Gå til innhold

Nå må de faen meg snart gi seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med norske b-kjendiser og bøker? Enhver idiot som har hatt trynet på tv ved et par anledninger, skriver bok. Nå til og med konene til diverse stortingspolitikere.

Hvilke andre land i verden har så til de grader narsissistiske c-kjendiser at de på ramme alvor tror folket er interessert i å lese om dem og deres liv?

Eli Hagen, som linken nedenfor kan fortelle at vil snakke ut i en ny bok, er en ting, men Kari Traa, og dama er vel rundt tretti, har nettopp gitt ut sin selvbiografi. Tretti år! Dama har laget noe undertøy, ødelagt knærne i kulekjøring og stilt opp uten truse i en dusj.

Finnes det noen andre land i verden hvor så innihelvete mange b-kjendiser gir ut sine liv i bokformat? Vi er i underkant av fem millioner skapninger her på berget, vi har haugevis av c-kjendiser og forlag som åpenbart gir ut selvbiografier så ukritisk (bøkene selger jo ikke engang) at snart 10 % av oss er å finne i bokhandelen.

Vi lever i et sykt land.

http://tinyurl.com/yegptr

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• ylvali1365381015

14

• flisa

13

• Gyda

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kunne ikke sagt meg mer enig! Så lenge du har et halvkjent tryne (les: vært en del på TV), så kvalifiserer det til en bok.

Det verste med det er at det tar helt fokus og spalteplass bort fra f.eks. god skjønnlitteratur som ofte drukner helt.

Hvorfor kontaktet et forlag han Nytt på nytt-programlederen for å skrive en bok om vasking og rydding? Fordi temaet var så viktig å få formidlet? Nei, selvsagt fordi de så at en bok skrevet av den mannen ville bli en bestselger - og så passet det jo greit at han hadde sånn passe mye støv på hjernen at de hadde et tema å fylle boka med.

Skrevet

Jeg kunne ikke sagt meg mer enig! Så lenge du har et halvkjent tryne (les: vært en del på TV), så kvalifiserer det til en bok.

Det verste med det er at det tar helt fokus og spalteplass bort fra f.eks. god skjønnlitteratur som ofte drukner helt.

Hvorfor kontaktet et forlag han Nytt på nytt-programlederen for å skrive en bok om vasking og rydding? Fordi temaet var så viktig å få formidlet? Nei, selvsagt fordi de så at en bok skrevet av den mannen ville bli en bestselger - og så passet det jo greit at han hadde sånn passe mye støv på hjernen at de hadde et tema å fylle boka med.

Men hvorfor gidder forlagene å bruke tid og ressurser på denne typen bøker? Etter hva jeg har fått med meg er det svært få av bøkene som faktisk selger?

Og det er som du sier riktig at fokuset blir tatt helt bort fra skjønnlitteratur (med mindre forfatteren heter Anne Holt eller Lars Saabye, men bøker av disse selger seg automatisk uansett), noe jeg ikke kan forstå at forlagene tjener på.

Så hvorfor er de helt ukritiske til hva de gir ut?

For øvrig er det også merkelig hvor lavt mange av "forfatterne" synker. Det er alltid sladder fra stortingskorridorene selv fra tidligere statsministere ...

Skrevet

Dette skjønner ikke jeg heller, men en ting er sikkert og det er at det selger, dessverre. Når Se & Hør selger så vil dette selge også. Ufatterlig.

Skrevet

Dette skjønner ikke jeg heller, men en ting er sikkert og det er at det selger, dessverre. Når Se & Hør selger så vil dette selge også. Ufatterlig.

Ja, Se og Hør selger vel rundt en million blader i uka, noe som sier alt.

For øvrig får jo hele landet via Dagbladet og VG gjenfortalt alt det "sjokkerende" disse b-kjendisene faktisk skriver, så hva er egentlig poenget med å kjøpe bøkene?

Skrevet

Men hvorfor gidder forlagene å bruke tid og ressurser på denne typen bøker? Etter hva jeg har fått med meg er det svært få av bøkene som faktisk selger?

Og det er som du sier riktig at fokuset blir tatt helt bort fra skjønnlitteratur (med mindre forfatteren heter Anne Holt eller Lars Saabye, men bøker av disse selger seg automatisk uansett), noe jeg ikke kan forstå at forlagene tjener på.

Så hvorfor er de helt ukritiske til hva de gir ut?

For øvrig er det også merkelig hvor lavt mange av "forfatterne" synker. Det er alltid sladder fra stortingskorridorene selv fra tidligere statsministere ...

Mange av disse går med store overskudd. De får f.eks. masse gratisreklame, noe som jo er billig og enkel markedføring for forlagene. Som julegaveobjekter er de store slagere.

Det er nok vanskelig å spå på forhånd hva som slår til og hva som flopper, men med mange nok bøker i denne sjangeren så vil det totalt sett gå i god pluss.

Skrevet

Mange av disse går med store overskudd. De får f.eks. masse gratisreklame, noe som jo er billig og enkel markedføring for forlagene. Som julegaveobjekter er de store slagere.

