Gå til innhold

Er jeg deprimert?

Anbefalte innlegg

Jeg er en sykepleier som jobber på psyk avdeling. Jeg jobber nattevakter og har en halv stilling. Jeg treffer sjelden venner, bortsett fra kjæresten min. Jeg savner venner, og føler meg ensom. Har også lite energi og føler meg ofte syk, dvs slapp uten at jeg har direkte smerter. Har vært plaget med kronisk hodepine over lengre tid og har også alvorlig astma.

Er jeg deprimert eller er det bare omstendighetene som gjør meg så sliten. Jeg har alt for lite å gjøre til at jeg skulle vært så sliten som jeg er. Orker ikke trening o.l.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253969-er-jeg-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ihvertfall ta det som et tegn på at noe må gjøres. Det kan være depresjon eller du kan mangle noen viktige stoffer, det kan være endel. Om dette har vart over tid ville jeg tatt en fysisk sjekk for å sikre at alt var ok (blodprøver etc). Deretter må du forsøke å komme ut av den hverdagen som du befinner deg i. Jeg tenker ikke kun på fysisk aktivitet, selv om det er et must, jeg tenker også på et variert kosthold (bla med fiskeoljer, vitaminer , mineralerosv) gode samtaler med venner og et sosialt liv. Det er viktig, spes i den jobben du har, at du har et godt privatliv. Du trenger noe nå som kan gi deg energi og påfyll.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253969-er-jeg-deprimert/#findComment-2010447
Del på andre sider

Du bør ihvertfall ta det som et tegn på at noe må gjøres. Det kan være depresjon eller du kan mangle noen viktige stoffer, det kan være endel. Om dette har vart over tid ville jeg tatt en fysisk sjekk for å sikre at alt var ok (blodprøver etc). Deretter må du forsøke å komme ut av den hverdagen som du befinner deg i. Jeg tenker ikke kun på fysisk aktivitet, selv om det er et must, jeg tenker også på et variert kosthold (bla med fiskeoljer, vitaminer , mineralerosv) gode samtaler med venner og et sosialt liv. Det er viktig, spes i den jobben du har, at du har et godt privatliv. Du trenger noe nå som kan gi deg energi og påfyll.

Takk for svar!

Jeg tror nok mye av dette har med min jobbsituasjon å gjøre. Samt at jeg er ny i byen jeg bor i. Det er ikke alltid like lett å finne nye venner... Har søkt på ny jobb, tror at å jobbe på dagtid vil være bedre for meg. Jeg er nok for sosial til å sitte alene hele nettene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253969-er-jeg-deprimert/#findComment-2010630
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...