Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men Sør kverulerte selv med de som var enige med ham, så han regnes ikke. :)

Her inne er det uansett helt legalt å kritisere muslimer og innvandrere generelt, mens antisemetittkommentarene hagler så fort man ytrer seg negativt om politikken til Staten Israel, uansett hvor motbydelig den er.

Nå kan uttalelsen "jødepakk" lett forstås som en kritikk av jøder generelt, og ikke av staten Israels politikk.

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

30

• ShitDiddelyDo

18

• keinstein

18

• flisa

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Støttes!

Og bare for legge til: Jeg veit at det finnes anstendige jøder også. Akkurat som det fantes anstendige tyskere under nazi-Tyskland.

Skrevet

Jeg har en gang sett et snev av humanisme med rosa sløyfe her, men ellers, nei, dette er

et desidert brunbarket område.

Men altså, noen synes jo Greenpeace og Stoltenberg er ildrødt, så det er kanskje opp til øynene som ser.

At det er opp til øynene som ser har du helt klart rett i.

Og det går begge veier - som alt annet:-)

Skrevet

Her inne er det uansett helt legalt å kritisere muslimer og innvandrere generelt, mens antisemetittkommentarene hagler så fort man ytrer seg negativt om politikken til Staten Israel, uansett hvor motbydelig den er.

Det kan være at du har et par poenger der:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå kan uttalelsen "jødepakk" lett forstås som en kritikk av jøder generelt, og ikke av staten Israels politikk.

Nick gjør det soleklart hvem han sikter til, og det er enten manglende vilje eller manglende kunnskap om norsk som språk som medfører misforståelsen.

Skrevet

Støttes!

Og bare for legge til: Jeg veit at det finnes anstendige jøder også. Akkurat som det fantes anstendige tyskere under nazi-Tyskland.

Du kan jo ikke sammenligne tyskere og jøder da. Du kan sammenligne muslimer, jøder, kristne og så israelere, nordmenn og tyskere.

Og så kommunister, nazister, liberalister, facister etc.

Man må jo nesten snakke om det samme her.

Skrevet

Det er

Staten Israel som har initiert det blodbadet som er i Gaza nå.

At staten går stadig lengre er fryktelig. Når skal man kalle det folkemord?

Om jøder er slik eller slik er bare en avsporing. De er isralske.

Det er jeg enig med deg i.

Skrevet

Helt uenig. Hvis jeg kaller Dagfinn Høybråten for kristenjævel skjeller jeg ut Høybråten. Ikke min religiøse nabo.

Selvfølgelig er jødepakk er nedlatende ord, men det går på den eller de aktuelle personene man skjeller ut, og disse nazijødene nick her skjeller ut er nettopp jødepakk.

De er jøder og de er pakk, ergo ordet jødepakk.

Nei -de er militære av alle mulige religioner og etnisistet. Har ikke noe med jødedommen å gjøre.

Israelmiltærjævler hadde passet bedre.

Skrevet

Hehe -det er sant - når jeg noen få ganger var gullende enig med han - så skjelte han meg ut da også og mente det kom fra mannen min - hehe

Skrevet

Sannheten er det første som

blir ofret, norske media er verdenskjent for å utøve en viss type norsk sensur og flytte fokus.

-----------------------------

Talks on hold

Israeli Prime Minister Ehud

Olmert and Defense Minister Amir Peretz later in the day expressed their regret over the civilian deaths, a government spokesman said.

Olmert ordered an "urgent investigation" into the matter and halted artillery fire in Gaza until the investigation was complete, the spokesman added.

IDF confirmed it had "fired preventative artillery" at rocket launch sites in Beit Hanoun to "disrupt and thwart the launching of Qassam rockets." More than 10 Qassam rockets were launched from the area into Israel in the past day, according to the IDF.

Two of those rockets landed in the Israeli town of Sderot, wounding one civilian.

The IDF said initial reports indicated the artillery fire was fired "at a location distant from the one reportedly hit," but added that the military was investigating the incident.

Israel also said an anti-tank missile was fired at an Israeli force east of Jabalya refugee camp, just south of Beit Hanoun.

--------------------

Sources in the Palestinian Authority say 18 people were killed in the explosion, and more than twice that number were injured.

IDF sources said that IDF batteries fired 12 mortar shells this morning at two targets: One was a site from where Kassam rockets were fired at Ashkelon yesterday (Tuesday), and the other was where terrorists were preparing to launch additional Kassams. However, it is not clear whether one of the shells hit the residential building in which the civilians found their deaths.

It is IDF policy to inform residents well in advance of attacks on buildings used to store weapons and explosives.

As the investigation continues, the IDF well remembers the explosion in Lebanon this past summer in which Israel was accused of killing over 50 civilians. Later evidence showed that the actual amount of dead was about half that number, and that it was unlikely that an Israeli attack had actually caused the explosion.

http://xrl.us/s34r

http://xrl.us/s34s

--------------------

Å fyre av 10 artilleriraketter innenfra skjul i sivile boområder er noget betenkelig, men det er slik gerilja opererer. De har større raketter, hvorfor ikke sende en riktig diger en rett inn i Tel Aviv? Nei, da våkner bjørnen for alvor......

