Gå til innhold

Luksusproblem - økonomi

Anbefalte innlegg

Gjest Økonomen 2006

Jeg har et flott forslag. Hva med å støtte et godt formål - jeg skal gi deg kontonummeret mitt så kan du sette inn noe sånt som 10 000 hver måned. Det hadde vært konge. *S*

Ja det syns jeg du skal gjøre! :-D

For jeg trenger pengene.

Du klarer sikkert å finne noen fine ting å bruke dem til:-)

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

4

• tusseline

3

• citoyen

3

• Sofline

3

Gjest Økonomen 2006

En leilighet du kan leie ut?

Hytte på fjellet eller ved sjøen?

Har også tenkt på hytte ved sjøen. (Liker ikke fjellet)

Men så er jeg så heldig å ha en mamma som akkurat har arvet en hytte ved sjøen. Lettvint å bruke den:-) Og ikke noe ansvar.

Gjest Økonomen 2006

Jeg hadde spandert på meg noen skikkelige rundreiser utenlands!

Det gjør vi også. Det er virkelig det vi prioriterer. I år har vi vært 2*14 dager i syden. Den ene turen ganske eksotisk.

Det kommer vi også helt sikkert til å fortsette med. Har et par steder her i verden jeg har veldig lyst til å reise til. (Mexico, Thailand, Bali, India, Egypt, Kambodia (???), Australia, Syd Afrika)

Har holdt igjen litt på de mest eksotiske turene i påvente av at snuppa skal bli litt eldre slik at ho husker litt mer.

Heldiggriiiis! Men noen år frem i tid så... :o)

Har riktignok et traverkrapyl, men han er ikke noen ridehest for meg akkurat.

Den ene hesten min er også en kaldblods "traverkrapyl"

Riktignok en avdanket sådan, for han går ikke løp lenger.

Men maken til lærevillig og god hest skal man lete lenge etter! Han er en flott ridehest for en som meg som liker litt fart og fremdrift!

Har lært grunnleggende dressur på under 2 mnd, og gjør alltid sitt beste!

Tommelen opp for gamle travere!

Håper du får oppfyllt drømmen en dag du også!

Den ene hesten min er også en kaldblods "traverkrapyl"

Riktignok en avdanket sådan, for han går ikke løp lenger.

Men maken til lærevillig og god hest skal man lete lenge etter! Han er en flott ridehest for en som meg som liker litt fart og fremdrift!

Har lært grunnleggende dressur på under 2 mnd, og gjør alltid sitt beste!

Tommelen opp for gamle travere!

Håper du får oppfyllt drømmen en dag du også!

Gammel traver blir det ikke for de er stort sett alt for store for meg, men jeg har et godt øye til ei lita travermerr da... Hun er såååå nydelig!

Annonse

Ja, hus har jo vist seg å være en god investering.

Snakket med en her på jobben som var på cruise i sommer, og han anbefalte ikke det.

Litt lite frihet og veldig kommersielt.

I tillegg er nok vi litt for eventyrlystne. Er jo bare i 30-åra, og har reist en god del:-)

Jeg tror det er veldig avhengig av hva slags (og hvor) cruise man drar på.

Både jeg og kona må oppleve "saker og ting" på ferie, og vi er nok mer eventyrlystne enn de fleste:-)

Har vært på et par cruise med RCCL i Caribbean, og det er masse morsomt å oppleve underveis. Du er i land nesten hver dag, kan dra på seilturer, dykke, havfiske, vannscootere etc. Snittalderen ombord på siste cruiset vi var på var 43 år...så det å tro at cruise er for "gamlinger" er bare en myte.

Og i tillegg er det masse å oppleve i Florida hvis eventyrlysten er stor. Har så langt vært der 5 ganger (a ca 3 uker hver gang), og fremdeles er det en god del steder og aktiviteter som jeg gjerne skulle ha opplevd der - men ikke rukket enda.

Tror det er få steder hvor du kan oppleve (og aktivt delta i) så mye som i Florida.

Kan anbefales på det varmeste:-)

Gjest Økonomen 2006

Jeg tror det er veldig avhengig av hva slags (og hvor) cruise man drar på.

Både jeg og kona må oppleve "saker og ting" på ferie, og vi er nok mer eventyrlystne enn de fleste:-)

Har vært på et par cruise med RCCL i Caribbean, og det er masse morsomt å oppleve underveis. Du er i land nesten hver dag, kan dra på seilturer, dykke, havfiske, vannscootere etc. Snittalderen ombord på siste cruiset vi var på var 43 år...så det å tro at cruise er for "gamlinger" er bare en myte.

