Gå til innhold

Drittlei som stemor

Gjest Drittlei som stemor

Anbefalte innlegg

Gjest Drittlei som stemor
Skrevet

Ja...det er jeg!

Drittlei som stemor!

Jeg gjør mitt beste mot gutten.

Støtter opp hele veien.Jeg ønsker å gjøre så mye som er positivt.

Men nå begynner jeg å bli piss lei av hele balletten.

Jeg gir ros i bøtter og spann...

Men enkelte ganger så må gutten få høre om han gjør noe galt...

Og da er det rett til faren og mora og fortelle hvilken dritt jeg er! Og da får jeg gjennomgå både av faren og mora!!!!!

Jeg er faen så bra nok til å reparere klær,hjelpe til med lekser,finne på noe skøy i leken,stille opp med vafler og boller og mat i lange baner osv osv

Men sier jeg at han skal reie opp senga si,-så er et helvete på gang!

Er det noe rart jeg er drittlei av det hele ?¤*"@

Skrevet

Dette virker på meg som om du og pappan ikke er helt samkjørte. Selvsagt skal ikke et barn få kjøre "splitt og hersk" på en slik måte. Du og pappan bør sette dere ned og bli enige om hvordan dere skal forholde dere til dette. Dere MÅ framstå som en enhet, være konsekvente og enige.

Skrevet

Høres ikke ut som det er gutten du skal være drittlei, men mora og faren hans...

Kan dere ikke ta en prat alle sammen om hva som er rimelig å forvente av oppførsel og hva slags plikter han skal ha? Og avklare hva slags konsekvenser dere kan gi når han gjør noe galt, og hva slags rolle du som stemor skal ha. Hvis du til tider har ansvaret for gutten må du jo også få lov til å inneha en viss autoritet overfor ham.

Skrevet

Enig med de andre.

Faren må bestemme seg. Er du en oppdrager, så må han støtte deg. Er du det ikke, har du ingen forpliktelser overfor gutten heller.

Gjest girl with no name
Skrevet

Den faren der må du slite med hele livet. Barna har han jo for bestandig. Går ikke samarbeidet bra nå, så ville jeg dratt min vei. Skal mye til at det blir bra når det er så skakkkjørt.

Gjest Stemor nå
Skrevet

Nei, det er ikke rart. Vi har lov til å gjøre positive ting, men ikke normal barneoppdragelse.

Jeg må innrømme at jeg har meldt meg ut. Nå gjør jeg relativt lite for gutten. Pappaen får ta ansvaret nå. Og jeg har det faktisk en god del bedre:-)

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Her er det vel like mye foreldrene som er problemet?

Skrevet

kan forstå deg på en måte.. men jeg hadde aldri takla å få en stefar inn i huset så lenge jeg bor hjemme. begrepet "stemor" er å ta en stilling i hjemmet. syns du bør backe ut ang gutten. vær der hvis han vil ha deg der, ikke smisk. syns det blir for dumt når stemødre eller stefedre kommer og tar seg en form for sjefsrolle ovenfor ungen. den har 2 foreldre fra før. er ofte mer enn nok!!

Skrevet

kan forstå deg på en måte.. men jeg hadde aldri takla å få en stefar inn i huset så lenge jeg bor hjemme. begrepet "stemor" er å ta en stilling i hjemmet. syns du bør backe ut ang gutten. vær der hvis han vil ha deg der, ikke smisk. syns det blir for dumt når stemødre eller stefedre kommer og tar seg en form for sjefsrolle ovenfor ungen. den har 2 foreldre fra før. er ofte mer enn nok!!

Klart de skal få bestemme! Ste'er skal ha voksenrolle i husholdningen og trenger ikke overses. Det hender jo at gubben må fikse mat til stedøtrene sine - skulle han ikke snakket med dem - eller stilt noen krav da?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du får tenke nøye gjennom hvilke kamper som er verdt å kjempe. Jeg antar at det å be ham re senga si, bare var et av mange eksempler.

For akkurat en oppredd seng på et barnerom er da ikke så viktig? Ikke mas på gutten om bagateller. Overlat mest mulig til foreldrene, det er de som har ansvaret.

Gjest lykkeligt stebarn
Skrevet

Nei, det er ikke rart. Vi har lov til å gjøre positive ting, men ikke normal barneoppdragelse.

Jeg må innrømme at jeg har meldt meg ut. Nå gjør jeg relativt lite for gutten. Pappaen får ta ansvaret nå. Og jeg har det faktisk en god del bedre:-)

Så fint at det går bra med deg da..Men her gir du jo faktisk akkurat svar på hvorfor stemødre/fedre er i enkelte tilfeller noe dritt.Når du sier at du har gitt opp gutten så sier vel det og svært mye om deg..Kansje du heller skulle prøve å bygge opp et forhold til barne og drite i foreldrene..Tror du ikke barne har det vanskeligt nok fra før om ikke du og skal overse han..Nei, ærevære "drittlei stemor" som iallefall prøver.

Hilsen

"ei som har hatt ei dritt stemor men som og nå har ei fantastisk stemor som aldri gav opp."

Gjest Stemor nå
Skrevet

Så fint at det går bra med deg da..Men her gir du jo faktisk akkurat svar på hvorfor stemødre/fedre er i enkelte tilfeller noe dritt.Når du sier at du har gitt opp gutten så sier vel det og svært mye om deg..Kansje du heller skulle prøve å bygge opp et forhold til barne og drite i foreldrene..Tror du ikke barne har det vanskeligt nok fra før om ikke du og skal overse han..Nei, ærevære "drittlei stemor" som iallefall prøver.

Hilsen

"ei som har hatt ei dritt stemor men som og nå har ei fantastisk stemor som aldri gav opp."

Steforeldre er heller ikke noen overnaturlige supermennesker. Dessverre.

Jeg gjorde mye over veldig mange år. Både når det gjaldt å stille opp for han med oppfølging i det daglige + alt det praktiske arbeidet som følger med et barn.

Jeg har også et barn sammen med faren nå, og det barnet krever også sitt. Så derfor kom det til et punkt hvor jeg ikke klarte mer. Jeg måtte da ta et valg. (Eller rettere sagt: Faren og jeg tok et valg sammen)

Jeg tar ansvar for det daglige av vårt fellesbarn. Dette barnet er yngre, og krever derfor mer. I tillegg bor dette barnet hos oss full tid.

Faren har ansvaret for sitt særkullsbarn med daglig oppfølging de dagene han er hos oss.

Jeg lager mat, vasker klær og kjøper inn alt alle trenger i familien. Så jeg har fortsatt en jobb for min stesønn. Men jeg tar nå liten del i den daglige oppdragelsen.

Så kall meg hva du vil, men jeg har prøvd hardt, men måtte ta den avgjørelsen om at ettersom jeg ikke klarte alt måtte jeg prioritere å ta vare på mitt barn og meg selv.

Vi har også vært og fått profesjonell hjelp. Der har jeg også fått beskjed om at dette er helt i orden. Gutten er farens ansvar, og han må faktisk ta dette ansvaret.

Gjest Stemor nå
Skrevet

Klart de skal få bestemme! Ste'er skal ha voksenrolle i husholdningen og trenger ikke overses. Det hender jo at gubben må fikse mat til stedøtrene sine - skulle han ikke snakket med dem - eller stilt noen krav da?

Jeg synes også at steforeldre skal få lov til å ha voksenrollen i et hjem.

Enig med deg flisa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...