Gå til innhold

hvordan kan jeg hjelpe lillesøster?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret storesøster

Hei

Lillesøsteren min har blitt voldtatt...det begynner å bli noen år siden og hun er nå 18 og begynner å bli voksen. Jeg kan se at hun ikke alltid har det så lett og at hun sliter med mye agresjon...Hun snakker ikke om det som har skjedd,og alltid nektet å snakke med psykolog.

Hvordan kan jeg hjelpe henne uten å knekke henne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254327-hvordan-kan-jeg-hjelpe-lilles%C3%B8ster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær storesøster. Vær en hun kan komme til når hun føler for, slik jeg er sikker på at du allerde er -siden du bekymrer deg over henne. Oppmuntr henne til behandling eller smi/dixi, men ikke mas , - dette må hun ta i sitt eget tempo. Evt kan du si noe sånn som at " jeg forstår ikke hvorfor du vil bære på dette alene, og jeg forstår ikke hvorfor du velger å ha det så jævelig alene når du kan få hjelp til å overleve dette". Men aller mest.. vær en god venn/søster.

Vær storesøster. Vær en hun kan komme til når hun føler for, slik jeg er sikker på at du allerde er -siden du bekymrer deg over henne. Oppmuntr henne til behandling eller smi/dixi, men ikke mas , - dette må hun ta i sitt eget tempo. Evt kan du si noe sånn som at " jeg forstår ikke hvorfor du vil bære på dette alene, og jeg forstår ikke hvorfor du velger å ha det så jævelig alene når du kan få hjelp til å overleve dette". Men aller mest.. vær en god venn/søster.

Takk!

Jeg skal gjøre det:)

Smil

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...