Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jøder har i alle tider vært et fredelig folk - og er det i dag også, hva militæret gjør er en helt annen sak."

Du synes ikke dette høres litt underlig ut?

Nei - det er ikke underlig i det hele tatt. Sett deg inn i historien.

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

30

• ShitDiddelyDo

18

• keinstein

18

• flisa

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror reaksjonene fra det norske folk ville vært noe annerledes dersom vår regjering hadde bombet sivile?

Vi snakker ikke om å protestere mot bomstasjoner.

Som flisa sier, kun 40% av all verdens jøder bor i Israel. Det blir for dumt å skjære alle over en kam.

Jeg lurer også på hvor reaksjonene fra palistinerne hvis medborgere dreper uskyldige israelere i selvmordsaksjoner blir av...

Gjest tuppsidai
Skrevet

Han skriver ikke at det er alle jøders skyld. Han skriver, og jeg antar det er ordvalget det reageres på; jødepakk - men det om de ansvarlige for grusomhetene der borte.

Er det ikke lov til å skrive muslimjævel om Osama Bin Laden uten at alle muslimer skal føle seg støtt?

Eller kristenjævel om diverse kristenfundementalister uten at alle kristne skal føle seg støtt?

Jødepakk er en helt korrekt betegnelse på disse jævla nazijødene.

Nei, dersom jeg hadde brukt betegnelsen "muslimjævel", hadde det vært rasistisk og generaliserende med en gang. Samme med "negerjævel".

Det er faktisk ikke greit å omtale noen som jødepakk! Utrolig nedlatende ord. Selv om jeg er enig i at militæret gjør noe galt, kan jeg kalle dem noe som ikke nødvendigvis linker handlingene opp mot et helt folk!

Skrevet

Hvor var dine innlegg når palestinerne angrep og drepte uskyldige? Er de mindre pakk fordi de ikke har en regulær hær?

Du skjønner ikke at palestinerne konstant provoserer Israel slik at tragiske episoder som denne skjer? Dette for å få sympati i vesten.

Gjest Big little Brother
Skrevet

Vg nett har allerede flyttet denne saken sånn halvveis ned på siden.

Vi må jo ikke fornærme herrefolket.

Opp igjennom tidene er det flere grupper som har ønsket å være herrefolk.

Nasistene sa at den ariske rasen (særlig tyskerne) var en overlegen rase. Jødedommen sier at Jødene er Guds utvalgte Folk, Muslimene sier at ikke-muslimer er annerangs vantro. Serberne har drømt om StorSerbia og påberopt seg overherredømme i kraft av iboende egenskaper.

Synd at Støre ikke støtter palestinerne. Ved å bare snakke om at begge parter har lik skyld i krigen, ser han helt bort fra årsaken til konflikten; Israels okkkupasjon og ekspansjon.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, dersom jeg hadde brukt betegnelsen "muslimjævel", hadde det vært rasistisk og generaliserende med en gang. Samme med "negerjævel".

Det er faktisk ikke greit å omtale noen som jødepakk! Utrolig nedlatende ord. Selv om jeg er enig i at militæret gjør noe galt, kan jeg kalle dem noe som ikke nødvendigvis linker handlingene opp mot et helt folk!

Helt uenig. Hvis jeg kaller Dagfinn Høybråten for kristenjævel skjeller jeg ut Høybråten. Ikke min religiøse nabo.

Selvfølgelig er jødepakk er nedlatende ord, men det går på den eller de aktuelle personene man skjeller ut, og disse nazijødene nick her skjeller ut er nettopp jødepakk.

De er jøder og de er pakk, ergo ordet jødepakk.

Skrevet

Han skriver ikke at det er alle jøders skyld. Han skriver, og jeg antar det er ordvalget det reageres på; jødepakk - men det om de ansvarlige for grusomhetene der borte.

Er det ikke lov til å skrive muslimjævel om Osama Bin Laden uten at alle muslimer skal føle seg støtt?

Eller kristenjævel om diverse kristenfundementalister uten at alle kristne skal føle seg støtt?

Jødepakk er en helt korrekt betegnelse på disse jævla nazijødene.

Jeg tror nok at det ville adstedkommet en del kommentarer her om jeg hadde dristet meg til å skrive "jævla muslimpakk" hver gang noen muslimske ekstremister hadde funnet på noe faenskap....:-)

Skrevet

Opp igjennom tidene er det flere grupper som har ønsket å være herrefolk.

Nasistene sa at den ariske rasen (særlig tyskerne) var en overlegen rase. Jødedommen sier at Jødene er Guds utvalgte Folk, Muslimene sier at ikke-muslimer er annerangs vantro. Serberne har drømt om StorSerbia og påberopt seg overherredømme i kraft av iboende egenskaper.

Synd at Støre ikke støtter palestinerne. Ved å bare snakke om at begge parter har lik skyld i krigen, ser han helt bort fra årsaken til konflikten; Israels okkkupasjon og ekspansjon.

JØdene sier "Jødene er Guds utvalgte Folk" - ikke til å stå over andre - men til å bære de støreste byrdene - har du ikke fått med deg det da?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror nok at det ville adstedkommet en del kommentarer her om jeg hadde dristet meg til å skrive "jævla muslimpakk" hver gang noen muslimske ekstremister hadde funnet på noe faenskap....:-)

Bare fra Sør og andre sjefskverulanter.

