Gå til innhold

My secret...gi meg tilbakemeldinger please!!

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Hoved spørsmålet mitt er: Er jeg trans-seksuell, transvistitt eller bare forvirret? Noe annet?

S: Som fagperson pålegger jeg meg å svare med et rimelig presisjonsnivå. Slike spørsmål er så vanskelige at jeg ikke vil/kan besvare dem uten å ha kjent personen over noe tid i RL.

2. HVOR KOMMER DETTE ØNSKET FRA? Er jeg forvirret på grunn av mangel på omgang med folk eller er jeg født i feil kropp?

S: Jeg synes alt taler for at "forstyrrelser i seksuelle preferanser - identitet og objektvalg" skyldes gener.

3. HVIS JEG NÅ ER TRANSSEKSUELL/TRANSVISTITT - HVA DA?????

S: Da kan du søke spesifikk hjelp for det om du ønkser det.

4. HVORDAN OG SKAL JEG FORTELLE BEHANDLER/FOLK OM DETTE???

S: Du Skal fortelle behandler om dette. Sammen skal dere finne ut om og evt hvordan du skal fortelle det til andre.

Er det bare meg...?
Skrevet

Kjære keeper of my secret,

jeg har også lest hele innlegget ditt uten å føle meg det minste kvalm eller provosert. Jeg ble bare så uendelig trist over at du sliter sånn med disse spørsmålene og er helt alene om å vite om det. Jeg HÅPER du tør å åpne deg for noen, slik at du kan få støtte til å finne ut hvem du er.

En profesjonell behandler vil ikke reagere negativt på det du her forteller. Tvert imot tror jeg behandleren din vil sette pris på at du tør å åpne deg. Ingen oppegående mennesker i Norge i dag ser ned på mennesker som er transvestitter eller transseksuelle.

Jeg kan selvfølgelig ikke svare deg på hvorvidt du er transseksuell eller transvestitt. Men jeg tror du kan ha stor nytte av å få støtte fra noen i denne prosessen. Det finnes dessuten foreninger i Norge for transvestitter og transseksuelle. Sjekk ut Landsforeningen for transseksuelle på http://www.lfts.no

Eller du kan kontakte dem på: LFTS Postboks 4642, Sofienberg 0506 Oslo

Tlf.: 22 05 44 40 Fax: 22 17 48 55 e-post: [email protected]

På hjemmesiden deres kan du ellers sende en mail direkte til dem.

Du kan ellers kontakte FPE Norge, som er en "interesseorganisasjon for transvestitter, transseksuelle, crossdressere - alle typer transepersoner - av alle kjønn og legninger."

Sitat fra hjemmesiden deres: http://www.fpenorge.no

Kontaktinfo: [email protected]

Tlf: 932 07 921. Adresse: Postboks 20, 2849 Kapp.

Du er ikke alene!!! Hvis du synes det er for vanskelig å ta dette opp med behandler først, så kanskje det vil være lettere for deg å kontakte en av foreningene anonymt i første omgang? Da vil du være sikker på å ikke bli møtt med uforstand eller negativitet, siden du er så redd for dette. Du vil da kunne få kontakt med andre mennesker som har det på lignende måte som du selv, men som har kommet lengre i prosessen og vet hva det innebærer å leve som transvestitt/transseksuell. Nå mener jeg ikke å si at du helt sikkert er transseksuell eller transvestitt, men i alle fall vil du bli møtt av mennesker som helt uforbeholdent vil støtte deg, uansett hvilken konklusjon du kommer frem til. Det første skrittet er alltid det vanskeligste!

Jeg ønsker deg alt godt! Du har ingenting å skamme deg over.

Klem fra meg

Gjest keeper of my secret
Skrevet

Jeg kjente en gutt som var lik deg. Han hadde trang til jenteklær. Men da han ble voksen ble han etter hvert sammen med en jente, og han er det som samfunnet kaller "normal". Jeg tror ikke det er uvanlig med utforsking og utprøving. Jeg tipper du er hetero, men det finner du nok ut selv. Snakk med fagperson og ikke vær redd for å si det du tenker på.

Hei, takk for svaret ditt!!!! :)

Jeg tror jeg er hetro aswell.. men er jeg en hetro jente eller en hetro gutt...

Jeg tenner på gutter bare når jeg fantaserer at jeg er jenta. Jeg drømmer ikke om gutt-gutt sex, men jente-gutt sex for og si det sånn.

Jente-jente sex vet jeg ikke..

Men kan godt hende du har rett, at jeg bare er veldig forvirret.. det er det som plager meg, er jeg forvirret, eller er jeg virkelig transeksuel, det er en veldig trang jeg føler for og være det kjønnet jeg ikke er nå.. Og en frustrasjon over og være gutt.

