Gå til innhold

Råd mot vinterdepresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger lenge og jeg ligger godt under dyna for jeg holder på å fryse ihjel for tida :o)

Ja, er det ikke kaldt for tiden? Det er neimen ikke lett å komme ut av sengen om morgenen.

Heldigvis drar barna meg opp, ellers hadde jeg ikke fått lest noe til eksamen. Det er ille nok som det er.

Hadde det ikke vært for lesingen, skulle jeg tilbudt deg å låne lampen min i 14 dager - men jeg ser ikke hvordan jeg kan ta meg tid til å kjøre den til deg.

Skrevet

Ja, er det ikke kaldt for tiden? Det er neimen ikke lett å komme ut av sengen om morgenen.

Heldigvis drar barna meg opp, ellers hadde jeg ikke fått lest noe til eksamen. Det er ille nok som det er.

Hadde det ikke vært for lesingen, skulle jeg tilbudt deg å låne lampen min i 14 dager - men jeg ser ikke hvordan jeg kan ta meg tid til å kjøre den til deg.

Det er så huskaldt at jeg tror jeg dør. Det blir ikke varmt men jeg tror det har noe med litt over og litt under 0 å gjøre.

Du er snill altså :o) Men de har på elkjøp, har de ikke? Jeg tror jeg må dra opp dit til fredag.

Skrevet

Det er så huskaldt at jeg tror jeg dør. Det blir ikke varmt men jeg tror det har noe med litt over og litt under 0 å gjøre.

Du er snill altså :o) Men de har på elkjøp, har de ikke? Jeg tror jeg må dra opp dit til fredag.

Ja, jeg har kjøpt min på Elkjøp. Det er riktignok mange år siden...

Gjest girl with no name
Skrevet

Men jeg sier jo at jeg _har_ prøvd det :-) Den type lyslampe fungerer ikke på meg. Det er jo mørkt ute likevel, og det er det som er det største problemet.

Det er forskjell på å prøve det en kort periode, og hvor en kanskje også begynner for sent på høsten, og å prøve det på den måten som kan funke. Jeg oppfattet AT du hadde prøvd det, men ikke i hvilken utstrekning lysterapi var utprøvd av deg.

Skrevet

Ja, jeg har kjøpt min på Elkjøp. Det er riktignok mange år siden...

Ser ikke ut at de har på elkjøp lenger, men de har tydeligvis på helsekosten over gata der jeg bor så det var jo kort vei :o)

Skrevet

Jeg opplever selv at lyslampe gir mer energi, selv om jeg ikke blir kvitt problemet helt. Men det er viktig å bruke den riktig: 30 min om morgenene eller senest før kl. 12 formiddag. Hver dag i 14 dager. Eventuelt gjenta hvis ikke nok virkning.

Skrevet

Hei, jeg har det akkurat sånn som deg! Og jeg har gått så lei av å gå i hi hver vinter... og nå som jeg har barn er det jo andre som lider under min vinterdepresjon også! Så jeg har skaffet meg en del kunnskap om både homeopatiske tips og kjerringråd, samt at ernæring er utrolig viktig!

De tipsene jeg kan komme med er å få nok søvn! Ta tran og omega fettsyrer, spis c-vitaminer, helst fra frukt og grønnsaker, få nok luft! Pass på å ta deg en tur ut mens det er dagslys! Stress ned! Hvis det betyr å kutte ned på aktiviteter du vanligvis gjør i hverdagen, så gjør det - det er verdt det, ikke sant!? Og unn deg litt fysisk aktivitet, men ikke overdriv det heller. En tur i svømmehallen i ny og ne og kanskje litt spa ;-) Ja det mener jeg kan gjøre susen.

Fortell gjerne hvordan det går utover vinteren da!

Hilsen

Gjest girl with no name
Skrevet

Kanskje jeg skal prøve likevel. Tenkte jeg kunne bruke den som lampe på soverommet over senga.

Den skal ikke brukes om kvelden, da kan du oppleve å ikke få sove!

Bruk den heller om morgenen når du leser avisa eller spiser frokost.

Skrevet

Den skal ikke brukes om kvelden, da kan du oppleve å ikke få sove!

Bruk den heller om morgenen når du leser avisa eller spiser frokost.

Takk skal du ha, det visste jeg ikke :o)

Skrevet

Ser ikke ut at de har på elkjøp lenger, men de har tydeligvis på helsekosten over gata der jeg bor så det var jo kort vei :o)

Joda, de har på Elkjøp, i alle fall på deres nettsider:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000t6W7Kjtk?ProductID=7BzD4QFHiKoAAAEOhIpCGhzm&CatalogCategoryID=YTDD4QFHRY0AAAEOQuI03xiL

Skrevet

Jeg har fått låne en i dag :o)

Så bra! :-)

Håper du snart slipper å fryse så mye også!

Skrevet

Så bra! :-)

Håper du snart slipper å fryse så mye også!

En som hadde en stående og aldri brukte den :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...