Gå til innhold

pannekaker med grovt mel, har dere forsøkt det?

Anbefalte innlegg

Har alltid vært glad i pannekaker. Nå har jeg gått over til grovt brød og vet jeg kommer til å få vondt i magen om jeg skal spise pannekaker med hvitt mel.

Så finnes det noen gode oppskrifter på pannekaker med grovere mel, eller uten hvetemel?.

Fortsetter under...

Gjest vaffeljern

Det er egentlig bare å bytte ut endel av det fine melet med grovt, feks ca 1/3. Jeg syns de er like gode, vafler også. Men hvis du tar _for_ mye grovt mel blir de litt tunge, og litt vanskeligere å få til å henge sammen.

Jeg lager grove pannekaker og grove vafler - helt uten hvetemel.

Jeg bare slumper og har ingen oppskrift, men bruker byggmel, sammalt hvete og havregryn.

Pannekakene blir ikke så tynne og lette som med fint mel, men de smaker veldig godt!!!

Vaflene er bare helt nydelige!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...