Gå til innhold

Voldtekt, NHD og andre

Anbefalte innlegg

Mener du at det trengs psykobehandling når en har blitt utsatt for voldtekt? Når en ikke kan ha sex uten å føle seg voldtatt, selv om sexen er frivillig?

Hva gjør man når man har vondt i bekkenet, kan knapt gå, etter bare å ha drømt om sex? Kan man da noen gang få et normalt forholdt til dette, og hvordan gjør man evt det?

Håper ikke innlegget var teit, men at noen kan svare meg på dette.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253723-voldtekt-nhd-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest livet er ikke alltid like lett

Ja, det kan du. Men det kan ta tid, mye tid.

Jeg har hatt et anstrengt forhold til sex i alle år pga. overgrep og incest.

Har trodd at jeg har måttet ha sex for at folk skal like meg, at jeg ikke har kunnet si nei til noe fordi da hadde jeg vært prippen og dårlig i senga. Den holdningen har selvsakt fått meg opp i fler situasjoner som igjen har vært følt som grove overgrep.

Jeg rundet nærmere 40 før jeg klarte å ha normalt sex, si nei til ting, og virkelig ha fri sex. Ikke skamme meg for å vise meg frem osv.

Fremdeles kunne jeg nok ha vært noe anneledes i tankegang og hode, men jeg har innsett at enkelte arr må jeg bare leve med.

Har gått til behandling men kom aldri så langt at det hjalp.

Så for mitt vedkommende så har det vært selvhjelp, og tid som har måttet til.

År på nakken, og kjærlighet til en partner.

Du kan altså nå målet ditt, men du bør gi deg tid og muligheter. Innse at ting har skjedd og at dette kan du ikke gjøre noe med. Lær deg å leve med det, helt enkelt, men så klart ikke enkelt.

Trenger du å dele tanker, ord og spørsmål med noen så kan samtalehjelp være tingen. Det er godt å sette ord på ting for enkelte, og det er godt å få høre at ens tanker og følelser er normale i forhold til opplevelsene man har hatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...