Gå til innhold

Er Norton bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ny laptop for en stund siden, med Norton Protection Center installert. Nå får jeg spørsmål om jeg vil fortsette å abbonere, men det koster jo noen hundrelapper. Et argument for er at jeg da har brannmur, anti-virus og anti-spam.

Er Norton verdt pengene? Er andre gratisprogrammer like bra?

Skrevet

Jeg er i alle fall godt fornøyd med Norton Internet Security :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Norton er verdt hver ei krone! Da vi bytte til Tele2 fra Telenor skulle vi bytte internettsikkerhetspakke til Norman. Det var to dager på min maskin før jeg heiv den ut og kjøpte Norton.

Skrevet

Har brukt både Norman og Norton, men er nå akkurat like fornøyd med avast som jeg bruker gratisutgaven av. Det er jo brannmur i windows. Sjekk ut avast.com

Gjest midjemål
Skrevet

Mange nettbanker tilbyr gratis nedlasting + abonnement for Norton. Det kan du også gjøre hvis du har ADSL hos Telenor.

Skrevet

Mja.

De prøver å selge bestemora sin om de kunne.

Det begynner å bli vrient for evt ondskapsfulle å ta deg med nye operativsystemer, smarte ISP og smarte e-posttjenere.

Du må nå nesten frivillig laste ned og installere infiserte progremmer for å bli smittet.

Maskinen blir jo tregere jo mer stæsj du har gående. Å installere alt mulig sikkerhetsgreier og smarte fikserier skaper jo mer "bretter på teppet" som kan få ting til å kræsje. Egentlig er det likegyldig om det er "nyttige" programmer eller virus som kræsjer maskinen?

De jeg er borti har nå mer trøbbel med alle sine merksnodige residente nytteprogrammer de har kjøpt, enn virus og andre skadelige saker.

Nortons produkter utmerker seg med ekstra mye trøbbel. Jo dyrere, jo mer trøbbel ser det ut som.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mja.

De prøver å selge bestemora sin om de kunne.

Det begynner å bli vrient for evt ondskapsfulle å ta deg med nye operativsystemer, smarte ISP og smarte e-posttjenere.

Du må nå nesten frivillig laste ned og installere infiserte progremmer for å bli smittet.

Maskinen blir jo tregere jo mer stæsj du har gående. Å installere alt mulig sikkerhetsgreier og smarte fikserier skaper jo mer "bretter på teppet" som kan få ting til å kræsje. Egentlig er det likegyldig om det er "nyttige" programmer eller virus som kræsjer maskinen?

De jeg er borti har nå mer trøbbel med alle sine merksnodige residente nytteprogrammer de har kjøpt, enn virus og andre skadelige saker.

Nortons produkter utmerker seg med ekstra mye trøbbel. Jo dyrere, jo mer trøbbel ser det ut som.

Nå har jeg brukt Norton i en årrekke på mine datamaskiner, og jeg har installert det på flere maskiner hos venner. En gang hadde jeg trøbbel med restart etter en oppgradering, det er vel 3-4 år sida nå. Så nei, jeg er ikke enig i at Norton er spesielt trøblete.

Skrevet

Nå har jeg brukt Norton i en årrekke på mine datamaskiner, og jeg har installert det på flere maskiner hos venner. En gang hadde jeg trøbbel med restart etter en oppgradering, det er vel 3-4 år sida nå. Så nei, jeg er ikke enig i at Norton er spesielt trøblete.

Enig Chieng. Har hatt diverse andre antivirus progr. men ingen har fungert like godt som Norton. Norton tar det som er og rydder pent opp etter seg selv = mindre arbeid på meg.

Skrevet

Hvis du fikk inn 8 maskiner på en dag med Norton-relatert trøbbel, så.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis du fikk inn 8 maskiner på en dag med Norton-relatert trøbbel, så.

Det har jeg jo ikke fått, da. :-D

Men jeg har rundt regnet installert det på 15-20 maskiner uten trøbbel.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Enig Chieng. Har hatt diverse andre antivirus progr. men ingen har fungert like godt som Norton. Norton tar det som er og rydder pent opp etter seg selv = mindre arbeid på meg.

Ja, det er min erfaring også.

Skrevet

Det har jeg jo ikke fått, da. :-D

Men jeg har rundt regnet installert det på 15-20 maskiner uten trøbbel.

Det var en runde med root kits som slettet Norton AV sine registeroppføringer, dermed sluttet NAV å virke, så root kit'et uforstyrret kunne hente inn en trojaner. Dermed haglet det inn med virusinfeksjoner. En endte opp med over 80 ulike og 30 000 infiserte filer. Det så ut som Norton var i drift, men en del av root kit'et laget et falsk Norton ikon. Finurlig.

Det lar seg kun stoppe ved å installere windows i ny mappe, installere viruskntroll på nytt der og kjøre søk på data.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...