Og i tillegg er det masse å oppleve i Florida hvis eventyrlysten er stor. Har så langt vært der 5 ganger (a ca 3 uker hver gang), og fremdeles er det en god del steder og aktiviteter som jeg gjerne skulle ha opplevd der - men ikke rukket enda.

Tror det er få steder hvor du kan oppleve (og aktivt delta i) så mye som i Florida.

Kan anbefales på det varmeste:-)

Takk for mer info. Min kollega var nok maks uheldig ettersom han (og to til i reisefølget) ble skikkelig matforgiftet. De satt i karantene et par dager.

Vet ikke helt hvorfor, men har aldri egentlig hatt noe stort ønske om å reise til Florida. Har vært på østkysten noen ganger ettersom mannen min er født og oppvokst der.

Kanskje på tide å teste vestkysten i stedet:-)

Det gjør vi også. Det er virkelig det vi prioriterer. I år har vi vært 2*14 dager i syden. Den ene turen ganske eksotisk.

Det kommer vi også helt sikkert til å fortsette med. Har et par steder her i verden jeg har veldig lyst til å reise til. (Mexico, Thailand, Bali, India, Egypt, Kambodia (???), Australia, Syd Afrika)

Har holdt igjen litt på de mest eksotiske turene i påvente av at snuppa skal bli litt eldre slik at ho husker litt mer.

Lucky you:-)

Takk for mer info. Min kollega var nok maks uheldig ettersom han (og to til i reisefølget) ble skikkelig matforgiftet. De satt i karantene et par dager.

Vet ikke helt hvorfor, men har aldri egentlig hatt noe stort ønske om å reise til Florida. Har vært på østkysten noen ganger ettersom mannen min er født og oppvokst der.

Kanskje på tide å teste vestkysten i stedet:-)

Har vært noen turer til vestkysten også, og det var helt ok - men likevel ikke like mye morsomt å finne på som i Florida.

Alle turer til USA har vært lagt opp som "ta ting på sparket" turer. Leier en bra bil, og har noen få ideer om hva og hvor vi vil dra.

Og så treffer vi folk (som regel gjennom de aktiviteter vi deltar på - som dykking, havfiske etc). Da får du masse tips om hva som VIRKELIG er verdt å oppleve (og ikke bare de vanlige "turistfellene").

Og så tilpasser man ferien der etter....:-)

Var i Thailand for første gang i sommer, og også det kan anbefales. Veldig mye å finne på der også - ikke minst litt utenfor de typiske turiststedene i sørvest.

Har også vært på et par typiske sydenturer for en del år siden, og gjør det aldri igjen. DET er kjedelig det!

Til neste år så står det mellom Thailand eller Florida igjen - eller Australia. Der har vi aldri vært, men jeg tror det kan bli veldig bra. Bare så synd at avtandene er så store at skal man reise litt rundt så blir man også avhengig av fly - og ikke bare bil.

Vi (kona og jeg) er nok litt i samme situasjon som dere. Men vi har ikke noe problem å finne på ulike måter å bruke litt av pengene på:-) Vi er heller ikke så glade i å shoppe, så for oss går det på videre oppussing av huset, og reiser (i tillegg til at min mc-hobby koster litt, og også involverer litt reiseaktiviteter rundt om til forskjellige baner i Europa:-)

Gjest Økonomen 2006

Har vært noen turer til vestkysten også, og det var helt ok - men likevel ikke like mye morsomt å finne på som i Florida.

Alle turer til USA har vært lagt opp som "ta ting på sparket" turer. Leier en bra bil, og har noen få ideer om hva og hvor vi vil dra.

Og så treffer vi folk (som regel gjennom de aktiviteter vi deltar på - som dykking, havfiske etc). Da får du masse tips om hva som VIRKELIG er verdt å oppleve (og ikke bare de vanlige "turistfellene").

Og så tilpasser man ferien der etter....:-)

Var i Thailand for første gang i sommer, og også det kan anbefales. Veldig mye å finne på der også - ikke minst litt utenfor de typiske turiststedene i sørvest.

Har også vært på et par typiske sydenturer for en del år siden, og gjør det aldri igjen. DET er kjedelig det!

Til neste år så står det mellom Thailand eller Florida igjen - eller Australia. Der har vi aldri vært, men jeg tror det kan bli veldig bra. Bare så synd at avtandene er så store at skal man reise litt rundt så blir man også avhengig av fly - og ikke bare bil.