Det er nok vanskelig å spå på forhånd hva som slår til og hva som flopper, men med mange nok bøker i denne sjangeren så vil det totalt sett gå i god pluss.

Men hvis de selger må det vel være fordi bøker om f.eks. Bondevik og Carl I Hagen gjør seg godt under juletreet, men de fleste av bøkene er jo bøker skrevet av langt mindre interessante personer enn statsministere og svært populistiske politikere som CIH.

Disse trekker kanskje opp, men jeg forstår ikke poenget med 90 % av de andre bøkene.

Snart får vi får første Big Brother-lansering.

Skrevet

Bare vent å se,,, snart gir Shit, den største dolkjendisen ut bok om sine år på dol også! ;)

(Med analsex som hovedtema?) ;)

Skrevet

Bare vent å se,,, snart gir Shit, den største dolkjendisen ut bok om sine år på dol også! ;)

Det hadde faktisk ikke vært noe verre enn enkelte av de andre biografiene som gis ut - men det sier mest om de andre biografiene som gis ut. :)

Skrevet

Det hadde faktisk ikke vært noe verre enn enkelte av de andre biografiene som gis ut - men det sier mest om de andre biografiene som gis ut. :)

Heh...det har du selvfølgelig rett i, det flommer over av skrap.

For å reklamere litt for boka di, kan du jo stille opp i VG og vise fram piercingen din, og samtidig ta et skikkelig ballgrep? da er det i boks skal du se! ;)

Skrevet

Heh...det har du selvfølgelig rett i, det flommer over av skrap.

For å reklamere litt for boka di, kan du jo stille opp i VG og vise fram piercingen din, og samtidig ta et skikkelig ballgrep? da er det i boks skal du se! ;)

Det kunne i hvert fall blitt en god pardodi på våre c-kjenisers bokhysteri.

Skrevet

Men hvis de selger må det vel være fordi bøker om f.eks. Bondevik og Carl I Hagen gjør seg godt under juletreet, men de fleste av bøkene er jo bøker skrevet av langt mindre interessante personer enn statsministere og svært populistiske politikere som CIH.

Disse trekker kanskje opp, men jeg forstår ikke poenget med 90 % av de andre bøkene.

Snart får vi får første Big Brother-lansering.

Hehe! Det er snart bare det som mangler, ja.

"Slik lever de nå"

Skrevet

Hehe! Det er snart bare det som mangler, ja.

"Slik lever de nå"

"Livet utenfor huset". :)

Skrevet

Det kunne i hvert fall blitt en god pardodi på våre c-kjenisers bokhysteri.

Men ærlig talt, jeg ville kjøpt boka di! for du er på en måte en slags kjendis etter alle disse årene med samme nick på et offentlig nettforum som dol. ;)

Jeg ville dødd av nysgjerrighet når mannen bak SDD endelig skulle stå fram offentlig, tror det ville blitt en morsom bok jeg, hehe. ;p

Skrevet

Men ærlig talt, jeg ville kjøpt boka di! for du er på en måte en slags kjendis etter alle disse årene med samme nick på et offentlig nettforum som dol. ;)

Jeg ville dødd av nysgjerrighet når mannen bak SDD endelig skulle stå fram offentlig, tror det ville blitt en morsom bok jeg, hehe. ;p

Den hadde helt sikkert solgt i hvert fall femti eksemplarer. :)

ylvali1365381015
Skrevet

"Min kamp - den hårløse sannheten"

:-)

ylvali1365381015
Skrevet

Den hadde helt sikkert solgt i hvert fall femti eksemplarer. :)

Må være stas å ha fanklubb?

;-)

Tror jammen det er forelskede der ute...

Skrevet

Må være stas å ha fanklubb?

;-)

Tror jammen det er forelskede der ute...

Faktisk ikke så veldig stas. Synes det til tider blir i overkant pinlig, og det ser ikke spesielt smart ut.

ylvali1365381015
Skrevet

Faktisk ikke så veldig stas. Synes det til tider blir i overkant pinlig, og det ser ikke spesielt smart ut.

Nei, smart, det kan du si...

(Jmfr en tidligere tråd der vi prata om fenomenet som oppstår når kvinner er mange, men et fåtall er menn, om du husker)

Du får nå boosta egoet i det minste! Be happy! Og ikke mist hodet... ;-)

Skrevet

Nei, smart, det kan du si...

(Jmfr en tidligere tråd der vi prata om fenomenet som oppstår når kvinner er mange, men et fåtall er menn, om du husker)

Du får nå boosta egoet i det minste! Be happy! Og ikke mist hodet... ;-)

Ingen fare for at egoet mitt blir boosta av "åh, sdd, du er så herlig"-innlegg.

Takke meg til konstruktiv ros og kritikk basert på noe jeg skriver, og ikke "åh, sdd, den som ender opp med deg er heldig, aaaltså".

Som sagt: Pinlige greier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...