Gå til innhold

NHD - Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et tilbakefall, selv om jeg går på cipralex(20mg)

Har panikklidelse som fører til depresjon.

Har gått på dette i 3-4 mnd etter først ett år på cipramil, men fikk tilbakefall og byttet til cipralex.

Bør jeg fortsette med cipralex og vil dette kunne få en virkning igjen? Har som sagt hatt det ganske bra en god stund nå.

Kan andre medisiner, evt.tillegg være aktuelle?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Panikklidelse er en sykdom som kommer i bølger/episoder. På samme måte som en vulkan har utbrudd.

SSRI legger en demper på utbruddene. Noen gang er dog utbruddene så sterke at de ikke lar seg kneble av SSRI.

Kanksje må dosen økes i slike perioder.

Har du fått kognitiv terapi?

Skrevet

Panikklidelse er en sykdom som kommer i bølger/episoder. På samme måte som en vulkan har utbrudd.

SSRI legger en demper på utbruddene. Noen gang er dog utbruddene så sterke at de ikke lar seg kneble av SSRI.

Kanksje må dosen økes i slike perioder.

Har du fått kognitiv terapi?

Takk for informativt svar, NHD

Nei, jeg står på venteliste for å få psykolog. Desverre er det slik at det er jeg som nærmest har måttet veilede min lege for å få den behandling jeg mener å trenge.

Utfører de fleste psykologer kognitiv terapi?

Håper jeg nok en gang klarer å komme meg "ovenpå" igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...