indre (medial) menisk historie. Dersom du har en pertiell eller totalruptur av korsbandet, vil dette gi seg svar som en fölelese av at kneet viker seg og trappegang kan f.eks väre besvärlig. Kneet ville også hovnet opp ganske kraftig rett etter traumaet. Dersom du sitter med 90 grader i kneleddet og får noen til å ta tak rundt leggen rett under knevekket og nappe hele leggen mot seg, og dette har et stort glapp (leggen beveger seg mot personen som drar) i forhold til motsatt (friskt) kne kan dette väre en indikajson på fremre korsband ruptur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 4. mai 2001 Del Skrevet 4. mai 2001 Hei. Det er ikke alltid lett sikkert å vite at korsbåndet er røket. I tillegg kommer at det kan ryke helt (da er det ofte mer tydelig) eller kun delvis. Stort sett er hovedsymptomet etter at de akutte plagene (smerte og hevelse) har gitt seg at kneet svikter. Dvs. du har følelse av at det "går ut av ledd eller glipper". Disse "glippe episodene" resulterer ofte i smerter og litt hevelse noen dager. Har du slike episoder bør du avgjort kontakte lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.