Gå til innhold

5 personer i boligareal på 110 kvm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tror jeg at jeg hadde lagt inn bud. Høres helt perfekt ut hvis resten er drømmerekkehuset også :o)

Og i så fall, lykke til på budrunden.

Ja jeg fikk lyst til å gjøre det nå, men det er ikke visning før til helga.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• Gemini

4

• Lisabeth

3

• ylvali1365381015

2

Mest aktive i denne tråden

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, dette med privatliv har jeg også tenkt på.

Det kommer til å bli en stor overgang.

Vi bor i et gammelt stort hus nå, hvor soverommene er store som stuer.

Det blir nok mest uvant for 15-åringen. Rommet hun har nå er nesten som en hybel, med sofa, stol, bord egen tv og et lite T-kjøkken.

Ellers virker området tipp topp, med alt av det vi trenger i gåavstand.

Ja, det er klart det kommer til å bli mindre. Men jeg ville heller valgt den leiligheten du prater om, enn en på 200 kvm som har 2-3 svære soverom, og store rom ellers.

Skrevet

Knis, så kanskje du har nytt hus på mandag da?

Det går fort i svingene når det gjelder budrunder. Men nå før jul kan det være være vanskelig å få solgt og prisene er forholdsvis lave og de stiger igjen etter jul så her kan dere gjøre et varp.

Skrevet

Dere har jo store barn, og med små soverom tror jeg dere vil savne en "barnestue".

Det er ihvertfall jeg glad for at jeg har.

Bøker kan man derimot få plass til overalt - kjæresten min har bokhylle på do...

Skrevet

Jeg ville ha kontaktet megler eller selger direkte, og spurt om muligheten for å komme på en privat visning før helga.

Det går ofte så fort etter en fellesvisning før budrunden er i gang, og man rekker ikke undersøke alt, eller knapt å tenke.

Så hvis du får muligheten til å se boligen en ekstra gang, før "røkla" så har dere et lite forsprang.

Ta med en som har litt peil, gjerne en som kan ha med en fuktmåler, hvis dere da ikke er eksperter på sånt sjøl.

Skrevet

Knis, så kanskje du har nytt hus på mandag da?

Det går fort i svingene når det gjelder budrunder. Men nå før jul kan det være være vanskelig å få solgt og prisene er forholdsvis lave og de stiger igjen etter jul så her kan dere gjøre et varp.

Dette rekkehuset var kjempebillig, enda det ligger i et bra strøk. Mye lenger vest enn der vi bor nå da. Mer kan jeg ikke si:)

Vi tenkte jo på østkanten en stund, men nå får jeg ikke mannen min med på det. Har med reisevei til jobb å gjøre.

Skrevet

Dere har jo store barn, og med små soverom tror jeg dere vil savne en "barnestue".

Det er ihvertfall jeg glad for at jeg har.

Bøker kan man derimot få plass til overalt - kjæresten min har bokhylle på do...

Jo, du sier noe der. Jeg har tenkt på den biten også, men man kan ikke få alt her i verden:)

Nå høres det jo ut som vi har rekkehuset allerede da, slik som jeg prater, men det er ikke sikkert vi ender opp der. Jeg fikk bare litt blod på tann akkurat nå:)

Skrevet

He-he, siden alle andre er så positive, kan jeg tillate meg å være negativ: jeg syns det virker litt trangt! Klart det GÅR, det meste går! Da jeg var barn og min forskerfar, min mor og vi tre søsken bodde i utlandet, bodde vi på 52 kvm. i ett år. Har ingen traumer fra den tiden!

Men jeg ville ikke valgt å bo fem mennesker på 110 kvm.

mvh

Skrevet

Jeg ville ha kontaktet megler eller selger direkte, og spurt om muligheten for å komme på en privat visning før helga.

Det går ofte så fort etter en fellesvisning før budrunden er i gang, og man rekker ikke undersøke alt, eller knapt å tenke.

Så hvis du får muligheten til å se boligen en ekstra gang, før "røkla" så har dere et lite forsprang.

Ta med en som har litt peil, gjerne en som kan ha med en fuktmåler, hvis dere da ikke er eksperter på sånt sjøl.

Ja vi har snakket om det, for kanskje reiser vi bort til helga. Mannen min har forresten god peil:)

ylvali1365381015
Skrevet

"Rekkehus er tingen! :-)"

Ja, det tror jeg også. Der kan vi slippe den yngste rett ut og det er lekeplass rett utenfor.

Nettopp! Og det er så deilig!

Bare det å ha utgang til egen hage samtidig, to fluer i et smekk. Mer fellesskap i en slik boform. Samtidig bor man jo i separate enheter med egen liten tomt...

Skrevet

He-he, siden alle andre er så positive, kan jeg tillate meg å være negativ: jeg syns det virker litt trangt! Klart det GÅR, det meste går! Da jeg var barn og min forskerfar, min mor og vi tre søsken bodde i utlandet, bodde vi på 52 kvm. i ett år. Har ingen traumer fra den tiden!

Men jeg ville ikke valgt å bo fem mennesker på 110 kvm.

mvh

Det er lov å være negativ også:)

Jeg lurer litt selv jeg. Kanskje bildene på nettet lyver, kanskje det er mindre enn det ser ut for på bildene.

