Gjest Svak Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 lurer på om at istede for å ha drikke diett..for jeg vet at det kan jeg ikke ha hele live..så kan jeg spise 4 kornmo kjeks om dagen.. er det noe mulighet for at forbrenningen blir (iallefall litt) holdene gående? og kan man gå noe spesielt mye opp i vekt av det? vet at det er litt teite spm men vil gjerne ha svar på dem slik at jeg kanskje kan tør å prøve å spise de kornmo kjeksene istede for å bare drikke, slik at jeg unngår den babymagen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tumleguri Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 hei!! Selv om du har lav forbrenning så betyr ikke det at du vil legge på deg av det lille du spiser... jeg antar at du spiser svært lite..lav forbrenning er kroppens måte å overleve på når den får så lite mat...så når du begynner å spise litt så vil forbrenning også øke litt, og du vil ihvertfall ikke legge på deg for kroppen vil bruke alle de kcal som den får fordi den trenger det så sårt...og begynner du å spise enda litt mer, vil forbrenningen øke litt mer..detta da om du fordeler måltidene i små og mange...så spis de "kjeksa" jevnt over dagen og kroppen vil trvis bedre da, og holde forbrenningen på et litt høyere nivå enn om du ikke spiser dem! jeg vet at de som har sp tenker mye på den lave forbrenningen og er redd for å legge på seg, men dette skjer kun om du spiser et veeldig stort måltid som kroppen til vanlig ikke er vant til..men fordel dem utover dagen, og om du ikke vil ta av deg mer så øk sakte med mat mengden og forbrenningen vil etterhvert stabilisere seg på et normalt nivå og du vil finne den vekten som holder deg slank..da om du spiser sundt og trener et par ganger i uka!! men dette vet du vel kanksje allerede:) jeg mener ihvertfall at det er lurt å la kroppen få noe ihvertfall..litt om gangen..og det legger du ikke på deg av, det er det kroppen trenger for å hold deg på bena!!! jeg vet hvordan du har det, har vert der selv..men jeg klarer å holde meg der jeg vil fordi jeg spiser riktig, trener og har høy forbrenning av den grunn..men jeg vil ikke ta av mer da...jeg måtte bare gi kroppen en sjanse for jeg orket ikke mer..men det er ikke enkelt å gi bort kontrollen..jeg brukte lang tid på å stole på den..men det er faktisk det man må!! og nå er jeg fornøyd, litt sykli opptatt av kcal og trening osv, men jeg spiser ihvertfell og er fortsatt passe tynn!!! gi kroppen en sjanse, stol på den!! ikke kast bort så mye tid av livet ditt på å skape en unaturlig kropp!! lykke til!! klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svak Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 hei!! Selv om du har lav forbrenning så betyr ikke det at du vil legge på deg av det lille du spiser... jeg antar at du spiser svært lite..lav forbrenning er kroppens måte å overleve på når den får så lite mat...så når du begynner å spise litt så vil forbrenning også øke litt, og du vil ihvertfall ikke legge på deg for kroppen vil bruke alle de kcal som den får fordi den trenger det så sårt...og begynner du å spise enda litt mer, vil forbrenningen øke litt mer..detta da om du fordeler måltidene i små og mange...så spis de "kjeksa" jevnt over dagen og kroppen vil trvis bedre da, og holde forbrenningen på et litt høyere nivå enn om du ikke spiser dem! jeg vet at de som har sp tenker mye på den lave forbrenningen og er redd for å legge på seg, men dette skjer kun om du spiser et veeldig stort måltid som kroppen til vanlig ikke er vant til..men fordel dem utover dagen, og om du ikke vil ta av deg mer så øk sakte med mat mengden og forbrenningen vil etterhvert stabilisere seg på et normalt nivå og du vil finne den vekten som holder deg slank..da om du spiser sundt og trener et par ganger i uka!! men dette vet du vel kanksje allerede:) jeg mener ihvertfall at det er lurt å la kroppen få noe ihvertfall..litt om gangen..og det legger du ikke på deg av, det er det kroppen trenger for å hold deg på bena!!! jeg vet hvordan du har det, har vert der selv..men jeg klarer å holde meg der jeg vil fordi jeg spiser riktig, trener og har høy forbrenning av den grunn..men jeg vil ikke ta av mer da...jeg måtte bare gi kroppen en sjanse for jeg orket ikke mer..men det er ikke enkelt å gi bort kontrollen..jeg brukte lang tid på å stole på den..men det er faktisk det man må!! og nå er jeg fornøyd, litt sykli opptatt av kcal og trening osv, men jeg spiser ihvertfell og er fortsatt passe tynn!!! gi kroppen en sjanse, stol på den!! ikke kast bort så mye tid av livet ditt på å skape en unaturlig kropp!! lykke til!! klem takk for svar! ja tenkte å fordele de kjeksene opp slik at det ble en på morgenen, en på formiddagen, en på ettermiddagen og en på kvelden. vet ikke, har planer om å gå ned et par kg så jeg er så redd for at de skal ødelegge, men samtidig vet jeg at ved å ha drikke diett og begynner å spise etter hvert så får jeg babymage/den blåses kraftig opp noe som gir meg enorm panikk.. så jeg er liksom litt forvirret.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tumleguri Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 takk for svar! ja tenkte å fordele de kjeksene opp slik at det ble en på morgenen, en på formiddagen, en på ettermiddagen og en på kvelden. vet ikke, har planer om å gå ned et par kg så jeg er så redd for at de skal ødelegge, men samtidig vet jeg at ved å ha drikke diett og begynner å spise etter hvert så får jeg babymage/den blåses kraftig opp noe som gir meg enorm panikk.. så jeg er liksom litt forvirret.. Hei igjen! Nå har ikke jeg drikke sånn diett, men jeg og fikk så babymage da jeg begynte å spise igjen, men den roet seg etterhvert..det er bare en overgangsfase, der magen er litt i sjokktilstand ( og veldig gla) ved at det kommer noe den skal fordøye..gi den litt tid, så jobber den som er ordentlig mage..sånn fungerte det for meg ihvertfall!! prøv de kjeksene en stund og prøv å ikke tenk så mye på magen, den er jo egentlig ikke feit, den er jo bare oppblåst.. og drikk vann, det er sikkert fiber i de kjeksene! =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
null Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 kjære svak ! Fire Kormokjeks om dagen er altfor, altfor lite, og kommer ihvertfall ikke til å gjøre at du legger på deg. En så lav forbrenning er umulig å ha. Jeg tror du kanskje burde snakke med en ernæringsfysiolog - denne ville nok kunne hjulpet deg veldig i forhold til hav du skal spise for å oppnå en god forbrenning. Håper du får nok hjelp, er så bekymret for deg !! klem fra et null 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 Hei Svak Jeg forstår at du har et veldig vanskelig forhold til mat nå. Det beste vil være om du kan få snakke med en ernæringsfysiolog eller en lege som kan gi deg god veiledning og forklaringer på de spørsmålene du har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.