Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

30

• ShitDiddelyDo

18

• keinstein

18

• flisa

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det er selvsagt alle jøders skyld at det israelske millitæret meier uskyldige ned.

Skrevet

Her har Israel nok en gang gått langt over streken.

Jeg har full forståelse for at de må forsvare seg mot de bestialske overgrep som blir begått av palestinske ekstremister, men null forståelse for at de begår like ille overgrep selv.

I denne striden er det for meg lett å ikke ta noen side - siden begge sider representerer holdninger og handlinger som bare fortjener forakt.

Det som er leit er alle de uskyldige enkeltskjebnene som rammes på begge sider - men det er desverre ikke lenger mulig å enkelt skille disse fra de som bidrar i konflikten......

Skrevet

Her har Israel nok en gang gått langt over streken.

Jeg har full forståelse for at de må forsvare seg mot de bestialske overgrep som blir begått av palestinske ekstremister, men null forståelse for at de begår like ille overgrep selv.

I denne striden er det for meg lett å ikke ta noen side - siden begge sider representerer holdninger og handlinger som bare fortjener forakt.

Det som er leit er alle de uskyldige enkeltskjebnene som rammes på begge sider - men det er desverre ikke lenger mulig å enkelt skille disse fra de som bidrar i konflikten......

Jeg er enig, men det som skiller Israel fra palestinerne er at de har etterretning, teknologi og ressursjer til å unngå å hive granater rett inn i sivile områder. Det vitner om en "overmenneskeholdning" og en forakt for ikkejøder som er skremmende.

Nazistene holdt på på akkurat samme måte.

Skrevet

Ja, det er selvsagt alle jøders skyld at det israelske millitæret meier uskyldige ned.

Det israelske militæret styres av en demokratisk valgt regjering. Det kommer nok ikke de helt store protestene fra grasrota i Israel i denne saken.

Skrevet

Det israelske militæret styres av en demokratisk valgt regjering. Det kommer nok ikke de helt store protestene fra grasrota i Israel i denne saken.

Vg nett har allerede flyttet denne saken sånn halvveis ned på siden.

Vi må jo ikke fornærme herrefolket.

Skrevet

Få araberne til å slutte med selvmordsbombere, raketter og andre angrep så sivile israelere, så vil Israel slutte med disse aksjonene.

Skrevet

Og alle nordmenn er selvsagt enige i politikken til den norske regjeringen...

Skrevet

Vg nett har allerede flyttet denne saken sånn halvveis ned på siden.

Vi må jo ikke fornærme herrefolket.

Tull og tøys, dette er ikke noe "herrefolk-makt" - det viser jo historien. Jøder har i alle tider vært et fredelig folk - og er det i dag også, hva militæret gjør er en helt annen sak. Dette er grusomt! All krig er grusom og det er alltid de uskylde det går utover - og især går det utover den siden hvor de bruker kvinner og barn som skjold.

Skrevet

Godt poeng

Skrevet

Godt poeng

For ikke å snakke om alle jødene som ikke bor i Israel og har null innflytelse på den israelske regjeringen. :-)

Gjest Big little Brother
Skrevet

Andel imigranter i Israel er nå så stor at de unge soldatene i den Israelske hæren ikke er særlig mer jødiske enn deg og meg. Husk Jødedommen er en trosretning (som i prinsippet ikke er værre enn andre), staten Israel er en okkupantmakt. Israel er en viktig brikke for vestens internasjonale posisjon, og landet har USA's støtte.

Akkurat nå er Gaza et stort fengsel, og det som skjer er forferdelig, ja. Jeg spår det vil pågå inntil Israel trykt kan annektere hele område og kan opprette de bosettingene de vil. Israel trenger mer Lebensraum.

Skrevet

For ikke å snakke om alle jødene som ikke bor i Israel og har null innflytelse på den israelske regjeringen. :-)

Ja - av alle verdens jøder bor 40% av dem i Israel pr. mai i år.

Skrevet

Få araberne til å slutte med selvmordsbombere, raketter og andre angrep så sivile israelere, så vil Israel slutte med disse aksjonene.

Det som skiller Israel fra palestinerne er at de har etterretning, teknologi og ressursjer til å unngå å hive granater rett inn i sivile områder. Det vitner om en "overmenneskeholdning" og en forakt for ikkejøder som er skremmende.

Skrevet

Jeg tror reaksjonene fra det norske folk ville vært noe annerledes dersom vår regjering hadde bombet sivile?

Vi snakker ikke om å protestere mot bomstasjoner.

Skrevet

Jeg er enig, men det som skiller Israel fra palestinerne er at de har etterretning, teknologi og ressursjer til å unngå å hive granater rett inn i sivile områder. Det vitner om en "overmenneskeholdning" og en forakt for ikkejøder som er skremmende.

Den samme forrakten for jøder (uansett om det er menn, kvinner eller barn) finnes blant de fleste palestinere - og de får den flasket opp med morsmelken, som igjen gir seg utslag i de ulike terroraksjonene mot sivile israelere som vi har sett svært mange av i flere tiår.

Så her er det umulig å si hvem som er "minst ille" - selv om jeg fremdeles tror at kanskje den "vanlige israeler" har et mer humant syn overfor palestinerne, enn hva den vanlige palestiner har mot jødene.

Min støtte får ingen av dem - for ingen av dem har gjort seg fortjent til noen støtte i mine øyne.

Skrevet

Jeg blir også kvalm og syk av å lese om dette, men det er staten israel man må fordømme, ikke jøder som gruppe. Akkurat som man ikke kan fordømme palestinere som gruppe fordi noen av dem sprenger seg og andre i lufta.

Skrevet

Tull og tøys, dette er ikke noe "herrefolk-makt" - det viser jo historien. Jøder har i alle tider vært et fredelig folk - og er det i dag også, hva militæret gjør er en helt annen sak. Dette er grusomt! All krig er grusom og det er alltid de uskylde det går utover - og især går det utover den siden hvor de bruker kvinner og barn som skjold.

"Jøder har i alle tider vært et fredelig folk - og er det i dag også, hva militæret gjør er en helt annen sak."

Du synes ikke dette høres litt underlig ut?

Gjest Du er rasist
Skrevet

Jeg ser du ikke klarer å skille mellom israelske statsborgere og jøder. trist at du fremstår som rasist,

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han skriver ikke at det er alle jøders skyld. Han skriver, og jeg antar det er ordvalget det reageres på; jødepakk - men det om de ansvarlige for grusomhetene der borte.

Er det ikke lov til å skrive muslimjævel om Osama Bin Laden uten at alle muslimer skal føle seg støtt?

Eller kristenjævel om diverse kristenfundementalister uten at alle kristne skal føle seg støtt?

Jødepakk er en helt korrekt betegnelse på disse jævla nazijødene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...