Gå til innhold

Hva synes dere om filmen "Hawai, Oslo"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på filmen i dag. Vet ikke om det har noe med min tv å gjøre, men jeg synes det var utrolig vanskelig å få med meg hva skuespillerne sa for noe. Det var utrolig mye mumling.

Jeg synes også det var usammenhengende og rotete. kanskje man forstår mer etter å ha sett filmen et par ganger men..

Hva synes dere?

Skrevet

første gangen jeg så den, skjønte jeg ikke sammenhengen i filmen.. skjønte litt bedre da jeg så den igår, men syns ikke den er spesielt bra.

Skrevet

Jeg har sett den og synes den var veldig bra. Den viser Oslos bakside, den som få har sett.

Skrevet

første gangen jeg så den, skjønte jeg ikke sammenhengen i filmen.. skjønte litt bedre da jeg så den igår, men syns ikke den er spesielt bra.

har gått gjennom anmeldelsene til filmen og alle filmanmeldere roser filmen opp i skyene hvilket gjør det mer uforståelig.

Det mest irriterende er at de prater så utydelig. Får en følelse av hvordan det må føles å være tunghørt å ikke få med seg hva andre sier.

Skrevet

Har ikke sett akkurat denne filmen, men jeg sliter med de fleste norske filmer / innspillinger pga dårlig lyd. Jeg må alltid ha på tekst på norske filmer - kanskje norske lydstudioer burde skjerpe seg?

Jeg har god hørsel...

Skrevet

har gått gjennom anmeldelsene til filmen og alle filmanmeldere roser filmen opp i skyene hvilket gjør det mer uforståelig.

Det mest irriterende er at de prater så utydelig. Får en følelse av hvordan det må føles å være tunghørt å ikke få med seg hva andre sier.

jeg synes hvertfall ikke filmen var noe bra. har sett bedre..

Skrevet

"slitsom" film. kan ikke lene seg tilbake i godstolen å nyte, men må fokusere for å få med seg.

Skrevet

Har ikke sett akkurat denne filmen, men jeg sliter med de fleste norske filmer / innspillinger pga dårlig lyd. Jeg må alltid ha på tekst på norske filmer - kanskje norske lydstudioer burde skjerpe seg?

Jeg har god hørsel...

Godt å høre at det er flere enn meg som sliter med å høre hva de sier. Jeg var så bekymret for at jeg var tunghørt for en tid siden at jeg tok en hørselstest. Den var heldigvis normal.

Så filmen "ikke naken" for en tid siden. makan til snøvling og mumling skal man lete lenge etter. Ikke var den tekstet heller. Men da fant jeg i det minste noen anmeldere som var enige med meg.

Skrevet

Jeg liker den godt:-) Særlig engelen. God stemningsfilm.

Skrevet

En av de få norske filmene jeg faktisk rangerer som meget god.

Skrevet

En av de få norske filmene jeg faktisk rangerer som meget god.

Hva slags andre norske filmer liker du?

Skrevet

Jeg har god hørsel...

Her også. Hørselen min er vel ganske middels, men norske filmer sliter jeg med.

Skrevet

Hva slags andre norske filmer liker du?

De eneste norske filmene som ikke suger forjævlig, er Hawaii Oslo, Uno og Izzat.

Uno er den beste av disse. Hawaii en soleklar nummer 2, og Izzat litt lengre nede som nummer 3.

Jeg har for øvrig ikke sett Reprise ennå. Den vil jeg se.

Skrevet

Så den i våres, synes den var litt merkelig, men kan ikke huske at det var vanskelig å få med seg hva de sa.

Skrevet

De eneste norske filmene som ikke suger forjævlig, er Hawaii Oslo, Uno og Izzat.

Uno er den beste av disse. Hawaii en soleklar nummer 2, og Izzat litt lengre nede som nummer 3.

Jeg har for øvrig ikke sett Reprise ennå. Den vil jeg se.

Reprise likte jeg veldig godt. Frister å se den på nytt faktisk. Izzat har jeg ikke sett ennå. Skal få sett den.

Skrevet

Lyden på NRK i går var i alle fall helt ræva og jeg skjønte heller ikke halvparten av hva som ble sagt. Musikken var alt for høy og tale alt for lav.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg hadde problemer med å oppfatte hva som ble sagt. Men jeg husker at den ble lettere å forstå (innholdsmessig) den andre gangen jeg så den, iallfall :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg liker den godt:-) Særlig engelen. God stemningsfilm.

Hvem var engelen? (lenge siden jeg har sett den)

Skrevet

Hvem var engelen? (lenge siden jeg har sett den)

Mannen i hvitt, Vidar. Han er sykepleier og sanndrømt.

Skrevet

Lyden på NRK i går var i alle fall helt ræva og jeg skjønte heller ikke halvparten av hva som ble sagt. Musikken var alt for høy og tale alt for lav.

Ja da kan det være NRK som har skylda for at jeg ikke skjønte hva de sa. Når man ikke får med seg hva de sier, så hjelper det ikke om regien er aldri så bra ..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...