---------------------------

Det virker ikke som geriljaen er særlig oppatatt av at folk dør, heller av den mediadekningen de kan få og hvor mye antiUSA-propaganda de kan få tilført opinioen. Hvor er omsoren for de døde? Mennesker betyr ingen ting for disse heller.

Rosinen i pølsa - som norske media ikke er villig til å skrive om:

--------------------------

Hamas' militant wing, the Izzedine al-Qassam Brigade, issued a statement blaming the United States for the killings, and called on all Muslim nations "to teach the American enemy a harsh lesson."

"America provides the political material and logistical cover for the crimes of the Zionist occupation (Israel) and it is responsible, before the occupation (Israel), for the massacre of Beit Hanoun," the statement said.

----------------

De skyter raketter med en bestemt hensikt, og det har de alltid gjort.

Skrevet

Støttes!

En meningsløs sammenligning. Jødene utførte ingen terror eller andre angrep på verken Tyskland eller tyskere. Nazistene hadde derfor ingen grunn, uansett hvor dårlig, for å angripe jødene.

Det samme kan ikke sies om palestinerne. De ble tilbudt sitt eget land etter 2.verdenskrig, men var ikke villige til å dele med jødene. Etter den gang har de utført utallige terroraksjoner mot Israel og jødene. Dette rettferdiggjør motangrep/forsvar, selv om det kan virke som om dette angrepet var både overdrevet og rettet mot feil personer.

Skrevet

Om man kritiserer jødedommen eller islam er man ikke rasist.

Alle religioner burde kunne kritiseres uten stempel på kritikerne. Videre må man kunne kritisere en stats handlinger, enten de kommer fra naziregimet i Tyskland, de ultrakonservative og ultrareligiøse lederskikkelsene i Staten Israel, og også fanatiske immamer og haukene i USA.

'Rasist' stemplet brukes for lett av og til. Det utvanner begrepet.

Jødepakk _er_ en rasisitisk uttalelse!

Skrevet

Alle religioner burde kunne kritiseres uten stempel på kritikerne. Videre må man kunne kritisere en stats handlinger, enten de kommer fra naziregimet i Tyskland, de ultrakonservative og ultrareligiøse lederskikkelsene i Staten Israel, og også fanatiske immamer og haukene i USA.

Jøde er både en rase og en religion -så det er litt søkt... :)

Gjest Du er rasist
Skrevet

Det er rasistisk å omtale jøder (en etnisk gruppe) som "jødepakk".

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er rasistisk å omtale jøder (en etnisk gruppe) som "jødepakk".

Han omtaler ikke jøder som jødepakk.

Han omtaler noen spesifikke jøder som jødepakk.

Det er en gigantisk forskjell der.

Skrevet

Nå må du ikke skjelle ut en religion for det en stat gjør. Da går du i akkurat samme fella som de som skjeller ut meg og Prozak og andre for å støtte muslimene når vi forsvarer Palestina. Skill mellom religion og stat!

Skrevet

Nick gjør det soleklart hvem han sikter til, og det er enten manglende vilje eller manglende kunnskap om norsk som språk som medfører misforståelsen.

Så beskylder du ganske mange i den tråden her for manglende vilje eller manglende forståelse for norsk språk.

Skrevet

Nei -de er militære av alle mulige religioner og etnisistet. Har ikke noe med jødedommen å gjøre.

Israelmiltærjævler hadde passet bedre.

Her er jeg faktisk helt enig med deg. Det går ikke an å skjelle ut alle jøder for det som staten Israel gjør. Det går heller ikke an å skjelle ut alle muslimer for det som staten Palestina gjør.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så beskylder du ganske mange i den tråden her for manglende vilje eller manglende forståelse for norsk språk.

Det gjør jeg.

Men nå er det også veldig mange som reagerer på generelt grunnlag så fort man kritiserer en enkelt jøde for noe som helst. Kanskje ikke så rart når de til og med i Norge har en ambasadør som skriker ut om antisemittsme så fort noen kritiserer Staten Israel. Det vil dog ikke si at de har rett.

Så fort det er snakk om jøder ser folk 60 år tilbake i tid, og de er livredde selv for å kritisere jøder som oppfører seg som Hitler.

For øvrig alltid en populær sammenligning blant israels venner og andre fundementalister.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Her er jeg faktisk helt enig med deg. Det går ikke an å skjelle ut alle jøder for det som staten Israel gjør. Det går heller ikke an å skjelle ut alle muslimer for det som staten Palestina gjør.

Men det er det heller ingen som gjør.

Nick kalte noen spesifikke mordere for jødepakk.

Ikke en hel folkegruppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...