Gå til innhold

Halv skatt i desember?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo halv skatt i desember, men er dette egentlig en gave fra staten? Eller trekker de bare halv skatt for deg automatisk, så hvis du har tabellkort så får du baksmell?

Hva med de som jobber hele året, men ikke i desember? Vil de tape på dette?

Skrevet

Du betaler skatt i 10,5 mnd i året, men totalen regnes ut fra at du skal skatte for 12 mnd.

Så alt i alt tjener du ikke noe på det, men de fleste betaler litt mer de andre månedene sånn at det går. Man kan gjerne si fra til arbeidsgiver at man vil ha vanlig trekk i desember, sånn at du får mer tilbake eller mindre i baksmell på totalen. :)

Skrevet

Det er absolutt ingen gave fra staten, du betaler bare mer skatt resten av året.

Det gjelder for tabellkort også, tabellen tar høyde for halvt trekk i desember og trekkfrie feriepenger.

Skrevet

Det er vel det du jobber for i november du får utbetalt i desember, trur eg

Skrevet

Det er feil at det er halv skatt i desember. Det er halvt SKATTETREKK i desember.

Skatten din er del på 10,5 mnd. Ingen skattetrekk på feriepenger og halvt skattetrekk i desember.

Når skatten skal beregnes så ser de på total årsinntekt og totalt trukket skatt.

Skrevet

Det er vel det du jobber for i november du får utbetalt i desember, trur eg

Det varierer det, jeg er kommunalt ansatt med lønningsdag den 12. og får for inneværende mnd.

Skrevet

Det varierer det, jeg er kommunalt ansatt med lønningsdag den 12. og får for inneværende mnd.

Jobber også innen det. Lønnsperioden er fra 19 til den 18 og utbetalingen er den 12.Alt blir da betalt på etterskudd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...