Gå til innhold

Hvordan takle person med psykopatiske trekk?

Anbefalte innlegg

Gjest håper på gode råd

Jeg har et problem som har slitt meg mye i flere år. Det er en person inngift i familien dette dreier seg om. Personen har dessverre klare psykopatiske trekk.

Har du noen gode råd for jeg blir helt nedbrutt til tider av denne personen som jeg må treffe ganske jevnlig. Personen har en evne til å spille folk i familien opp mot hverandre også. Det er helt utrolig hvordan denne personen kan veksle mellom det å være sjarmerende og det å være iskald/avvisende/beregnende. Beskrivelsene kunne ha vært uendelige...

Håper du har gode råd. Jeg ønsker ikke å la denne personen ødelegge mer for meg. Orker ikke å være utholdende lenger.

Fortsetter under...

Gjest mener nå jeg da

Det eneste som jeg har erfart hjelper, er å være totalt avvisende (ikke engang gi lille-fingeren)og vis tydelig at du ikke vil ha kontakt med vedkommende. Du kan jo på forhånd si ifra til vedkommende hvorfor du velger å avvise han.

Men du må være sta og holde på ditt, en psykopat vil aldri gi opp, har jeg erfart. Han eier ingen samvittighet og mangler helt evnen i å sette seg inn i hvordan hans adferd påvirker andre mennesker ( mangler empati).

Har selv hatt en psykopat "på nakken" i mange år. Jeg var nødt til å bryte all kontakt til slutt, hvis ikke hadde han klart å ødelegge meg helt, med trusler, våpen osv.

Jeg tror at veldig mange får problemer av å være i familie med en psykopat, han kan "forsure" miljøet rundt seg veldig, og alt skal dreie seg om han, på godt og vondt. "En grei psykopat" er den som holder seg mange mil vekk fra meg ihvertfall.

Tror jeg kunne holdt et langt foredrag om dette, men dette får holde ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...