Gå til innhold

NHD - Uproft av psykolog?

Anbefalte innlegg

Gjest elvira 76

Om du føler at kjemien ellers var dårlig, så er det naturlig å reagerere på det.

Hvis det er sånn at han har sittet og skrytet uhemmet av seg selv i timene så er det jo en grunn til at du reagerer på utsagnet hans.

Jeg vil bare si: Stol på magefølelsen din. Om du føler at han ikke er rette psykologen for deg uansett hva du begrunner dette med, så kutt han ut!.

Man må føle seg trygg på terapeuten sin for å oppnå bedring.

Fortsetter under...

Er det bare meg...?

Om du føler at kjemien ellers var dårlig, så er det naturlig å reagerere på det.

Hvis det er sånn at han har sittet og skrytet uhemmet av seg selv i timene så er det jo en grunn til at du reagerer på utsagnet hans.

Jeg vil bare si: Stol på magefølelsen din. Om du føler at han ikke er rette psykologen for deg uansett hva du begrunner dette med, så kutt han ut!.

Man må føle seg trygg på terapeuten sin for å oppnå bedring.

Takk for det,

har kuttet ham ut, heldigvis. Det er selvfølgelig en mulighet for at jeg oppfattet utsagnet feil, men han var uansett altfor bardus for meg (og altfor selvopptatt til å se hvem jeg er)...

Psykologer er jo ikke nødvendigvis bedre mennesker enn folk flest (dessverre).

Hei,

Skulle ønske det var en spøk, men det var det definitivt ikke.

Han ga inntrykk av å ha et bilde av seg selv som "den stor vise psykolog" (han satt ofte og skrøt uhemmet av seg selv) og skal jeg være ærlig, så føler jeg innerst inne at han brukte anledningen jeg "ga" ham til å søke en eller annen form for bekreftelse på sitt mannlige psykologego, lettere forkledd som et velment "terapeutisk" spørsmål.

Men - jeg tror IKKE at han var klar over det selv. Jeg bare merket meg ved flere anledninger at det virket som om han hadde behov for å bli beundret (siden han skrøt sånn).

Men som jeg sier lengre nede på siden, så er kanskje ikke spørsmålet i seg selv så ille som jeg opplevde det, objektivt sett. Men han var IKKE psykologen for meg, for å si det sånn...

Nei, det handler også mye om kjemi. Jeg ser nå faktisk på psykologen min som den store vise mann :-) Men han har aldri skrytt av det selv da. Har også gått til andre behandlere jeg har følt hat til etter et års tid. Folk er forskjellig, både behandlere og pasienter. Det er ikke alltid kjemien stemmer, og derfor er det flott at du nå har funnet en du går bedre overens med :-)

Er det bare meg...?

Nei, det handler også mye om kjemi. Jeg ser nå faktisk på psykologen min som den store vise mann :-) Men han har aldri skrytt av det selv da. Har også gått til andre behandlere jeg har følt hat til etter et års tid. Folk er forskjellig, både behandlere og pasienter. Det er ikke alltid kjemien stemmer, og derfor er det flott at du nå har funnet en du går bedre overens med :-)

"Jeg ser nå faktisk på psykologen min som den store vise mann :-)" He he, ja det er jo bra for deg! Verre når de selv ser på seg sånn og du bare tenker "Hæ?" som i mitt tilfelle. Men det handlet nok mye om kjemi, ja.

Nils Håvard Dahl, psykiater

I psykoterapi er "timing" særdeles viktig.

Gode terapeuter behersker dette.

Jeg tar ikke stilling til om spørsmålet i seg selv var "uproft". Derimot var timingen helt feil. Dermed er også handlingen meget ufaglig og lite profesjonell.

Jeg tar ikke stilling til om spørsmålet i seg selv var "uproft". Derimot var timingen helt feil. Dermed er også handlingen meget ufaglig og lite profesjonell.

Tusen takk for at du sa dette. Det var akkurat det jeg opplevde selv. Jeg hadde jo ikke opparbeidet noen tillit til ham da han buste ut med det. Alt ble bare ekkelt og vanskelig etterpå.

Hilsen meg

Annonse

Er det bare meg...?

Whoops...

hadde prøvd ut et nytt nick for å ha i reserve. Der ødela jeg den sjansen. he he.

Vel, var altså meg som ville takke da!!

Takk for det,

ja, det har varmet veldig å få så mye fin respons, både fra deg og de andre. Har vel fått inntrykk av (gjennom svarene her) at det han sa objektivt sett ikke er så ille som jeg trodde, men han gikk uansett laaangt over MIN grense. Og det er det viktigste når det kommer til stykket.

Klem

det er sant;) klemz;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...