Gå til innhold

Overspising og medisiner- NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med spiseforstyrrelser.

Har hatt det i mer eller mindre 8 år. Fra anoreksia til bulimi til overspising, og i en slik runddans.

Jeg er sliten nå.Kroppen er sliten av så mye opp og ned.

Og jeg er overvektig.

Går hos ernæringspsykolog, men sliter veldig med å klare å spise mindre og sunnere osv..Fornuften klarer ikke forsere følelsene jeg har til mat..

Går også hos psykolog. Allikevel klarer jeg ikke.

Jeg lurer på hva det er med meg når jeg har muligheten men ikke klarer å få dette til..

Det jeg lurer på er om du vet om det finnes noen medisin som hjelper mot suget etter mat? Mener å ha hørt om det..

Jeg vet selvsagt at jeg må jobbe med meg selv, men det hadde vært så godt å få litt hjelp til og komme på vei..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis diagnosen din er binge eating, er det lovende resultater med medisinen Topimax.

Skrevet

Hvis diagnosen din er binge eating, er det lovende resultater med medisinen Topimax.

Hei! Jeg har sett litt i felleskatalogen nå og ser at dette er en medisin som brukes som tilleggsmedisinering av epilepsi.

1. Er den godkjent som medisin mot psykiske vansker slik at den er på blå resept for oss uten epilepsi også?

2. Kan dette være en medisin mot bulimi?

3. Har den andre fordeler for oss med psykiske lidelser i tillegg til at den er effektiv mot overspising? Jeg tenker på om den virker stabiliserende eller antidepressiv f.eks.

Jeg skrev inn til deg for noen uker siden om utslett og Lamictal og har ennå ikke blitt kvitt de (har vært hos hudlege) så jeg lurer på om jeg evt. må slutte på de og da hadde det vært greit om det hadde vært et alternativ som kunne erstatte Lamictalen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...