Skrevet

1. Hoved spørsmålet mitt er: Er jeg trans-seksuell, transvistitt eller bare forvirret? Noe annet?

S: Som fagperson pålegger jeg meg å svare med et rimelig presisjonsnivå. Slike spørsmål er så vanskelige at jeg ikke vil/kan besvare dem uten å ha kjent personen over noe tid i RL.

2. HVOR KOMMER DETTE ØNSKET FRA? Er jeg forvirret på grunn av mangel på omgang med folk eller er jeg født i feil kropp?

S: Jeg synes alt taler for at "forstyrrelser i seksuelle preferanser - identitet og objektvalg" skyldes gener.

3. HVIS JEG NÅ ER TRANSSEKSUELL/TRANSVISTITT - HVA DA?????

S: Da kan du søke spesifikk hjelp for det om du ønkser det.

4. HVORDAN OG SKAL JEG FORTELLE BEHANDLER/FOLK OM DETTE???

S: Du Skal fortelle behandler om dette. Sammen skal dere finne ut om og evt hvordan du skal fortelle det til andre.

Doktor Dahl, hei! :)

Hjertelig takk for svaret ditt, og beklager om det ble utilpass for deg når jeg maste..

Svaret ditt på mitt andre spørsmål der. Gjorde meg litt beroliget på en måte, at selv om jeg er helt fubar for tiden - så er netopp dette muligens ikke et produkt av ting jeg har opplevd men noe som alltid kanskje har vært med meg..

Jeg skal prøve mitt beste og ta det opp med behandler. Veldig engstelig for det..og fortelle noen om dette kommer ikke til og bli lett..

Tusen takk og en klem til deg :)

Skrevet

Kjære keeper of my secret,

jeg har også lest hele innlegget ditt uten å føle meg det minste kvalm eller provosert. Jeg ble bare så uendelig trist over at du sliter sånn med disse spørsmålene og er helt alene om å vite om det. Jeg HÅPER du tør å åpne deg for noen, slik at du kan få støtte til å finne ut hvem du er.

En profesjonell behandler vil ikke reagere negativt på det du her forteller. Tvert imot tror jeg behandleren din vil sette pris på at du tør å åpne deg. Ingen oppegående mennesker i Norge i dag ser ned på mennesker som er transvestitter eller transseksuelle.

Jeg kan selvfølgelig ikke svare deg på hvorvidt du er transseksuell eller transvestitt. Men jeg tror du kan ha stor nytte av å få støtte fra noen i denne prosessen. Det finnes dessuten foreninger i Norge for transvestitter og transseksuelle. Sjekk ut Landsforeningen for transseksuelle på http://www.lfts.no

Eller du kan kontakte dem på: LFTS Postboks 4642, Sofienberg 0506 Oslo

Tlf.: 22 05 44 40 Fax: 22 17 48 55 e-post: [email protected]

På hjemmesiden deres kan du ellers sende en mail direkte til dem.

Du kan ellers kontakte FPE Norge, som er en "interesseorganisasjon for transvestitter, transseksuelle, crossdressere - alle typer transepersoner - av alle kjønn og legninger."

Sitat fra hjemmesiden deres: http://www.fpenorge.no

Kontaktinfo: [email protected]

Tlf: 932 07 921. Adresse: Postboks 20, 2849 Kapp.

Du er ikke alene!!! Hvis du synes det er for vanskelig å ta dette opp med behandler først, så kanskje det vil være lettere for deg å kontakte en av foreningene anonymt i første omgang? Da vil du være sikker på å ikke bli møtt med uforstand eller negativitet, siden du er så redd for dette. Du vil da kunne få kontakt med andre mennesker som har det på lignende måte som du selv, men som har kommet lengre i prosessen og vet hva det innebærer å leve som transvestitt/transseksuell. Nå mener jeg ikke å si at du helt sikkert er transseksuell eller transvestitt, men i alle fall vil du bli møtt av mennesker som helt uforbeholdent vil støtte deg, uansett hvilken konklusjon du kommer frem til. Det første skrittet er alltid det vanskeligste!

Jeg ønsker deg alt godt! Du har ingenting å skamme deg over.

Klem fra meg

Hei!

Du er så søt, takk :)

Varmer så og føle all medfølelsen dere gir meg her.. Kommer til og huske dette i lang lang tid fremmover, det er jeg sikker på!

For en kjempefin side!! Jeg ante ikke.. ble så kjempe glad over den. Jeg skal ta kontakt med http://www.lfts.no/ . Jeg MÅ bare finne ut av dette.. Jeg vil leve og oppleve ting, og bli akseptert for den jeg er, og akseptere meg selv!!

