Gå til innhold

Venner som innleder et forhold

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret i dag
Skrevet

Kan et forhold mellom to som først bare var gode venner i noen år fungere, eller bør man skygge unna?

Er midt oppi den situasjonen nå og er litt rådvill, så det hadde vært fint med noen innspill.

Gjest girl with no name
Skrevet

Forhold kan jo forandre seg. ET venneforhold kan endre seg til et kjæresteforhold. Klart det! Tristere er det når et kjæresteforhold endrer seg til et venneforhold bare.

Gjest forvirret i dag
Skrevet

Klart det kan funke!?

Men vet du om slike forhold pleier å funke?

Er litt redd for å miste en god venn om det skulle vise seg at det ikke fungerer...

Gjest forvirret i dag
Skrevet

Forhold kan jo forandre seg. ET venneforhold kan endre seg til et kjæresteforhold. Klart det! Tristere er det når et kjæresteforhold endrer seg til et venneforhold bare.

Vet du noe om slike forhold pleier å holde på generell basis? For vennskapet blir jo aldri det samme om det skulle vise seg at det ikke fungerer...

Gjest girl with no name
Skrevet

Vet du noe om slike forhold pleier å holde på generell basis? For vennskapet blir jo aldri det samme om det skulle vise seg at det ikke fungerer...

Nei, det har jeg ikke peil på, men en kjenner nå hverandre på godt og vondt om ikke annet. Men skulle tro et slikt forhold skulle ha like gode, om ikke bedre, forutsetninger for å bli bra som et som starter med en kjempeforelskelse. Det ender jo ofte med bulder og brak og store skuffelser.

Dumt iallefall å ikke prøve. Kjærlighet er ikke noe som dukker opp stadig vekk,s å det lønner seg ikke å takke nei.

Gjest tintintin
Skrevet

Giftet meg i fjor med en jeg hadde vært venn med i fem-seks år før vi ble "sammen".:-)

Skrevet

Klart det kan fungere, veldig godt til og med. Vennskap er ingen dum ting å starte et forhold med.

Den eneste faren er selvsagt at man som regel mister et venneforhold om kjæresteforholdet ikke fungerer.

Men hvorvidt det fungerer på generell basis, som du lurer på, er jo strengt tatt hylende uvesentlig - det spiller ingen rolle for ditt forhold om tre av fem andre får det til eller ei.

Skrevet

Det har funket fint for oss iallefall. Vi var i samme vennegjeng noen år før vi ble et par. Nå har vi vært samboere i 14 år og har fått 3 barn sammen :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Forholdet til min mann begynte som vennskap. Jeg husker at en venninne advarte meg mot å bli sammen med han nettopp med den begrunnelsen at vennskapet ville ryke dersom det ble slutt mellom oss.

Heldigvis hørte jeg ikke på henne, og vi har nå vært lykkelig gift i mange år og er foretsatt stormende forelsket :-)

Skrevet

Er litt redd for å miste en god venn om det skulle vise seg at det ikke fungerer...

Min mann og jeg var også gode venner før vi ble kjærester. Vi har vært sammen i mange år nå og vi har et veldig spesielt forhold tror vi. Siden vi kjente hverandre så godt fra før, visste vi jo mye om hverandre, så vi har svært sjelden krangler av noe slag, noe vi begge var forundret over i starten. Men vi er så utrolig like i måten å tenke på, så det har vel noe med det å gjøre:)

Vi hadde også betenkeligheter med å bli kjærester, men vi ble fort enige i at hvis vi lot være så ville vi jo begge angre hvis det viste seg å bli noe fantastisk - noe vi begge hadde en anelse om at det ville bli:) Av den grunn var vi vel også svært innstilt på å få dette til å funke:)

Ønsker deg/dere lykke til:)

Skrevet

Hei. Det var litt teit svar jeg kom med, klar over det. Selvsagt kan det fungere. Har prøvd å tenke litt, men jeg tror ikke jeg vet noen som har gjort det. Men igjen, selvsagt kan det fungere. Jeg tror at jeg ville tatt det veldig forsiktig i en sånn situasjon. Pratet mye om det med vedkommende, hvilke følelser man har, hva man kan miste om det ikke går bra, hvordan man ser for seg at det kan bli dersom det går bra etc.etc. Noen sjanser er kanskje verdt å ta? Lykke til da.

PS. Er litt usikker på om jeg er den rette til å komme med råd, jeg får aldri til de tingene der selv. Men jeg mener det godt og håper jeg kan være andre littegrann til hjelp i å finne lykken :)

Gjest vemmimma
Skrevet

Enig med deg her..

Vennskap kan ende med farlig uvennskap når kjærligheta dør i et slikt forhold.

Da kjenner man hverandre så godt og vet akkurat hva som kan irritere mest..

Gjest girl with no name
Skrevet

Enig med deg her..

Vennskap kan ende med farlig uvennskap når kjærligheta dør i et slikt forhold.

Da kjenner man hverandre så godt og vet akkurat hva som kan irritere mest..

Det var ikke det jeg tenkte på da! Det er vel mer personavhengig om en bruker ufine metoder ved et brudd, ikke om en kjenner hverandre godt eller ikke. Tror jeg iallefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...