Vi (kona og jeg) er nok litt i samme situasjon som dere. Men vi har ikke noe problem å finne på ulike måter å bruke litt av pengene på:-) Vi er heller ikke så glade i å shoppe, så for oss går det på videre oppussing av huset, og reiser (i tillegg til at min mc-hobby koster litt, og også involverer litt reiseaktiviteter rundt om til forskjellige baner i Europa:-)

Godt å ha det slik:-)

Jeg ønsker også en tur til Østen. Har hørt at vestkysten av Thailand er et vinter-reisemål, men at østkysten går bra på sommeren. (Har problemer med å få lenge nok fri på vinterhalvåret)

Australia er jo også best å reise til i vinterhalvåret. Får vel til det en gang i framtiden også. Har en god venn som bodde der i noen år, og jeg har sett en del bilder. Ser kjempespennende ut. Han dykket bl.a. sammen med haiene på The great barrier reaf. En av dem svømte mellom beina hans da han sto på kne på bunn....

Vi har reist til maaange standard sydensteder. Helt OK når man har små barn. Mye soling og bading. Og det har jo også i mange år vært det vi har hatt råd til.

Kan anbefale Madeira som er en utrolig vakker og vill øy. Lei bil og kjør rundt. På enkelte steder kunne det se ut som det var 1000 meter rett opp og 1000 meter rett ned. Ekkel følelse:-)

Vet forresten av MC er en dyr hobby. Har kjørt sykkel i noen år. Hadde ikke bil en periode, så det ble mye sykkelkjøring. Artig. Men med småbarn har jeg lagt dette på hylla. Tiden strekker ikke til, og det er ikke noe artig å kjøre et par mil i helga. Men om noe år......

Tusen takk for mange gode tips og råd. Florida høres definitivt mer forlokkende ut nå.

Annonse

Jeg er også sånn som deg. Men samboeren min er ikke sånn, så jeg sparer så mye jeg kan. Men nå sist mnd fikk vi utbetalt oppunder 14000 extra, da kjøpte jeg en flott bursdagspresang til samboeren, en god del ting til babyen som han trenger nå fremover, og en haug med andre ting vi har trengt i et halvt år nå. Jeg brukte opp alt.. og nå har jeg dårlig samvittighet selv om jeg VET at det gikk til noe som var bra og som vi absolutt trengte...

Gjest Økonomen 2006

Jeg er også sånn som deg. Men samboeren min er ikke sånn, så jeg sparer så mye jeg kan. Men nå sist mnd fikk vi utbetalt oppunder 14000 extra, da kjøpte jeg en flott bursdagspresang til samboeren, en god del ting til babyen som han trenger nå fremover, og en haug med andre ting vi har trengt i et halvt år nå. Jeg brukte opp alt.. og nå har jeg dårlig samvittighet selv om jeg VET at det gikk til noe som var bra og som vi absolutt trengte...

Tenk at det finnes flere:-)

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe meg ny sykkel for en tid siden. Lette opp og ned og i mente før jeg til slutt klarte å få bestilt en.

Og etterpå sitter jeg igjen med litt dårlig samvittighet ettersom jeg har kjøpt noe bare til meg. Og det til tross for at vi har råd, mannen min synes det er helt OK, og at jeg faktisk syklet ganske mye i sommer.

Gjest Økonomen 2006

Absolutt ikke ;-)

Jeg var en tur ute på shopping i går. Heldigvis hadde jeg med vesla som holder ut mye bedre enn jeg.

Skulle hatt et antrekk til neste helg, men fant som vanlig ingenting. Men jeg fikk kjøpt to julepresanger og to bursdagspresanger da:-)

(Og var utslitt da jeg kom hjem.....)

Jeg var en tur ute på shopping i går. Heldigvis hadde jeg med vesla som holder ut mye bedre enn jeg.

Skulle hatt et antrekk til neste helg, men fant som vanlig ingenting. Men jeg fikk kjøpt to julepresanger og to bursdagspresanger da:-)

(Og var utslitt da jeg kom hjem.....)

Du skulle ikke tilfeldigvis være bestevenninna mi vel? ;-)

Når hun skal ut og shoppe til seg selv (sånn ca en gang annethvert år *himle*), så ender hun alltid opp med å gå i barnebutikkene og kjøpe klær til sine søte små istedet ;-)

Gjest Økonomen 2006

Du skulle ikke tilfeldigvis være bestevenninna mi vel? ;-)

Når hun skal ut og shoppe til seg selv (sånn ca en gang annethvert år *himle*), så ender hun alltid opp med å gå i barnebutikkene og kjøpe klær til sine søte små istedet ;-)

Du forstår....det er enklere å kjøpe barneklær:-) De passer liksom uansett, og snuppe er også fornøyd nesten uansett.

Du forstår....det er enklere å kjøpe barneklær:-) De passer liksom uansett, og snuppe er også fornøyd nesten uansett.

Der har du det! Venninna mi har problemer å å finne klær som passer og blir bare deppa av å prøve dem.. Da hjelper det på humøret å kjøpe søte klær til døtrene :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...