nightfall Skrevet 20. april 2001 Del Skrevet 20. april 2001 Jeg er ganske overvektig og har veldig store bryster. Noe som sliter veldig på ryggen min fordi jeg har en svak rygg. Jeg har prøvd i årevis å gå ned i vekt men har rett og slett blitt redd for å slanke meg fordi hver gang jeg går ned så vil jeg etter en kort stud gå opp det dobbelte uten at jeg har spist mer eller beveget meg mindre. Jeg har blitt testet to ganger for stoffskiftefeil, men de har ikke funnet noe. Det er veldig slitsomt for meg. Jeg er i dårlig fysisk form. Har blitt mere giddesløs fordi det er så tungt å drasse på vekta mi. Jeg har gådd til helsesøster regelmessig på et slankeprogram som gikk ut på å spise fem måltider om dagen og gå ned ca et halvt kilo i uka. Men det endte med at jeg sulta meg de siste dagene av uken for at jeg skulle greie å nå det halve kiloet. Så ejg fant ut at det ikke gikk. Jeg tror ikke veiing av kalorier vil funke noe serlig for meg. Jeg har ikke helt troen på det. Men noe må da finne som kan hjelpe. Jeg har hørt at det er kommet et nytt legemiddel på markedet som skal hjelpe. Stemmer dette? Hva bør jeg gjøre ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 20. april 2001 Del Skrevet 20. april 2001 Jeg anbefaler deg å gå på et Libra-kurs! Det er IKKE manisk kalori-telling og veiing, men fokus på sunn og mager (normal) mat. Med andre ord alt annet enn "hurtigløsninger" hvor man mister mest vann og mindre fett, og hvor forbrenninga ødelegges (det er mye mulig at det er grunnen til at du tidligere har gått opp igjen etter endt kur). Jeg går sjøl på Libra-kurs nå, og har nå gått ned en del, men har et stykke igjen (ved kursstart hadde jeg mål om ca 30-40 kg reduksjon). Selv etter en durabelig sprekk før og i påsken har jeg nå kommet tilbake til gode "Libra-vaner" igjen og fortsetter å gå ned! (Man fokuserer ikke på evt. sprekk og nederlag, men går videre med nytt mot!). Mye av kurset går på å forandre egne holdninger og innstillinger ift. mat og følelser rundt dette. :-) Dessuten har de oppfølgingskurs og stabiliseringskurs, dersom du vil ha litt støtte etter at du har funnet en OK trivselsvekt. Poenget er jo å finne den, og å BLI der. :-) Anbefales altså på det varmeste! Se http://www.libra-helse.no - klikk på linken "Libras kurs" og videre "velg fylke" så finner du hvor nærmeste kurs holdes. Det er fortløpende opptak, så kom igang! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluke Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Hei! Har du prøvd å trene styrke?Hvis du har "problem-rygg" finnes det også endel øvelser som kan hjelpe. Og ved at du blir sterkere vil alt bli mye lettere. Trening sammen med CLA har oså gunstig (slankende) effekt... Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Hei nightfall Jeg antar at du tenker på legemiddelet Xenical. Dette fås på resept fra lege dersom du er betydelig overvektig. Det kan absolutt være aktuelt å forsøke det for din del. Diskuter det med legen din! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.