Gå til innhold

Er dette en ny depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en depressiv periode for noen år tilbake. Lett deprimert, gikk på cipramil ca et år. Har følt meg helt bra lenge og i høst har jeg hatt det utrolig bra, har vært lykkelig. Tidligere hadde jeg et veldig behov for å reise langt bort og hadde det mye bedre når jeg gjorde det. Det var vel snakk om å rømme fra problemene.

I sommer møtte jeg en fyr som jeg falt veldig for. Klarer ikke å bli ordentlig kjent med han fordi jeg blir så veldig flau og sjenert i hans nærvær. Jeg ble avvist, ikke bare første gangen etter at han hadde tilbrakt natten hos meg, men også andre gang jeg prøvde meg. Første gangen tok jeg det bra. Var fortsatt veldig forelsket og fløt på følelsen lenge. Tenkte at jeg skulle prøve å vise han at jeg var verdt å satse på. Men så ble jeg på nytt avvist og ble knust. I to uker har jeg bare hatt det fælt og følt et enormt behov for å få snakke med noen, men de av vennene mine som vet om dette viser ikke så mye interresse for å stille opp. Det blir ikke bedre av at jeg ser denne mannen på jobben hver dag og merker at han fremdeles gjør noe med følelsene mine selv om jeg ikke vil. Lysten til å reise langt, langt vekk er kommet tilbake og helst vil jeg isolere meg fra venner også til alt er over. Men jeg tror ikke jeg greier dette helt alene.

Jeg er så redd for å gå inn i en depresjon igjen og synes det er helt unødvendig pga en mann og hans avvisninger.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, noen gode råd kanskje? Eller noen gode ord på veien? Og til eksperten, hvordan kan jeg vite om dette er en ny depresjon?

Skrevet

Hei

Kjærlighetssorg er tungt, særlig hvis du ikke har noen å prate med om det. Da får du jo ikke ut frustrasjonen din.

Vet ikke om jeg har noen gode råd, men det som pleier å hjelpe meg med vonde følelser er morsjon. Lange turer med rask gange, få opp pulsen og gå det av deg.

Håper det kan være en liten hjelp. Går du et par tre timer på ettermiddagen får du også bedre søvn, og det gjør godt.

Skrevet

Hei

Kjærlighetssorg er tungt, særlig hvis du ikke har noen å prate med om det. Da får du jo ikke ut frustrasjonen din.

Vet ikke om jeg har noen gode råd, men det som pleier å hjelpe meg med vonde følelser er morsjon. Lange turer med rask gange, få opp pulsen og gå det av deg.

Håper det kan være en liten hjelp. Går du et par tre timer på ettermiddagen får du også bedre søvn, og det gjør godt.

Ja, trening gjør godt, men det hjelper bare noen timer av gangen. Humøret går i vannvittige bølgedaler her, føler meg litt bedre idag.

Tusen takk for at du svarte meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...