Gå til innhold

Kina og hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som er så galt med det?

Det er vel mye verre hvis de lar være å gjøre noe, og bare lar det fortsette å skure å gå som til nå?

Å la være å gjøre noe med rabies-problemet er vel en enda større dyremisshandling enn å avlive en god del av de alt for mange hundene som finnes i disse områdene?

Skrevet

Hva er det som er så galt med det?

Det er vel mye verre hvis de lar være å gjøre noe, og bare lar det fortsette å skure å gå som til nå?

Å la være å gjøre noe med rabies-problemet er vel en enda større dyremisshandling enn å avlive en god del av de alt for mange hundene som finnes i disse områdene?

Problemet er ikke at hunder skal taes av dage.

DET ER MÅTEN DE TAES AV DAGE PÅ!

Skrevet

Problemet er ikke at hunder skal taes av dage.

DET ER MÅTEN DE TAES AV DAGE PÅ!

Men det skrev du intet om i det opprinnelige innlegget....

Skrevet

Men det skrev du intet om i det opprinnelige innlegget....

Jo det gjorde jeg.

Jeg skrev at jeg kan bare tenke meg den hundemishandlingen som kommer til å foregå.

Hundemishandling= når dyrene ikke blir humant avlivet, men slått på med lange stokker og det som verre er.

Skrevet

Jo det gjorde jeg.

Jeg skrev at jeg kan bare tenke meg den hundemishandlingen som kommer til å foregå.

Hundemishandling= når dyrene ikke blir humant avlivet, men slått på med lange stokker og det som verre er.

Ikke for å være vanskelig, men hundemisshandling er langt mer enn å slå hunder til døde med stokker - og det første innlegget ditt inneholdt intet om det.

For meg er det f.eks dyremisshandling hvis utbrudd av rabies i en dyrerase ikke blir gjort noe med.

Har du sett dyr lide og dø av rabies? Da er stokkene et bedre alternativ, selv om også det er dyremisshandling.

Skrevet

Ikke for å være vanskelig, men hundemisshandling er langt mer enn å slå hunder til døde med stokker - og det første innlegget ditt inneholdt intet om det.

For meg er det f.eks dyremisshandling hvis utbrudd av rabies i en dyrerase ikke blir gjort noe med.

Har du sett dyr lide og dø av rabies? Da er stokkene et bedre alternativ, selv om også det er dyremisshandling.

Det er dyremishandling for meg.

Så derfor skriver jeg dyremishandling.

Noe mer kverulering rundt mitt valg av ord ser jeg ikke poenget i å diskutere siden det er jeg som postet innlegget og derfor velger de ord jeg vil.

Du forstod hva jeg mente når jeg forklarte meg. Mer er det ikke å si om det.

Skrevet

Nå er ikke kina det mest humane landet i verden heller da:S

iallefall ikke når det gjelder hunder og katter.

Jeg bodde en tid sammen med en Kineser på hybel- hus.

Han ble veldig sjokkert når jeg sa at i Chile spiser de Chinchilla som delikatesse.

Han ble veldig lei seg fordi desse er populære kjæledyr i kina. Da sa jeg bare og i kina spiser de hund...

Helt vanlig sa han da!

Skrevet

Det er dyremishandling for meg.

Så derfor skriver jeg dyremishandling.

Noe mer kverulering rundt mitt valg av ord ser jeg ikke poenget i å diskutere siden det er jeg som postet innlegget og derfor velger de ord jeg vil.

Du forstod hva jeg mente når jeg forklarte meg. Mer er det ikke å si om det.

Hvis du sliter med å finne sympatisører for dine meninger - uansett hvor gode de måtte være, så begynner jeg å forstå hvorfor.....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nå er ikke kina det mest humane landet i verden heller da:S

iallefall ikke når det gjelder hunder og katter.

Jeg bodde en tid sammen med en Kineser på hybel- hus.

Han ble veldig sjokkert når jeg sa at i Chile spiser de Chinchilla som delikatesse.

Han ble veldig lei seg fordi desse er populære kjæledyr i kina. Da sa jeg bare og i kina spiser de hund...

Helt vanlig sa han da!

Da ga han deg et unyansert svar. Det er bare i enkelte provinser i Kina det spises hund.

Og det er da vel ikke værre å spise dem enn andre husdyr, så sant de behandles bra?

Jeg har vokst opp med kanin, men jeg har likevel spist kaninkjøtt.

Skrevet

Da ga han deg et unyansert svar. Det er bare i enkelte provinser i Kina det spises hund.

Og det er da vel ikke værre å spise dem enn andre husdyr, så sant de behandles bra?

Jeg har vokst opp med kanin, men jeg har likevel spist kaninkjøtt.

Vel han gav meg vel et svar som var vanlig for han tenker jeg. For han så på det som ganske så naturlig.

Uansett så blir ikke de hundene som spises i Kina behandlet bra, og det blir heller ikke endel av de dyra vi spiser i norge. Men det er ikke på samme måten uansett. Jeg reagerer fordi jeg har både hund og katt som KJÆLEDYR.

Har aldri hatt en KU som kjæledyr, og kommer ikke til å ha det heller ( er redd dem:P) Men jeg spiser ikke gris, ku, hest eller lignende. det eneste kjøttet jeg bryr meg om å spise er Lammekjøtt, dog kjøpt fra "kjente" så man vet at de ikke lar dyrene lide grusomheter før sin død.

Skrevet

Hvis du sliter med å finne sympatisører for dine meninger - uansett hvor gode de måtte være, så begynner jeg å forstå hvorfor.....

Sliter ikke med å finne sympatisører jeg.

Skjønner ikke at dette er et problem en gang.

Er det virkelig noe stort poeng i å kverulere om bruken av ordet dyremishandling?

Herlighet...

Skrevet

Sliter ikke med å finne sympatisører jeg.

Skjønner ikke at dette er et problem en gang.

Er det virkelig noe stort poeng i å kverulere om bruken av ordet dyremishandling?

Herlighet...

Nei det er det ikke.

Så hvorfor kverulerer du sånn om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...