Gå til innhold

Husker du godt?

Anbefalte innlegg

Gjest gjør jeg
Skrevet

Bruker den teknikken med å forbinde navnet til personen med noe jeg husker.

Skrevet

Hvis jeg ikke husker navnet på noen, tenker jeg at sikkert er en grunn til akkurat det.

ylvali1365381015
Skrevet

Hvis jeg ikke husker navnet på noen, tenker jeg at sikkert er en grunn til akkurat det.

Ooops, håper ikke andre tenker det samme når jeg glemmer deres navn etter første møte.

Jeg trenger tid til navn, mens ansikter sitter som spikret.

Og det betyr ikke at jeg har en god grunn til å glemme heller...

Skrevet

Jeg er også dårlig til å huske navn, bare så vidt jeg husker mitt eget. Burde ha lapp i lomma med mitt eget navn på.

Jeg må alltids bruke teknikker for å huske navn, gjør jeg det så kan jeg huske navnene i mange år. Men av og til kan jeg huske enkelte navn som ingen andre husker i det hele tatt. F.eks hvem som forskanset seg utenfor den polske ambasaden midt på 80-tallet for at han ville ha familien sin hit. Jeg var ikke spesielt opptatt av saken en gang, men et polsk navn skal jeg altså gå rundt å huske, merkelig.

Jeg klarer knapt å få med meg hva de sier når de presenterer seg også. Hadde de sagt "kyss meg i rævva" så hadde jeg ikke reagert.

Men ellers har jeg brukbar hukommelse, kan huske detaljer svært godt i mange sammenhenger.

Skrevet

Jeg husker ofte navn, men jeg sliter skikkelig med ansikter.

Jeg ser at det er noe kjent med skapningen som stopper meg på gata for å si takk for sist, men jeg kan stå der og si ha og ja og bla i 10 minutter mens jeg tenker på hvem faen det er jeg snakker med, og ofte er jeg like forvirra når jeg går videre.

Det er et lite handicap, for det får meg til å framstå som noe overlegen.

Skrevet

Husker som regel navn godt og lenge ,tilogmed til personer jeg ikke har noen grunn til å huske navnet på. F.eks kan jeg gå å huske på ting som hva kjæresten til datra til barndommens nabo het, som jeg ikke kjente og knapt nok så eller hva bestemoren til venninna til en perifer bekjent heter om det skal komme meg for øre.

Går også med en masse irrelevante bursdagsdatoer i hodet. Ser jeg på kalenderen kan jeg huske at i dag har hun som jeg gikk i klasse med fra 1.til 8. klasse, og som jeg aldri har truffet igjen, bursdag. Vet de flestes fødselsdager av de jeg gikk grunnskolen og videregående sammen med, selv om det er godt over 10 år siden jeg så de fleste av dem sist. Fullstendig nytteløs bruk av lagringsplass.

Ansikter husker jeg greit.

Men at jeg den 14. dagen på rad skulle huske å bestille legetime til datra mi i dag, se de glemte jeg. Og hva jeg skal handle og gjøre, forsvinner før jeg har tenkt ferdig tanken. Teflonhjerne på set området. Håpløst.

Skrevet

Jeg er også dårlig til å huske navn, bare så vidt jeg husker mitt eget. Burde ha lapp i lomma med mitt eget navn på.

Jeg må alltids bruke teknikker for å huske navn, gjør jeg det så kan jeg huske navnene i mange år. Men av og til kan jeg huske enkelte navn som ingen andre husker i det hele tatt. F.eks hvem som forskanset seg utenfor den polske ambasaden midt på 80-tallet for at han ville ha familien sin hit. Jeg var ikke spesielt opptatt av saken en gang, men et polsk navn skal jeg altså gå rundt å huske, merkelig.

Jeg klarer knapt å få med meg hva de sier når de presenterer seg også. Hadde de sagt "kyss meg i rævva" så hadde jeg ikke reagert.

Men ellers har jeg brukbar hukommelse, kan huske detaljer svært godt i mange sammenhenger.

