Gå til innhold

Bytte DPS ved flytting?

Anbefalte innlegg

Gjest Saramara

Jeg har gått til samme behandler ved et DPS i over ett år, men nå vurderer jeg å flytte til en annen bydel (i Oslo) som ikke sogner til samme DPS. Er det sånn at jeg mister det tilbudet jeg har der hvis jeg flytter eller kommer dette under fritt sykehusvalg? Det hadde vært kjempedumt om jeg måtte bytte behandler nå for hun jeg har nå er helt super for meg!

Har ikke snakket med henne om dette ennå for jeg er så avhengig av det tilbudet jeg har der at jeg vurderer å bli boende dersom jeg mister tilbudet ved flytting :-/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253628-bytte-dps-ved-flytting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at man i de fleste tilfeller hvor man har fast behandler får fortsette. Selv fikk jeg det slik når jeg flyttet for noen år siden. Selv om jeg senere byttet til det lokale dps`n.

Vet at mange som bor dumt til, men som ikke har fast behandler, må dra til det dpsèt de tilhører.

Psyk.sykepleieren jeg har, har sagt til meg at hvis jeg skulle flyttet utenfor området hvor hun tilhører så kunne jeg ikke ha "kontakt" med henne.

Men det er kanskje ikke satt i sten dette, kanskje de er litt fleksible, håper de er det.

Kan jo ikke skade og spørre henne om reglene rundt dette :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...