Gå til innhold

Stor appetitt

Gjest mie

Anbefalte innlegg

Jeg er alt for glad i å spise. Har flere ganger prøvd både å holde meg til 4 måltider om dagen og/eller minke litt på det meste. Men jeg må liksom konstant ha ett eller annet i munnen - selv om jeg ikke er sulten eller har noe særlig lyst på feks snop, så må jeg bare spise noe likevel. Uansett om jeg trener mye eller lite, kjeder meg eller ikke.. Og kiloene kommer. Det er vel ikke helt bra for helsa heller?

-Det går nok mer i snop enn i grønnsaker og frukt, fordi jeg blir fortere mett av grønnsaker så velger jeg å spise snop.. Og nå spiser jeg minimum et par sjokolader for dagen + diverse annet snop..

Men jeg er ikke bare usunn - jeg spiser også store måltider med "riktig" og sunn mat.. Pluss at jeg drikker mye, både vann og brus..

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei mie

Det er ikke noe problem at du spiser mye mat dersom du er normalvektig. Dersom du er overvektig kan du etterhvert utvikle helsemessige uheldige konsekvenser fordi kroppen din får for mye energi tilført. Dersom du føler du har problemer med å styre matinntaket ditt/overspiser er det fint om du får kontakt med noen i helsevesenet som kan hjelpe deg til å komme ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...