Gå til innhold

Kiwi klør i munnen

Gjest kiwi, godt men kløende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg spiser kiwi stikker det i munnen, det sier guttungen også. Er man allergisk og bør holde seg unna da, eller er det bare kiwien som er sånn, uten at det er farlig?

Skrevet

Det er et stoff i kiwien som gjør dette. Husker ikke hva det heter, men hvis keinstein stikker innom her, så får du garantert svar på det.

Skrevet

Kiwi inneholder papain. Det er ikke farlig. Ekkelt kanskje? Det er et sterkt enzym som bl a kan mørne kjøtt.

Ananas inneholder også et lignende. Prøv å legge en fersk ananasbit mellom kinnet og tennene et par minutter. Det stikker og klør i -hvert fall-.

Skrevet

Det er et stoff i kiwien som gjør dette. Husker ikke hva det heter, men hvis keinstein stikker innom her, så får du garantert svar på det.

Hørte jeg mitt navn nevnt?

Skrevet

Kiwi inneholder papain. Det er ikke farlig. Ekkelt kanskje? Det er et sterkt enzym som bl a kan mørne kjøtt.

Ananas inneholder også et lignende. Prøv å legge en fersk ananasbit mellom kinnet og tennene et par minutter. Det stikker og klør i -hvert fall-.

Ja, hva var det jeg sa? Jeg visste at du kunne dette, keistein! :-)

Skrevet

Jeg husker heller ikke, men det er det samme som er i ananas, og som gjør at begge deler må unngås i gelé.

Skrevet

Ja, hva var det jeg sa? Jeg visste at du kunne dette, keistein! :-)

Elementært min kjære Watson.

Skrevet

Tror også det er noe med at dersom du har f.eks pollenallergi kan du kryssreagere på kiwi, eple, osv. Har du andre allergier?

Skrevet

I tillegg til det de andre har sagt her, så er kiwien veldig allergifremkallende. Den kan gå greit ei stund, og så slår det til. Gjett om jeg hadde en morsom bursdag etter ei vakkert pynta kiwikake en gang!

Skrevet

Takk takk, det er vel best å svelge unna da, så man ikke blir fordøyd før tiden, innenfra?

:-)

Skrevet

Tror også det er noe med at dersom du har f.eks pollenallergi kan du kryssreagere på kiwi, eple, osv. Har du andre allergier?

Nei, ikke som jeg vet. Er nok bare papainet som svir litt der det mørner slimhinnen :-)

Skrevet

Takk takk, det er vel best å svelge unna da, så man ikke blir fordøyd før tiden, innenfra?

Tygg og svelg fort.

Gjest heffalumpen
Skrevet

papain - sånn som er i papaia? (og blir brukt medisinsk)

Skrevet

Sånn har mannen min det også. Såpass terkt at han nekter å spise kiwi.

Skrevet

papain - sånn som er i papaia? (og blir brukt medisinsk)

Jepp.

Medisinsk? For å mørne folk?

Mørne jumfruer til bryllupsnatta?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jepp.

Medisinsk? For å mørne folk?

Mørne jumfruer til bryllupsnatta?

Du kan sikkert prøve å mørne dem ved andre anledninger oxo...

Skrevet

Du kan sikkert prøve å mørne dem ved andre anledninger oxo...

Ikke jeg. Noen må gjøre jobben, men det er et tilbakelagt stadium. Jomfruer er ugh. De er kanskje søte, men ugh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...