Gå til innhold

Luksusproblem - økonomi

Anbefalte innlegg

Heldiggriser!

Jeg ville satt av noen hundre tusen til noen eksotiske reiser i løpet av de neste årene. Hvis dere lever sparsommelig og har 50 000 kr utbetalt i måneden, vil formuen vel bare fortsette å vokse.

Har dere barn? Så ville jeg opprettet sparekontoer til dem så de f.eks. kan nøye seg med mindre studielån når de flytter hjemmefra. Man kan opprette spesielle spareordninger som kan trekkes fra på skatten og utbetales over flere år når barna fyller 18. Jeg husker desverre ikke hva de heter, men jeg vet at Storebrand har.

Så ville jeg kanskje kjøpt en liten hytte.

Og til sist selvsagt hatt noen titusener på konto til uforutsette utgifter.

Joda, vet at vi er veldig heldige. Har levd med VELDIG dårlig økonomi også. Så jeg vet veldig godt hva vi har.

Vi prioriterer ferier høyt. Har vært på 2*14 dager i år. Den ene turen ganske eksotisk. Skal gjentas:-)

Vi har opprettet sparekontoer til barna hvor vi sparer barnetrygden. Har aldri hørt om det du forteller om Storebrand. Skal i hvertfall sjekke litt her. Takk for tips.

Uforutsette utgifter er ikke noe problem lenger:-) Alltid greit med penger til tider da både vaskemaskin og tørketrommel ryker på en gang. Det gjorde de nemlig forrig mnd.

Tusen takk for svar:-)

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

4

• tusseline

3

• citoyen

3

• Sofline

3

Joda, vet at vi er veldig heldige. Har levd med VELDIG dårlig økonomi også. Så jeg vet veldig godt hva vi har.

Vi prioriterer ferier høyt. Har vært på 2*14 dager i år. Den ene turen ganske eksotisk. Skal gjentas:-)

Vi har opprettet sparekontoer til barna hvor vi sparer barnetrygden. Har aldri hørt om det du forteller om Storebrand. Skal i hvertfall sjekke litt her. Takk for tips.

Uforutsette utgifter er ikke noe problem lenger:-) Alltid greit med penger til tider da både vaskemaskin og tørketrommel ryker på en gang. Det gjorde de nemlig forrig mnd.

Hvis du føler det blir for mye penger å ta hånd om, vil jeg selvsagt gjerne hjelpe med å bruke dem... :-)

Gjest Økonomen 2006

*sukk*

skulle ønske jeg hadde et slikt "problem" :-))

Ta det med ro. Det er ikke et problem i det hele tatt:-)

Ønsket bare noen tips til hvordan man kan bruke pengene på best mulig måte. Og det har kommet mange gode tips her.

Annonse

Jeg må smile littegrann, det er ikke så mange dagene siden jeg var borti en annen tråd som startet anonymt og som skled ut etterhvert *smiler*

Når dere har satt av penger til egen framtid, gi så det monner til de som trenger: SOS barnebyer, Røde Kors, leger uten grenser. Gi en gave til frivillighetssentralen eller barne- og ungdomsarbeid på hjemstedet.

Gjest Økonomen 2006

Skaff deg en dyr hobby sånn som meg!

Et par hester gjør susen!

Tusenlappene får vinger selvom du ikke shopper (for det har du ikke tid til)

Så VIOLA! problemet er løst!

Pengene er borte, og du har hatt masse glede av dem!

Tror vel tiden setter en stopper for det:-)

Hus, barn, 80% jobb og trening tar myyyye tid.

Men liker hester.

Annonse

Gjest Flystripa

*LOL* Så mye for det anonyme nicket ;o)

Skaff deg en dyr hobby sånn som meg!

Et par hester gjør susen!

Tusenlappene får vinger selvom du ikke shopper (for det har du ikke tid til)

Så VIOLA! problemet er løst!

Pengene er borte, og du har hatt masse glede av dem!

Heldiggriiiis! Men noen år frem i tid så... :o)

Har riktignok et traverkrapyl, men han er ikke noen ridehest for meg akkurat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...