Og dessuten er vi vant til å ha god plass, men dette gamle huset med alle rare krinkelkroker og merkelige løsninger, tar livet av meg snart. Og når man har god plass, samler man på så mye drit som man ikke har bruk for.

Nå tenkte jeg at jeg vil ha det lite med minst mulig ting og hvor helgevasken er gjort unna i en fei, men det er mulig du har rett i at det er

_for_ lite.

Skrevet

Det er lov å være negativ også:)

Jeg lurer litt selv jeg. Kanskje bildene på nettet lyver, kanskje det er mindre enn det ser ut for på bildene.

Og dessuten er vi vant til å ha god plass, men dette gamle huset med alle rare krinkelkroker og merkelige løsninger, tar livet av meg snart. Og når man har god plass, samler man på så mye drit som man ikke har bruk for.

Nå tenkte jeg at jeg vil ha det lite med minst mulig ting og hvor helgevasken er gjort unna i en fei, men det er mulig du har rett i at det er

_for_ lite.

Dere har ikke tenkt å legge inn bud uten at dere begge har vært og kikket på leiligheten??

Skrevet

Dere har ikke tenkt å legge inn bud uten at dere begge har vært og kikket på leiligheten??

Neida:)

Bare mannen min som sa at dette var så billig at han kunne legge inn bud tvert. Han tenkte at det så så bra ut og hvis vi ikke kom til å like det, kunne han leie ut i verste fall.

Han sa det ikke slik da, men jeg vet hvordan han tenker:)

Skrevet

Det kommer veldig an på romløsningen...

Vi bodde 5 pers på 90 kvm.

Når gubben stakk, flyttet jeg og barna inn på 75 kvm. Dvs. 4 pers på dette arealet.

Jeg var i tvil om det skulle gå, men vi har det myye bedre her, enn på de 90 vi bodde i før jeg fikk kjøpt denne...

De to eldste deler et stort soverom og jeg og minsten deler det minste.

Da har han lekekrok i stua, for den er stoor. Plass til både salong, spisestue og lekekrok uten at det ser kaotisk ut.

Skrevet

Dette rekkehuset var kjempebillig, enda det ligger i et bra strøk. Mye lenger vest enn der vi bor nå da. Mer kan jeg ikke si:)

Vi tenkte jo på østkanten en stund, men nå får jeg ikke mannen min med på det. Har med reisevei til jobb å gjøre.

Det med reiseveien skjønner jeg godt. Første jobben jeg hadde brukte jeg 1,5 timer hjem fra jobben, siste brukte jeg 10 minutter.

Jeg fatter ikke at folk orker så lang reisevei, jeg hadde aldri tatt en jobb så langt unna hjemme.

Skrevet

Det med reiseveien skjønner jeg godt. Første jobben jeg hadde brukte jeg 1,5 timer hjem fra jobben, siste brukte jeg 10 minutter.

Jeg fatter ikke at folk orker så lang reisevei, jeg hadde aldri tatt en jobb så langt unna hjemme.

1,5 time er mye ja.

Jeg kommer til å få lenger reisevei da, men jeg slipper å skiftebuss for og hente i barnehagen fra høsten av og da er det ikke sikkert det kommer til å ta så mye lenger tid alikevel.

Skrevet

1,5 time er mye ja.

Jeg kommer til å få lenger reisevei da, men jeg slipper å skiftebuss for og hente i barnehagen fra høsten av og da er det ikke sikkert det kommer til å ta så mye lenger tid alikevel.

Skifting av buss er pyton. Derfor jeg brukte så lang tid også. Og bussene var fulle og kjørte forbi.

Skrevet

Jeg haddde ikke orket å flytte fra et stort hus til et lite rekkehus mens barna bor hjemme.

Vi hadde slitt veldig med oppbevaring dersom vi skulle bodd på 110 kvm. Sesongklær, sportsutstyr, sko.... I et lite rekkehus med små rom blir det mer støy fra besøk, mer lyd fra musikk... jeg synes det er veldig behagelig å ha litt luft rundt meg :-)

Skrevet

Jeg haddde ikke orket å flytte fra et stort hus til et lite rekkehus mens barna bor hjemme.

Vi hadde slitt veldig med oppbevaring dersom vi skulle bodd på 110 kvm. Sesongklær, sportsutstyr, sko.... I et lite rekkehus med små rom blir det mer støy fra besøk, mer lyd fra musikk... jeg synes det er veldig behagelig å ha litt luft rundt meg :-)

Det er både egen garasje og bod der.

Nå har vi så mye dritt i garasjen at det bare skal bli deilig å kvitte seg med mye av det:)

Skrevet

Det er både egen garasje og bod der.

Nå har vi så mye dritt i garasjen at det bare skal bli deilig å kvitte seg med mye av det:)

Når alle er positivt innstilt blir det helt sikkert bra :-)

Vi har så mye annet utstyr i garasjen at vi ikke ville fått inn bilen i en rekkehusgarasje....men jeg skjønner poenget ditt. Jo mer oppbevaringsplass man har, jo mer samler man på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...