Gå til innhold

5 personer i boligareal på 110 kvm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når alle er positivt innstilt blir det helt sikkert bra :-)

Vi har så mye annet utstyr i garasjen at vi ikke ville fått inn bilen i en rekkehusgarasje....men jeg skjønner poenget ditt. Jo mer oppbevaringsplass man har, jo mer samler man på.

Ja, det er nettopp det.

Vi har dobbelgarasje, men den ene delen er fylt opp med ski, slalomski,5 sykler. Alt dette trenger vi selvfølgelig, men mye av det andre som ligger der skal det bli godt å få kasta/solgt unna.

Jeg er veldig gira på dette her nå. Vi må kvitte oss med mye, men jeg tror ikke det blir noe savn.

Det er bare pianoet og bøkene mine jeg vil beholde + klær og noen pesonlige ting da.

Nå skal vi ha det minimalistisk;o)

Skal forresten se på rekkehuset i morgen.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• Gemini

4

• Lisabeth

3

• ylvali1365381015

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det er nettopp det.

Vi har dobbelgarasje, men den ene delen er fylt opp med ski, slalomski,5 sykler. Alt dette trenger vi selvfølgelig, men mye av det andre som ligger der skal det bli godt å få kasta/solgt unna.

Jeg er veldig gira på dette her nå. Vi må kvitte oss med mye, men jeg tror ikke det blir noe savn.

Det er bare pianoet og bøkene mine jeg vil beholde + klær og noen pesonlige ting da.

Hehe, jeg kastet dvs dattera mi kastet, halve leiligheten min da jeg flyttet forrige gang. Har ikke savnet en ting bortsett fra brudebuketten min, men den var vel egentlig ikke noe tap den heller siden jeg har vært skilt i 20 år ;o)

Skrevet

Hehe, jeg kastet dvs dattera mi kastet, halve leiligheten min da jeg flyttet forrige gang. Har ikke savnet en ting bortsett fra brudebuketten min, men den var vel egentlig ikke noe tap den heller siden jeg har vært skilt i 20 år ;o)

Jeg har ikke tatt vare på brudebuketten jeg heller, men jeg har den på bilde da:)

Det skal bli så deilig å kaste altså:)

Jeg håper bare at det ikke blir slik: Det må vi ha og det må vi ha og det må vi ha;o)

Da er vi like langt.

Mannen min har gitt meg tillatelse til å gå gjennom kleskapet hans, sammen med han. Det har jeg aldri fått lov til før. Han har så grusomt mange stygge skjorter og klær som han aldri bruker. Men du skjønner, det er jo helt, sier han. Og nå er det moderne med striper igjen.

- Ja, men ikke slike striper, sier jeg.

Endelig har han skjønt det:)(tror jeg)

Skrevet

Jeg har ikke tatt vare på brudebuketten jeg heller, men jeg har den på bilde da:)

Det skal bli så deilig å kaste altså:)

Jeg håper bare at det ikke blir slik: Det må vi ha og det må vi ha og det må vi ha;o)

Da er vi like langt.

Mannen min har gitt meg tillatelse til å gå gjennom kleskapet hans, sammen med han. Det har jeg aldri fått lov til før. Han har så grusomt mange stygge skjorter og klær som han aldri bruker. Men du skjønner, det er jo helt, sier han. Og nå er det moderne med striper igjen.

- Ja, men ikke slike striper, sier jeg.

Endelig har han skjønt det:)(tror jeg)

Det er en grunn til at dattera mi var den som kastet da. Jeg klarer ikke å kaste ting som er hele og i orden. Du får kaste til mannen din og så får du la noen andre kaste ditt.

Da jeg tømte leiligheten til foreldrene mine ifjor så gjorde jeg det sjøl og resultatet er at jeg har halve leiligheten deres her. Så jeg har to strykejern, to kjøkkenmaskiner, to kaffeserviser, fire middagsserviser osv.

Kunne jo hende at noen får bruk for det ;o)

Skrevet

Det er en grunn til at dattera mi var den som kastet da. Jeg klarer ikke å kaste ting som er hele og i orden. Du får kaste til mannen din og så får du la noen andre kaste ditt.