Utstyrt med lapp i lomma som du tar opp når du presenterer deg? Hehe, jeg vil tro navnet blir lett for den andre å huske da :)

Det å spørre om navnet på nytt kan være litt pinlig, men sikkert lurt med tanke på husken.

Fint å se at jeg ikke strever alene...

Skrevet

Jeg husker ofte navn, men jeg sliter skikkelig med ansikter.

Jeg ser at det er noe kjent med skapningen som stopper meg på gata for å si takk for sist, men jeg kan stå der og si ha og ja og bla i 10 minutter mens jeg tenker på hvem faen det er jeg snakker med, og ofte er jeg like forvirra når jeg går videre.

Det er et lite handicap, for det får meg til å framstå som noe overlegen.

Måtte flire. Jeg kjenner igjen meg selv i din beskrivelse. Jeg kan oftere kjenne igjen ansikter enn navn, og har også pratet ivei med noen uten å huske navnet.

Huff. Jeg fikk en telefon for noen år siden (hjemme privat), han sa ikke hvem det var men skravlet ivei. Jeg vet enda ikke hvem jeg snakket med! Tenkte jeg ville forstå hvem det var etterhvert, men neida! :) Og det ble for dumt å spørre hvem jeg snakket med når minuttene var blitt mange.....

Skrevet

Jeg er forferdelig dårlig til å huske både navn og annet, og lurer av og til på om jeg bestandig har vært sånn, eller om det er alderen som tynger. Skremmende tanke!

Jeg er i en jobb der jeg bør huske navn på folk jeg treffer, og har noen enkle tips, f.eks. å bestandig gjenta navnet til den jeg hilser på ("hyggelig og hilse på deg, Thomas") o.l. Kanskje kan jeg plukke opp flere tips i linken du la ut, skal sjekke det siden... om jeg da husker at jeg har den ;).

Skrevet

Husker som regel navn godt og lenge ,tilogmed til personer jeg ikke har noen grunn til å huske navnet på. F.eks kan jeg gå å huske på ting som hva kjæresten til datra til barndommens nabo het, som jeg ikke kjente og knapt nok så eller hva bestemoren til venninna til en perifer bekjent heter om det skal komme meg for øre.

Går også med en masse irrelevante bursdagsdatoer i hodet. Ser jeg på kalenderen kan jeg huske at i dag har hun som jeg gikk i klasse med fra 1.til 8. klasse, og som jeg aldri har truffet igjen, bursdag. Vet de flestes fødselsdager av de jeg gikk grunnskolen og videregående sammen med, selv om det er godt over 10 år siden jeg så de fleste av dem sist. Fullstendig nytteløs bruk av lagringsplass.

Ansikter husker jeg greit.

Men at jeg den 14. dagen på rad skulle huske å bestille legetime til datra mi i dag, se de glemte jeg. Og hva jeg skal handle og gjøre, forsvinner før jeg har tenkt ferdig tanken. Teflonhjerne på set området. Håpløst.

Det er merkelig med viktige ting som man må huske, de glemmer jeg også fort. Jeg husker f.eks lettere å kjøpe avisen om det ikke blir sagt at -du MÅ ikke glemme å kjøpe den, enn om de sier -kjøp avisen hvis du husker :)

Skrevet

Jeg er forferdelig dårlig til å huske både navn og annet, og lurer av og til på om jeg bestandig har vært sånn, eller om det er alderen som tynger. Skremmende tanke!

Jeg er i en jobb der jeg bør huske navn på folk jeg treffer, og har noen enkle tips, f.eks. å bestandig gjenta navnet til den jeg hilser på ("hyggelig og hilse på deg, Thomas") o.l. Kanskje kan jeg plukke opp flere tips i linken du la ut, skal sjekke det siden... om jeg da husker at jeg har den ;).

Det skal jeg prøve på, å si navnet til den jeg hilser på ja :)

Jeg må også kikke på tipsene i linken igjen..... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...