Gå til innhold

5 personer i boligareal på 110 kvm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge drømt om et rekkehus med en liten hageflekk.

Grunnen er at jeg vil ha det lettvint og enkelt.

Vi reiser bort ofte i helgene, både i vinter og sommerhalvåret.

Og da ser jeg ikke helt vitsen med hage og stort hus, når det er bare jeg som gidder å holde det i orden.

Nå har vi sett oss ut et rekkehus med 4 soverom.

Men jeg er litt i tvil. Mannen min vil gjerne legge inn bud, men det er litt lite da.

Jo, jeg ville jo ha det lite, men 110 kvm? Hmm, hva tror dere? Går det bra eller?

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få plassert alle bøkene mine. Det er nesten det største hodebryet.

Noen store familier som har erfaring med å bo slik?

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• Gemini

4

• Lisabeth

3

• ylvali1365381015

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det går så bra så.

Ikke vær så kravfulle!

Synes du jeg er så kravfull da:)?

Skrevet

Synes det høres akkurat passe ut. Jeg har bodd 5 på 86 kvm og det var et soverom for lite og badet var i minste laget.

Skrevet

Vo bodde en periode på 100 kvm. Vi var to voksne, to store barn og en baby. Vi trivdes ikke i det hele tatt, men det var pga at vi hadde bare 2 soverom, og at vi ikke hadde noe uteareal å snakke om. Kjøkkenet var også minimalt.

Med litt uteplass og nok soverom, i tillegg til følelsen av at det er deres eget, så tror jeg det kan gå bra. Vi leide en kjellerleilighet.

Nå har vi fått egen bolig og enda et barn til. Jeg trives mye bedre, men det er mye å holde styr på her.

Skrevet

Har bodd like mange på ca samme areal, og det var god plass. (Hvor mange hyllemeter med bøker har du egentlig?) ;)

Skrevet

Her blir det 6 pers på 102 m2 og 3 soverom. Vi har 2 toalett, men badet er altfor lite. Dog, det går jo enn så lenge. Spørs vel helst kva krav dine større barn har (våre er jo så små enda). Men sånn reint spontant tenker eg, *så* trangt blir det vel ikkje?

Bøker kan ein forøvrig sette ganske fantasifullt rundt omkring, eg såg skikkeleg fantastiske arrangementer i ei bok eller interiørmagasin ein gong...

Lykke til med avgjerda og evt bud!

Skrevet

Samboeren min og jeg bor i et rekkehus på 104 kvm og tre soverom. Vi tenker på å flytte når vi får barn. MEN; naboen her venter sitt 5. barn og de bor her fremdeles. Holdt på å få sjokk da jeg så henne i går. ;-)

Skrevet

Vi bor 5 personer i et hus på 95 kvm. med tre soverom, går helt greit det. Vi har bodd i en leilighet på 65 kvm også, gikk greit det også, for en stund.

Skrevet

Vo bodde en periode på 100 kvm. Vi var to voksne, to store barn og en baby. Vi trivdes ikke i det hele tatt, men det var pga at vi hadde bare 2 soverom, og at vi ikke hadde noe uteareal å snakke om. Kjøkkenet var også minimalt.

Med litt uteplass og nok soverom, i tillegg til følelsen av at det er deres eget, så tror jeg det kan gå bra. Vi leide en kjellerleilighet.

Nå har vi fått egen bolig og enda et barn til. Jeg trives mye bedre, men det er mye å holde styr på her.

2 soverom og et knøttlite kjøkken på 100m2? Høres ut som en snodig planløsning...

Skrevet

110m2 er da ikke lite?!

Tenk utradisjonelt når det gjelder bokhyller - de kan være omtrent overalt! :o)

Skrevet

110m2 er da ikke lite?!

Tenk utradisjonelt når det gjelder bokhyller - de kan være omtrent overalt! :o)

Nei, det er kanskje ikke så lite.

Vi har ikke sett det enda, så vi må ihvertfall på visning før vi legger inn bud.

Jeg vil helst ha bokhyllene samlet jeg, men jeg tenkte at det kanskje var lurt å snekre en bokhylle som er tilpasset veggen.

Enda jeg ikke har sett rekkehuset annet enn på nettet, har jeg allrede innredet hele huset jeg, med møbler, farger og alt;o)

Gjest girl with no name
Skrevet

Det kommer mye an på planløsninga det, og hva det er mulig å få ut av det med god fantasi. Det viktigste er at barna har hvert sitt rom, synes jeg. Å ha et stort bad er også deilig, og eget vaskerom. To toaletter er også kjekt med så mange i familien. Jeg synes ikke det er SÅ viktig med stort kjøkken, men det kommer jo også an på hvordan dette henger sammen med spiseplass i stua.

