Gå til innhold

Luksusproblem - økonomi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

4

• tusseline

3

• citoyen

3

• Sofline

3

Gjest Økonomen 2006

Tenkte det samme som deg! Invister i fritid!

Ettersom dere har små barn, gå ned i stilling, gjerne begge to! Mer fritid med barna må være den beste måten å bruke pengene på!

Høres flott ut i teorien.

Jeg jobber 80% i dag, og har ikke mulighet til å jobbe mindre her. Jeg trives utrolig godt her, og det er nære hjemmet. Så å bytte jobb for å gå ned i stillingsprosent tør jeg ikke å risikere.

Mannen min driver selvstending og har ingen ansatte. For at han skal kunne jobbe mindre må han får en ansatt. Han har nå i snart to år lett etter noen, men klarer ikke å finne det. Men det kan se ut til at han får en svært dyktig lærling til neste år, og det kan jo hjelpe på litt.

Flere gode formål her. Kommer til å støtte litt, men sikkert ikke fryktelig mye. Da tror jeg heller jeg vil hjelpe lillebroren min som ikke sitter så godt i det økonomisk.

Vi sparer allerede til barna. Dvs. at vi sparer barnetrygden, så det kommer opp i ganske store beløp faktisk. I tilleg kommer vi sikkert til å støtte litt ekstra når dagen kommer og de skal kjøpe seg et sted å bo.

Å gi dem mye penger i dag er jeg veldig imot. De skal lære seg at man ikke bare får alltid. Man må jobbe for pengene.

Veldig enig med deg, at man ikke skal få penger i hendene, men lære at man må jobbe for de:)

Greit å spare til de, så de har en konto, men greit å lære at man ikke får alt i hendene...!

:)

Annonse

Gjest Økonomen 2006

Veldig enig med deg, at man ikke skal få penger i hendene, men lære at man må jobbe for de:)

Greit å spare til de, så de har en konto, men greit å lære at man ikke får alt i hendene...!

:)

Og kontoene står i mitt navn, og de vet ikke noe om dem. Så da er det vi som velger hvilket godt formål det skal gå til.

Ser for meg litt til skolegang, litt til sertifikat + anskaffelse av bolig. Da kan de sikkert slippe å ha kausjonist også:-)

Gjest Økonomen 2006

Nytt hus...?

Ja, har tenkt den tanken. Men der er mannen bremesklossen.

Nå har vi pusset opp hele huset, og gjort neste alt selv. Nytt bad og kjøkken. Relativt ny kjellerstue. Tror det er for mye sjel i huset til at han vil bytte.

Jeg hadde ønsket et litt nyere med litt større rom. MEN jeg vil ha stor tomt, og det er ikke enkelt å finn.

Kanskje jeg skal gå ut å se meg litt mer rundt omkring????

Kunne også tenke meg et hus som var litt mer oppdelt slik at det passet bedre for barna å ha venner på besøk. At de har et eget område de kan disponere med spill o.l.

Gjest Økonomen 2006

Hva vil du egentlig med dette innlegget? Det er jo dere og ingen andre som kan avgjøre og vite hva dere trenger og ønsker å bruke penger til.

Skjønner ikke helt jeg - vil du bare skryte?

Om ønsket mitt hadde vært å skryte, så hadde jeg i hvertfall brukt mitt eget nick.

Nei, jeg vil rett og slett få noen ideer til gode/smarte/fine ting å bruke pengene på:-) Noe som gjør meg glad.

Forstår at jeg ikke er helt gjennomsnittlig ettersom jeg er kvinnfolk, og ikke like å shoppe. Men DET gjør meg ikke glad.

Annonse

Ja, har tenkt den tanken. Men der er mannen bremesklossen.

Nå har vi pusset opp hele huset, og gjort neste alt selv. Nytt bad og kjøkken. Relativt ny kjellerstue. Tror det er for mye sjel i huset til at han vil bytte.

Jeg hadde ønsket et litt nyere med litt større rom. MEN jeg vil ha stor tomt, og det er ikke enkelt å finn.

Kanskje jeg skal gå ut å se meg litt mer rundt omkring????

Kunne også tenke meg et hus som var litt mer oppdelt slik at det passet bedre for barna å ha venner på besøk. At de har et eget område de kan disponere med spill o.l.

Det vil i hvert fall være en fornuftig investering, og god bruk av pengene.

Ellers kan f.eks et cruise i Caribbean med påfølgende uke eller to rundt om i Flordia være noe å anbefale. Flust med ting å se og oppleve for alle og en hver - og for alle aldre.

må si du er heldig--har kun rehablit.penger da jeg ikke klarer å jobbe pga mistet et barn..søvnproblemer å bekymringer regninger ,innkasso..må kansje selge leiligheten..sammfunnet er ikke lakt opp for oss som mister barn å ikke klarer å jobbe..har bestendig klart meg selv før jobbet å stådd på..all ære til dere som har spart..det gjør vont i meg når min sønn spør om å få en ny genser sorry vi har ikke penger..bare måtte få ut litt..ingen ting med dere å gjøre

Gjest Økonomen 2006

Det vil i hvert fall være en fornuftig investering, og god bruk av pengene.

Ellers kan f.eks et cruise i Caribbean med påfølgende uke eller to rundt om i Flordia være noe å anbefale. Flust med ting å se og oppleve for alle og en hver - og for alle aldre.

Ja, hus har jo vist seg å være en god investering.

Snakket med en her på jobben som var på cruise i sommer, og han anbefalte ikke det.

Litt lite frihet og veldig kommersielt.

I tillegg er nok vi litt for eventyrlystne. Er jo bare i 30-åra, og har reist en god del:-)

Gjest Økonomen 2006

må si du er heldig--har kun rehablit.penger da jeg ikke klarer å jobbe pga mistet et barn..søvnproblemer å bekymringer regninger ,innkasso..må kansje selge leiligheten..sammfunnet er ikke lakt opp for oss som mister barn å ikke klarer å jobbe..har bestendig klart meg selv før jobbet å stådd på..all ære til dere som har spart..det gjør vont i meg når min sønn spør om å få en ny genser sorry vi har ikke penger..bare måtte få ut litt..ingen ting med dere å gjøre

Unnskyld. Det var virkelig ikke meningen. Forstår jo at et slikt innlegg kan såre:-(

Å miste et barn må være det værste som kan skje oss foreldre. Klarer ikke å sette meg inn i det i det hele tatt.

Det er deg jeg skulle hatt adressen til så jeg kunne gledet gutten din med en ny genser:-)

Heldiggriser!

Jeg ville satt av noen hundre tusen til noen eksotiske reiser i løpet av de neste årene. Hvis dere lever sparsommelig og har 50 000 kr utbetalt i måneden, vil formuen vel bare fortsette å vokse.

Har dere barn? Så ville jeg opprettet sparekontoer til dem så de f.eks. kan nøye seg med mindre studielån når de flytter hjemmefra. Man kan opprette spesielle spareordninger som kan trekkes fra på skatten og utbetales over flere år når barna fyller 18. Jeg husker desverre ikke hva de heter, men jeg vet at Storebrand har.

Så ville jeg kanskje kjøpt en liten hytte.

Og til sist selvsagt hatt noen titusener på konto til uforutsette utgifter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...