Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fikk testikkelkreft i 1997 som 19-åring. Jeg måtte operere bort den ene testikkelen og en lymfeoperasjon litt senere gjorde meg varig steril. Jeg avleverte en sædprøve til nedfrysing og den har jeg og min samboer nå besluttet å ta i bruk. I 2001 ble jeg på nytt lagt inn og måtte operere ut flere lymfer. En stund etter denne operasjonen ble jeg deprimert og lagt inn på en psykriatrisk avdeling. Der be jeg satt på et medikament som heter Remeron. Jeg fikk kreft når jeg avtjente førstegangstjenesten og min sykdom er av den grunn stemplet som yrkesskade. Dvs at jeg har kunnet levere alle mine egenandeler til trygdekontoret og de refunderer dette. Det gjorde de også med utgiftene til Remeronen. Og så spørsmålet: nå tar jo staten seg fett betalt når noen skal i gang med prøverør, men siden jeg har en definert y-skade som grunn til at jeg ikke kan få barn, må jeg allikevle betale egenandelen på oppunder 20.000,- da? Jeg vet jo at alle medikamenter skrives ut i min samboers navn siden det er hun som må ta disse i bruk, men det må da være muigheter for å evt skrive disse ut til meg om det er sånn det må gjøres.

Mvh

JK

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen ikke fant

tilstrekkelig informasjon i spørsmålet. Brukeren blir selvfølgelig ikke

belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon for liknende

spørsmål.

Skrevet

Ta kontakt med legen/avd som skal utføre prøverørsforsøket og spør dem om hjelp.

Trygdekontoret har også ekspertise, eller kan gi råd om hvor dere kan hendvenne dere vil jeg tro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...