Gjest Erikz Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Har fått et tilbakefall, selv om jeg går på cipralex(20mg) Har panikklidelse som fører til depresjon. Har gått på dette i 3-4 mnd etter først ett år på cipramil, men fikk tilbakefall og byttet til cipralex. Bør jeg fortsette med cipralex og vil dette kunne få en virkning igjen? Har som sagt hatt det ganske bra en god stund nå. Kan andre medisiner, evt.tillegg være aktuelle? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Panikklidelse er en sykdom som kommer i bølger/episoder. På samme måte som en vulkan har utbrudd. SSRI legger en demper på utbruddene. Noen gang er dog utbruddene så sterke at de ikke lar seg kneble av SSRI. Kanksje må dosen økes i slike perioder. Har du fått kognitiv terapi? 0 Siter
Gjest Erikz Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Panikklidelse er en sykdom som kommer i bølger/episoder. På samme måte som en vulkan har utbrudd. SSRI legger en demper på utbruddene. Noen gang er dog utbruddene så sterke at de ikke lar seg kneble av SSRI. Kanksje må dosen økes i slike perioder. Har du fått kognitiv terapi? Takk for informativt svar, NHD Nei, jeg står på venteliste for å få psykolog. Desverre er det slik at det er jeg som nærmest har måttet veilede min lege for å få den behandling jeg mener å trenge. Utfører de fleste psykologer kognitiv terapi? Håper jeg nok en gang klarer å komme meg "ovenpå" igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.