Det er ingen tvil om at 911-kaprerne var nettopp muslimjævler.

Skrevet

Bare fra Sør og andre sjefskverulanter.

Det er ingen tvil om at 911-kaprerne var nettopp muslimjævler.

Da er vi nok enige.

Men jeg tror grensen for hva mange mener er "akseptabelt" kommer veldig an på hvordan de ønsker å lese eller "tolke" innlegget - og at den grensen derfor er VELDIG variabel, og helt avhengig av HVEM som skriver eller sier hva.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da er vi nok enige.

Men jeg tror grensen for hva mange mener er "akseptabelt" kommer veldig an på hvordan de ønsker å lese eller "tolke" innlegget - og at den grensen derfor er VELDIG variabel, og helt avhengig av HVEM som skriver eller sier hva.

Og i tillegg er det fortsatt sånn at man skal være uhyre forsiktig med å uttale seg negativt om jøder. Da støtter man gjerne Hitler, osv. :)

Gjest Big little Brother
Skrevet

Jeg ser du ikke klarer å skille mellom israelske statsborgere og jøder. trist at du fremstår som rasist,

Om man kritiserer jødedommen eller islam er man ikke rasist.

Alle religioner burde kunne kritiseres uten stempel på kritikerne. Videre må man kunne kritisere en stats handlinger, enten de kommer fra naziregimet i Tyskland, de ultrakonservative og ultrareligiøse lederskikkelsene i Staten Israel, og også fanatiske immamer og haukene i USA.

'Rasist' stemplet brukes for lett av og til. Det utvanner begrepet.

Skrevet

Og i tillegg er det fortsatt sånn at man skal være uhyre forsiktig med å uttale seg negativt om jøder. Da støtter man gjerne Hitler, osv. :)

Jupp....

Og kritiserer man innvandrere er man rasist.

Og kritiserer man prozak så er man dum:-)

Gjest Big little Brother
Skrevet

Er du ny her? Det er nemlig et nick her som pleier å benytte enhver anledning til å fyre av en kraftsalve mot muslimer.

Og han får masse støtteinnlegg, for om kveldene er dette er relativ brun cafe.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jupp....

Og kritiserer man innvandrere er man rasist.

Og kritiserer man prozak så er man dum:-)

Kritiserer man innvandrere eller muslimer generelt, så ja, men kritiserer man kriminelle innvandrere og muslimer, og kaller dem noe mindre vakkert basert på det de har gjort uten å generalisere, er det naturligvis helt på sin plass.

Skrevet

Er du ny her? Det er nemlig et nick her som pleier å benytte enhver anledning til å fyre av en kraftsalve mot muslimer.

Og han får masse støtteinnlegg, for om kveldene er dette er relativ brun cafe.

Ikke helt nye her nei....

Og så vidt jeg husker blir slike kraftsalver som regel kraftig møtt av andre i den noe rødere gjengen her:-)

Gjest Big little Brother
Skrevet

Nei - det er ikke underlig i det hele tatt. Sett deg inn i historien.

Det er

Staten Israel som har initiert det blodbadet som er i Gaza nå.

At staten går stadig lengre er fryktelig. Når skal man kalle det folkemord?

Om jøder er slik eller slik er bare en avsporing. De er isralske.

Skrevet

Kritiserer man innvandrere eller muslimer generelt, så ja, men kritiserer man kriminelle innvandrere og muslimer, og kaller dem noe mindre vakkert basert på det de har gjort uten å generalisere, er det naturligvis helt på sin plass.

Visst er det det.

Men like fullt er det noen (dog har de ikke vært her på en stund?) som klarte å legge rasismebegrepet på det meste.

Det er den samme problemstillingen som når du kritiserer en side i en sak. Da er det bestandig noen kverulanter som mener at du automatisk da støtter den andre siden fullt og helt - og argumentene du blir møtt med er fullt og helt basert på nettopp det.

Og da blir det ikke lett å holde sakligheten i en diskusjon oppe...:-)

Gjest Big little Brother
Skrevet

Ikke helt nye her nei....

Og så vidt jeg husker blir slike kraftsalver som regel kraftig møtt av andre i den noe rødere gjengen her:-)

Jeg har en gang sett et snev av humanisme med rosa sløyfe her, men ellers, nei, dette er

et desidert brunbarket område.

Men altså, noen synes jo Greenpeace og Stoltenberg er ildrødt, så det er kanskje opp til øynene som ser.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Visst er det det.

Men like fullt er det noen (dog har de ikke vært her på en stund?) som klarte å legge rasismebegrepet på det meste.

Det er den samme problemstillingen som når du kritiserer en side i en sak. Da er det bestandig noen kverulanter som mener at du automatisk da støtter den andre siden fullt og helt - og argumentene du blir møtt med er fullt og helt basert på nettopp det.

Og da blir det ikke lett å holde sakligheten i en diskusjon oppe...:-)

Men Sør kverulerte selv med de som var enige med ham, så han regnes ikke. :)

Her inne er det uansett helt legalt å kritisere muslimer og innvandrere generelt, mens antisemetittkommentarene hagler så fort man ytrer seg negativt om politikken til Staten Israel, uansett hvor motbydelig den er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...