Gå til innhold

Noen som jobber i psykiatrien her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vurdert å begynne å jobbe som sykepleier innenfor psykiatrien.

Har jobbet i mange år med helt andre ting.

Er det noen som synest dette er utfordrende eg lærerikt, og på hvilken måte?

Har hatt noen vakter før,men syntes da det ble lange dager på jobb.

Hvordan er denne type jobb, og hvilken egenskaper bør en ha for å vær ei en slik jobb?

Noen som vet?

Skrevet

Jeg har ikke jobbet på noen psykiatrisk klinikk, er ikke sykepleier. Har jobbet med enkeltindivider som har slitt psykisk.

Det er er veldig læreriktig men også svært utforderende. Du bør ha god tålmodighet.

Å kunne lytte og å være et medmenneske er en god egenskap på dette feltet.

Du må også være flink til å sette grenser for andre. Det tror jeg kommer som en god nr 2 av egenskaper. Mange klienter inne psykiatrien sliter med å forholde seg til egne og andres grenser. at du setter klare grenser for deg selv og for dem, vil være med på gjøre dem tryggere.

Du må også være flink til å sette grenser for ikke å bli "spist opp". Forsøk å ikke ta med deg jobben hjem.

Jeg tror en slik jobb kan være svært givende og lærerik. Men sørg for at du får god veiledning og snakk mye med kollegaer.

Lykke til :)

Skrevet

Man må være utrolig tålmodig, lære seg å veie hvert eneste ord før man sier noe, og man må være våken på ting som plutselig kommer susende gjennom lufta.

Det fortalte en tidligere kollega av meg, som hadde jobbet innen psykiatrien i tolv år, og hun var møkklei av å måtte gå på tå hev hele tida.

Man skal ha en spesiell egenskap for å takle et sånt yrke, men de som passer der, gjør som regel en fabelaktig jobb!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...