Gå til innhold

NHD: Hypomani skadelig?

Anbefalte innlegg

Gjest vært deilig

Hallo, begynner å bli litt hyper igjen etter å ha vært "død" i mange måneder. Hadde vært deilig med en aldri så liten hypomani akkurat nå. Da hadde jeg fått vasket til jul og gjort massevis av ting.

Bør og skal dette medisineres bort, eller kan jeg bare stå på? Hva er konsekvensene av en ubehandlet hypomani, det er jo en deilig tilstand!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253598-nhd-hypomani-skadelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hypomani kan være skadelig, noe du sikkert helt vet utmerket selv. Og selvfølgelig skal du ta medisiner også i denne fasen...

Folk med hypomani får ikke medisiner fordi de bare gjør rent huset... Konsekvensen av å slutte er mange!

Du kan falle derfra og rett ned i en alvorlig dyp depresjon. Og det ønsker du vel ikke?

Hypomani kan være skadelig, noe du sikkert helt vet utmerket selv. Og selvfølgelig skal du ta medisiner også i denne fasen...

Folk med hypomani får ikke medisiner fordi de bare gjør rent huset... Konsekvensen av å slutte er mange!

Du kan falle derfra og rett ned i en alvorlig dyp depresjon. Og det ønsker du vel ikke?

Jeg er enig med hidi.

Jeg er også enig med deg i at hypomani er deilig; til et visst punkt.

For meg er det slik at det et sted på veien tipper over og blir for mye av det gode.Og da er det slett ikke morsomt mer. I verste fall kan man riskiker å skade seg selv og andre.

Jeg tar mine medisiner. Håper du gjør det samme. Først og fremst for din egen del.

Det spørs vel hvor sterke episodene dine er? Jeg savner oppturene mine etter at jeg begynte på lamictal. Egentlig håpet jeg at det var de periodene som var normalt for meg, at resten var sykdommen :D Men desverre..hehe.. Men, man kan som de andre sier få en depresjon like etterpå...

Det spørs vel hvor sterke episodene dine er? Jeg savner oppturene mine etter at jeg begynte på lamictal. Egentlig håpet jeg at det var de periodene som var normalt for meg, at resten var sykdommen :D Men desverre..hehe.. Men, man kan som de andre sier få en depresjon like etterpå...

Føler at "hyponamien tar mer en Kreativ.

utvei uten medfølgende depresjon etter

Lamictal og Orfiril.

Har f.eks sluttet å gå i banken å be dem om å lage sedler på kr 49.99 istedenfor kr 50!

Jeg savnet også oppturene, men det er jo også litt godt å ikke ta fullstendig av , litt slitsomt i lengden..men jeg sluttet med lamictalen fordi jeg ville være meg...men lurer på å begynne igjen, for med oppturene følger de jævelige mørke dalene...

Annonse

Gjest vært deilig

Jeg er enig med hidi.

Jeg er også enig med deg i at hypomani er deilig; til et visst punkt.

For meg er det slik at det et sted på veien tipper over og blir for mye av det gode.Og da er det slett ikke morsomt mer. I verste fall kan man riskiker å skade seg selv og andre.

Jeg tar mine medisiner. Håper du gjør det samme. Først og fremst for din egen del.

Kan berolige alle om at jeg nå har tatt til vettet igjen og tar medisinene mine. Må vel slite meg opp av stolen og vaske huset likevel...sukk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...