Gå til innhold

Er jeg deprimert?

Anbefalte innlegg

Jeg er en sykepleier som jobber på psyk avdeling. Jeg jobber nattevakter og har en halv stilling. Jeg treffer sjelden venner, bortsett fra kjæresten min. Jeg savner venner, og føler meg ensom. Har også lite energi og føler meg ofte syk, dvs slapp uten at jeg har direkte smerter. Har vært plaget med kronisk hodepine over lengre tid og har også alvorlig astma.

Er jeg deprimert eller er det bare omstendighetene som gjør meg så sliten. Jeg har alt for lite å gjøre til at jeg skulle vært så sliten som jeg er. Orker ikke trening o.l.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253969-er-jeg-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ihvertfall ta det som et tegn på at noe må gjøres. Det kan være depresjon eller du kan mangle noen viktige stoffer, det kan være endel. Om dette har vart over tid ville jeg tatt en fysisk sjekk for å sikre at alt var ok (blodprøver etc). Deretter må du forsøke å komme ut av den hverdagen som du befinner deg i. Jeg tenker ikke kun på fysisk aktivitet, selv om det er et must, jeg tenker også på et variert kosthold (bla med fiskeoljer, vitaminer , mineralerosv) gode samtaler med venner og et sosialt liv. Det er viktig, spes i den jobben du har, at du har et godt privatliv. Du trenger noe nå som kan gi deg energi og påfyll.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253969-er-jeg-deprimert/#findComment-2010447
Del på andre sider