Da jeg tømte leiligheten til foreldrene mine ifjor så gjorde jeg det sjøl og resultatet er at jeg har halve leiligheten deres her. Så jeg har to strykejern, to kjøkkenmaskiner, to kaffeserviser, fire middagsserviser osv.

Noe av det kan vel barna dine overta?

Skrevet

Noe av det kan vel barna dine overta?

Det var det jeg tenkte men akkurat nå bor den eldste i kollektiv og trenger ingenting og dattera mi i en knøttliten leilighet hvor det ikke er plass til noen ting.

Hun har hentet 2 tallerker og 2 krus da :o)

Skrevet

Det var det jeg tenkte men akkurat nå bor den eldste i kollektiv og trenger ingenting og dattera mi i en knøttliten leilighet hvor det ikke er plass til noen ting.

Hun har hentet 2 tallerker og 2 krus da :o)

Men du kan jo ta vare på det så lenge, hvis det er sannsynlig at det vil komme til nytte etter hvert.

Hvis de ikke er interessert kan du jo bare selge det på finn.no og få noen kroner for det.

Kunne vært interessert i å kjøpe et middagsservise jeg, hvis det er stilrent og hvitt :-)

Skrevet

Men du kan jo ta vare på det så lenge, hvis det er sannsynlig at det vil komme til nytte etter hvert.

Hvis de ikke er interessert kan du jo bare selge det på finn.no og få noen kroner for det.

Kunne vært interessert i å kjøpe et middagsservise jeg, hvis det er stilrent og hvitt :-)

Jeg får vel gjemme på det vel, jeg klarer som sagt ikke å kvitte meg med det.

Du som er flink til å google, det ene servise er gammelt og heter Nyponblomma. Jeg har prøvd å se om jeg finner det men finner ikke ut noe for jeg skulle gjerne visst hvor gammelt det er.

Skrevet

Jeg får vel gjemme på det vel, jeg klarer som sagt ikke å kvitte meg med det.

Du som er flink til å google, det ene servise er gammelt og heter Nyponblomma. Jeg har prøvd å se om jeg finner det men finner ikke ut noe for jeg skulle gjerne visst hvor gammelt det er.

"Nyponblomma från Gustavsberg tillverkades 1892 - 1905" står det ved et av treffene, men linken funker ikke, den peker til en gammel auksjon på tradera.se (tilsvarende qxl.no)

Og her en annen link med et bilde og bittelitt tekst (som angir samme tidsrom)

http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.svenskt-porslin.net/foton/2-gustavsberg/2-n/2-nyponblomma-qept.jpg&imgrefurl=http://www.svenskt-porslin.net/gustavsberg/gus-n.htm&h=150&w=200&sz=9&hl=no&start=1&tbnid=ajTmiQFxVyPZ7M:&tbnh=78&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dnyponblomma%26svnum%3D10%26hl%3Dno%26lr%3D%26rls%3DGGLG,GGLG:2005-36,GGLG:no%26sa%3DN

Skrevet

"Nyponblomma från Gustavsberg tillverkades 1892 - 1905" står det ved et av treffene, men linken funker ikke, den peker til en gammel auksjon på tradera.se (tilsvarende qxl.no)

Og her en annen link med et bilde og bittelitt tekst (som angir samme tidsrom)

http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.svenskt-porslin.net/foton/2-gustavsberg/2-n/2-nyponblomma-qept.jpg&imgrefurl=http://www.svenskt-porslin.net/gustavsberg/gus-n.htm&h=150&w=200&sz=9&hl=no&start=1&tbnid=ajTmiQFxVyPZ7M:&tbnh=78&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dnyponblomma%26svnum%3D10%26hl%3Dno%26lr%3D%26rls%3DGGLG,GGLG:2005-36,GGLG:no%26sa%3DN

Det er det.

Jeg har nesten fullt servise av det :o) 6 dype, 5 flate, sausmugge, tre terriner og to fat.

Tusen hjertlig, da var det så gammelt som jeg trodde. Oldemors bryllupspresang.

Skrevet

"Du får kaste til mannen din og så får du la noen andre kaste ditt"

Det høres alt for skummelt ut:)

Skrevet

Ja, det er nettopp det.

Du får arrangere garasjesalg når dere er flytteklare, så kommer jeg :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...