Gå til innhold

Har du alle møbler i en sort tre/farge?

Anbefalte innlegg

Gjest liker begge deler
Skrevet

Er det fint med f.eks. noen lyse møbler og noen i mørkt tre?

Skrevet

Hvis du skal handle, ville jeg gått for samme slag. Det å ha en fant av hvert slag er lite gøy, synes jeg. Det er ofte slik man begynner å lage et hjem med. Får noe her og noe der. Men jeg vet ikke, kanskje det er moderne med litt av hvert?

Skrevet

Jeg valgte og ha en rød tråd igjennom møbleringen.

Svart sofa, lenestoler, resten i eik (spisebord, reoler) Gulvlistene er også i eik, da får man en fin avrunding på det hele.

Men det aller viktigste, det er at du trives, enten med alt i en stil, eller litt av hvert. Møblene blir ikke fine, om ikke du synes de er fine :o)

ylvali1365381015
Skrevet

Da ville jeg ikke mikse tresortene, men heller ha dem på hver sin "avdeling". Vi har eik på stue og hvitlasert bjørk på spisestue. Blir ryddigere, mer estetisk og mer sammenheng slik, synes jeg. Og ulike stemninger i de to rommene.

Skrevet

Det kommer helt an på. Jeg synes noen ganger at å blande mørkt og lyst tre kan fungere - men da må det være "planlagt blanding" - altså finne møbler som står godt til hverandre, møblere ut fra en klar plan.

Ellers er det ofte lekrere med møbler i samme treslag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...