Dette kommer til og bli veldig hardt for meg, og usikker fremtid i møte merker jeg..

Varme klemer fra

Er det bare meg...?
Skrevet

Hei!

Du er så søt, takk :)

Varmer så og føle all medfølelsen dere gir meg her.. Kommer til og huske dette i lang lang tid fremmover, det er jeg sikker på!

For en kjempefin side!! Jeg ante ikke.. ble så kjempe glad over den. Jeg skal ta kontakt med http://www.lfts.no/ . Jeg MÅ bare finne ut av dette.. Jeg vil leve og oppleve ting, og bli akseptert for den jeg er, og akseptere meg selv!!

Dette kommer til og bli veldig hardt for meg, og usikker fremtid i møte merker jeg..

Varme klemer fra

Du må ha lykke til!!

Det ville være kjedelig om vi alle var helt like. Jeg håper med tiden at det vil bli en berikelse for deg og ikke en byrde å være annerledes (enten det er som transvestitt, transseksuell eller noe annet)!

Klem

Gjest nameless
Skrevet

Tusen takk for klemmen!!!!

Skulle så ønske at jeg kjente deg.. alle som har svart meg her.. dere er så snille og viser forsåelse som jeg ikke ante var der ute.

jente 36 jeg skulle ønske du var min mor, virkelig, eller så hadde du vært en veldig god veninne til meg!! Menneskene rundt deg er så heldige.. Håper de innser det.

Jeg begynnte og gråte når jeg leste det du skrev.. Den weekend turen hadde vært noe!! Det kribblet i magen min når jeg leste det. Det hadde vært så deilig og bare være megselv rundt andre en dag. Og bare gjøre alle jente tingene som jeg aldri har fått gjort, som det føles ut som om jeg har en rett til og gjøre. Men som ikke går på grunn av feil kropp. Gjør vondt.

Jeg tror ikke mine plager er verre en andres. Det føles ikke noe godt i det heletatt og ikke føle seg komfortabel i kroppen sin, jeg vet.. Innerst inne er jeg veldig sjalu på deg men, at du ER en KVINNE!! ;) Hvis jeg er transeksuel og ikke bare forvirret...så er du alt jeg vil være.

Jeg er fortsatt ikke klar over om jeg har trekket meg tilbake på grunn av dette, har gått igjennom andre ting og DETTE har bare blitt satt til side i så mange år. Men det begynner og gå opp for meg at det er en del av alt... at jeg må klare og fortelle noen om det. Jeg skal forsiktig prøve og begynne og hinte om dette til behandler - også håper jeg han klarer og gjette en dag, eller at jeg sier det til han..

Takk.............*snufs, tørker tårer her* :-)

Hei.

Jeg ble nok blank i øynene selv og nå..snufs..skjønner jo du har det innmarri vanskelig,og mye tenke på.Det er tøft når man ikke har noen man kan lufte alle sine tanker til :-( Men jeg er enig i at du skal prøve lufte det for behandleren din,kansje skjønner han mer ann du aner??Jeg var til en psykolog når jeg var 16år,jeg klarte ikke fortelle han hva som var galt.MEN uten engang å ha nevnt noe,men lurte meg nok meg "rundt om kring" spørsmål:-) så fant han ut at problemet var jeg var blitt voldtatt.vi jobbet med dette,uten at det egentlig var nevnt..helt til jeg en dag spurte han om hvordan han kunne vite hva som var galt...han på stod han kunne se det på meg,min holdning,mitt kropps språk osv..Så prøv å luft det,er han en god behandler,vil han kansje skjønne det raskt,og så åpne deg :-) Ønsker deg masse lykke til!!Skulle gjerne støttet deg og vært din venn veien som ligger foran deg..Kjempe klem og ønsker deg en god helg :-)

Skrevet

Unnskyld, ja jeg skal prøve og se lysere på dette. Er ikke så lett.

Hvis jeg faktisk skulle finne ut at jeg vil starte med hormon behandlig så er det bedre effekt hvor tidligere jeg starter, så jeg håper jeg ikke tar all for lang tid til og finne ut av dette.

Ha en kjempefin dag du også, ja du hjalp meg MYE! takk :)

Kjære deg:)

Det er ufattelig trist å vite at du har vært så alene om alt dette! Det gjør meg svært vondt. Men du værden så modig du er som nå valgte å vise oss en slik tillit ved å dele dette med oss! Takk skal du ha!

Vil også du skal vite at jeg ble overhode ikke kvalm/støtt over noe av det du skrev, og det vil ikke en behandler heller bli:)

Du burde være overmåte stolt av deg selv, det har du ALL grunn til! Du virker som et nydelig menneske:)

Lykke til,

varm klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...