Vi har bodd på mindre plass enn dere, vi var fire. Det ble litt trangt da ungene ble store, men det gikk greit. Nå får vi bedre plass etterhvert, og jeg er glad vi ikke har digert hus å holde i orden.

Skrevet

Synes det høres akkurat passe ut. Jeg har bodd 5 på 86 kvm og det var et soverom for lite og badet var i minste laget.

Her er det et bad med badekar og ett toalett i tillegg. Vaskerom er det også. Akkurat det høres deilig ut.

Skrevet

Det kommer mye an på planløsninga det, og hva det er mulig å få ut av det med god fantasi. Det viktigste er at barna har hvert sitt rom, synes jeg. Å ha et stort bad er også deilig, og eget vaskerom. To toaletter er også kjekt med så mange i familien. Jeg synes ikke det er SÅ viktig med stort kjøkken, men det kommer jo også an på hvordan dette henger sammen med spiseplass i stua.

Vi har bodd på mindre plass enn dere, vi var fire. Det ble litt trangt da ungene ble store, men det gikk greit. Nå får vi bedre plass etterhvert, og jeg er glad vi ikke har digert hus å holde i orden.

Det er ett bad og ett toalett i tillegg + ett vaskerom.

Synes egentlig det virker så praktisk og greit, men vi har ikke sett det enda.

Caloni Makaroni
Skrevet

Ofte er det slik at små leiligheter gjør mulighetene for privatliv små, og at det derfor er ettertraktet å ha større boliger. Men den leiligheten du snakker om har fire soverom, og det vil jo si at det er ett soverom til hver (dersom dere er 2 voksne + 3 barn). Om soverommene er store eller små spiller vel egentlig ikke så stor rolle, men det er en friplass for store og små. Om leiligheten er fin ellers, og det er i et område dere ønsker å bo, og alt annet passer, så ville jeg nok gått for det valget :)

ylvali1365381015
Skrevet

Vi er fire da, men bor på akkurat tilsvarende måte. Kjempekoselig leilighet, vi har alle de rom og funksjoner vi trenger, samt liten og lettstelt hage, mange naboer/lekekompiser. Perfekt boform for smaåbarnsfamilier iallefall!

Mange av naboene har tre barn.

De vil ikke bort fra området av den grunn, ser ut til å funke bra for dem også. Dessuten har en del bygd ut litt.

Rekkehus er tingen! :-)

Skrevet

Her er det et bad med badekar og ett toalett i tillegg. Vaskerom er det også. Akkurat det høres deilig ut.

Da tror jeg at jeg hadde lagt inn bud. Høres helt perfekt ut hvis resten er drømmerekkehuset også :o)

Og i så fall, lykke til på budrunden.

Skrevet

Ofte er det slik at små leiligheter gjør mulighetene for privatliv små, og at det derfor er ettertraktet å ha større boliger. Men den leiligheten du snakker om har fire soverom, og det vil jo si at det er ett soverom til hver (dersom dere er 2 voksne + 3 barn). Om soverommene er store eller små spiller vel egentlig ikke så stor rolle, men det er en friplass for store og små. Om leiligheten er fin ellers, og det er i et område dere ønsker å bo, og alt annet passer, så ville jeg nok gått for det valget :)

Ja, dette med privatliv har jeg også tenkt på.

Det kommer til å bli en stor overgang.

Vi bor i et gammelt stort hus nå, hvor soverommene er store som stuer.

Det blir nok mest uvant for 15-åringen. Rommet hun har nå er nesten som en hybel, med sofa, stol, bord egen tv og et lite T-kjøkken.

Ellers virker området tipp topp, med alt av det vi trenger i gåavstand.

Skrevet

Vi er fire da, men bor på akkurat tilsvarende måte. Kjempekoselig leilighet, vi har alle de rom og funksjoner vi trenger, samt liten og lettstelt hage, mange naboer/lekekompiser. Perfekt boform for smaåbarnsfamilier iallefall!

Mange av naboene har tre barn.

De vil ikke bort fra området av den grunn, ser ut til å funke bra for dem også. Dessuten har en del bygd ut litt.

Rekkehus er tingen! :-)

"Rekkehus er tingen! :-)"

Ja, det tror jeg også. Der kan vi slippe den yngste rett ut og det er lekeplass rett utenfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...