Gå til innhold

Slitsom hosting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå, jeg holder på å bli gal av å hoste! Jeg har hostet i snart to uker nå. Det er ordentlig gammelmanns røyke-kols-slim-hoste (høres i hvert fall sånn ut), og jeg hoster til jeg er lemster i magemusklene og brekker meg. Har nærmest vært narkoman på Fishermans Friend og Solvipect slimløsende hostesaft, men synes ikke det hjelper så veldig.

Noen gode tips mot hosting?

Skrevet

Vel, først og fremst en tur til legen. Det er mange som har lungebetennelse nå. Så det bør du sjekke ut!

Skrevet

Hostesaft på resept. Varmt drikke.:)

God bedring da!

Takk takk :-)

*koke kakao*

Skrevet

Vel, først og fremst en tur til legen. Det er mange som har lungebetennelse nå. Så det bør du sjekke ut!

Lungebetennelse? Hmm...

Det er vel andre symptomer i tillegg da?

Skrevet

Hadde hoste i 4 uker jeg på samme måte som deg.

Drakk opp 4 flasker hostesaft før jeg dro til legen og fikk en flaske cosylan der.

Det tok ikke all hosten men det meste.

Ta en tur til legen du også for ellers kan du faktisk hoste på deg ribbensbrudd å det er vondt hvis du attpåtil hoster.

Skrevet

Hadde hoste i 4 uker jeg på samme måte som deg.

Drakk opp 4 flasker hostesaft før jeg dro til legen og fikk en flaske cosylan der.

Det tok ikke all hosten men det meste.

Ta en tur til legen du også for ellers kan du faktisk hoste på deg ribbensbrudd å det er vondt hvis du attpåtil hoster.

Hmm, kanskje jeg skal ringe til legen i morgen da...?

Skrevet

Kan du ha pådratt deg kikhoste? jeg hadde det for to år siden, føltes som det du beskriver, jeg brakk et ribbein i samme slengen!..

uansett ville jeg tatt meg en tur til legen, kikhoste er ikke farlig for voksne mennesker, men fryktelig plagsomt, husker sønnen min som har soverom ved siden av meg flyttet ned i kjelleren til søstera, hehe.

ser lengre nede du blir anbefalt varm drikke:) det lindrer ja, men unngå melkeprodukter så dropp kakaoen, du blir mer slimete av melk...

Skrevet

Lungebetennelse? Hmm...

Det er vel andre symptomer i tillegg da?

En følelse av å ha feber, men trenger ikke være mer enn rundt 38 grader + -. Sliten i kroppen, evt vondt i skuldre, rygg og trøtte bein for å nevne mine symptomer....

Skrevet

Takk takk :-)

*koke kakao*

Jeg mener noen her sa at buljong er bra :)

Skrevet

En følelse av å ha feber, men trenger ikke være mer enn rundt 38 grader + -. Sliten i kroppen, evt vondt i skuldre, rygg og trøtte bein for å nevne mine symptomer....

Jeg hadde nok ørlite feber noen dager, var slapp og tungn i kroppen og hadde ganske ubehagelige nakkesmerter - men allmenntilstanden er mye bedre nå.

Jeg trodde man lå sånn halvdød og utslått i senga hvis man har lungebetennelse jeg...

Får nok ringe legen i morgen...

Skrevet

Jeg mener noen her sa at buljong er bra :)

Åå, det er lenge siden jeg har hatt!

*lete i skapet*

Skrevet

Kan du ha pådratt deg kikhoste? jeg hadde det for to år siden, føltes som det du beskriver, jeg brakk et ribbein i samme slengen!..

uansett ville jeg tatt meg en tur til legen, kikhoste er ikke farlig for voksne mennesker, men fryktelig plagsomt, husker sønnen min som har soverom ved siden av meg flyttet ned i kjelleren til søstera, hehe.

ser lengre nede du blir anbefalt varm drikke:) det lindrer ja, men unngå melkeprodukter så dropp kakaoen, du blir mer slimete av melk...

Kikhoste? Lungebetennelse?

Hjelpes, jeg skal definitivt ringe legen i morgen...

Skrevet

Jeg hadde nok ørlite feber noen dager, var slapp og tungn i kroppen og hadde ganske ubehagelige nakkesmerter - men allmenntilstanden er mye bedre nå.

Jeg trodde man lå sånn halvdød og utslått i senga hvis man har lungebetennelse jeg...

Får nok ringe legen i morgen...

Det trodde jeg også! Jeg hadde dager innimellom hvor jeg følte meg frisk. Ja man skal jo alltid sjekke hoste dersom man hoster mer enn to uker. Ha det som en huskeregel :) Lykke til!!

Skrevet

Det trodde jeg også! Jeg hadde dager innimellom hvor jeg følte meg frisk. Ja man skal jo alltid sjekke hoste dersom man hoster mer enn to uker. Ha det som en huskeregel :) Lykke til!!

Takk for råd og tips :-)

Skrevet

Kikhoste? Lungebetennelse?

Hjelpes, jeg skal definitivt ringe legen i morgen...

Du burde gjøre det ja:) men ingenting og bekymre seg for.. plagsomt er det men det går over, uansett hvilken diagnose du får så kan de iallfall gi medikamenter som lindrer eller kurerer...

God bedring:)

Skrevet

Du burde gjøre det ja:) men ingenting og bekymre seg for.. plagsomt er det men det går over, uansett hvilken diagnose du får så kan de iallfall gi medikamenter som lindrer eller kurerer...

God bedring:)

Takk :-)

Skrevet

"Stille lungebetennelse"?

Jeg hadde det ifjor høst og hosta som en gal! Jeg hadde ikke vondt i brystet, men fikk feber sånn av og på.

Pencillinkur tok knekken på betennelsen, men måtte ha to kurer før det hjalp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...